بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
بازارهای مالی در هفته ای که گذشت:

پالایشی ها، تامین کنندگان سوخت موتور بورس

شاهد آرام گرفتن قیمت انس طلا هستیم و از طرفی قیمت کامودیتی‌ها با رشد قابل توجه نسبت به هفته قبل همراه بوده اند؛ که تغییر بیش از ۸ درصدی قیمت سرب و افزایش نزدیک به ۵ درصدی قیمت مس بسیار چشم گیر است.
کد خبر : ۲۲۰۴۲۸
پالایشی ها، تامین کنندگان سوخت موتور بورس
 
به گزارش بورس نیوز در بازار‌های جهانی تقاضا برای دارایی‌های ریسکی و پر بازده دوباره افزایش یافته است. از نظر سرمایه گذاران، فعلا اعتراضات گسترده در آمریکا جای نگرانی ندارد. در همین حال چین هم شایعات در رابطه با توقف خرید محصولات کشاورزی آمریکایی را تکذیب کرده است.
بر همین اساس فعلا شاهد آرام گرفتن قیمت انس طلا هستیم و از طرفی قیمت کامودیتی‌ها با رشد قابل توجه نسبت به هفته قبل همراه بوده اند؛ که تغییر بیش از ۸ درصدی قیمت سرب و افزایش نزدیک به ۵ درصدی قیمت مس بسیار چشم گیر است.
قیمت نفت هم با پرش بیش از ۱۵ درصدی نسبت به هفته قبل روبرو شده است. در رابطه با آن به گزارش خبرگزاری ایسنا، اوپک پلاس همچنان در حال بحث بر سر زمان برگزاری نشست مجازی وزیران به منظور تصمیم گیری درباره تمدید کاهش تولید در سطح فعلی ۹.۷ میلیون بشکه در روز پس از ژوئن است. همینطور انتظار میرود عربستان سعودی قیمت فروش همه گرید‌های نفتی خود را در ماه ژوییه به مشتریان آسیایی میفروشد، افزایش دهد. هرچند باید گفت که حاشیه سود ضعیف صنعت پالایشی، احتمال افزایش قیمت‌ها را محدود نگه خواهد داشت.
پالایشی ها، تامین کنندگان سوخت موتور بورس
نگاهی به بازار داخلی
در بازار داخلی، شاهد بازگشت شاخص کل بورس بر مدار صعود هستیم. به طوریکه این شاخص با رشد نزدیک به ۱۰ درصدی، دوباره بر فراز سطح یک میلیون واحد به پرواز درآمد؛ که می‌توان گفت سوخت موتور جهش این دفعه شاخص کل سهام شرکت‌های پالایشی بودند که پس از تعدیل مثبت سود سال گذشته، با استقبال فعالین بازار بورس روبرو شده و دوباره جریان نقدینگی را متوجه بازار سرمایه نمودند. هرچند این بار برخلاف هفته‌های گذشته خبری از موج‌های توده‌ای در کل سهام حاضر در بازار نیست  و سهام شرکت‌های سودمحور، با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع و تقسیم سود‌های سالانه و نیز روند قیمت‌های ثبتی محصولات این شرکت‌ها در بورس کالا،   بیشتر مورد توجه اهالی بازار است. از طرفی در روز‌های پیش رو شاخص کل درگیر با سقف تاریخی خود در عدد ۱۰۴۸۸۲۹ واحد خواهد شد که با توجه به بازگشت قدرتمندانه قیمت‌های جهانی و همینطور همراهی نرخ دلار با این رشد، گذر از این مقاومت برای شاخص کل خیلی سخت به نظر نمی‌رسد. این در حالی است که شاخص کل هم وزن منتظر شاخص کل نماد و در روز سه شنبه، سد تاریخی ۳۲۶،۳۴۰ واحدی را در هم شکسته و از آن عبور کرد.
پالایشی ها، تامین کنندگان سوخت موتور بورس
قوی‌ترین و ضعیف‌ترین عملکرد هفته

پالایشی ها، تامین کنندگان سوخت موتور بورس
پالایشی ها، تامین کنندگان سوخت موتور بورس
کاری از محمد رضا ترابی _ کارشناس بازار سرمایه
اشتراک گذاری :
ارسال نظر