بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کاهش محسوس هزینه‌های فروش، عمومی و اداری شرکت؛

رشد ۳۷ درصدی سودآوری "لبوتان" در سال ۱۳۹۸

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در سال گذشته با ۲۷ درصد رشد به ۱۸ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۲۰۷۵۴

کاهش محسوس هزینه‌های فروش، عمومی و اداری شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بوتان در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ موفق به کسب سودخالص ۱.۱۳۹ میلیارد ریالی و معادل ۱.۶۲۴ ریال به ازای هر سهم شده که این میزان سودآوری نسبت به سال قبل از آن افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش محسوس هزینه‌های فروش، عمومی و اداری شرکت

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در سال گذشته با ۲۷ درصد رشد به ۱۸ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال رسیده و محصولات اصلی شرکت شامل انواع آبگرمکن، شوفاژ و رادیاتور بوده که بیش از ۹۴ درصد از فروش‌های شرکت در بازار داخلی محقق شده است.

مقادیر فروش انواع محصولات با حدود ۳۰ درصد کاهش نسبت به سال ۹۷ به ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار دستگاه رسیده و فروش سال جاری نیز ۳ میلیون و ۴۱۵ هزار دستگاه پیش بینی شده است.

حاشیه سود تولید و فروش دو محصول آبگرمکن و رادیاتور بر اساس صورت‌های مالی ارائه شده منفی بوده و تنها حاشیه سود تولید و فروش محصول شوفاژ مثبت شد که در این خصوص ارائه توضیحات مدیران شرکت در خصوص علت منفی بودن حاشیه سود منفی دو محصول اصلی شرکت ضروری است.

در بخش هزینه‌های فروش، عمومی و اداری شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های این بخش هستیم. علت این کاهش را می‌توان در حذف هزینه‌های مربوط به حق العمل و کمیسیون فروش مشاهده کرد که منجر به کاهش هزینه‌های این بخش به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا "ارزش مقدار" سهام کوچک تخلیه شد؛

"لبوتان" و سودی که صف فروش روز‌های آتی را تضمین کرد

فروش ۶ ماهه شرکت به ۸ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال رسید؛

افزایش نرخ شوفاژ بوتان در شهریور

کاهش ۲۷ درصدی سود خالص آین آبگرمکن‌ساز؛

رشد ۱۳۰ درصدی هزینه مالی "لبوتان"

ارسال نظر