بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کاهش ۲۷ درصدی سود خالص آین آبگرمکن‌ساز؛

رشد ۱۳۰ درصدی هزینه مالی "لبوتان"

سود خالص محقق شده ۹۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۳۲۶۱

رشد ۱۳۰ درصدی هزینه مالی شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بوتان در سه ماهه نخست امسال و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده عملکرد ضعیفی داشته و سود محقق شده هر سهم این شرکت در این دوره زمانی ۱۲۹ ریال بوده و این در حالی است که قیمت سهام شرکت به مرز ۹۰ هزار ریال رسیده و نسبت قیمت به درآمد این شرکت به بیش از ۱۲۰ واحد رسیده است.

رشد ۱۳۰ درصدی هزینه مالی شرکت

سود خالص محقق شده ۹۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. علی رغم رشد درآمد‌های فروش و افزایش ۴۵ درصدی سود عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۳۰ درصدی هزینه‌های مالی این شرکت منجر به افت ۲۷ درصدی سود خالص شرکت شده است.

لازم به ذکر است، درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت با بیش از ۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال رسیده است.

حاشیه سود کسب شده شرکت عمدتا از محل تولید و فروش محصول شوفاژ محقق شده و این در حالی است که بر اساس اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی، عملیات تولید و فروش سایر محصولات شرکت با حاشیه سود منفی و یا حاشیه سود جزئی همراه بوده است.

لازم به ذکر است، مقادیر فروش سه ماهه نخست محصول شوفاژ معادل ۳۸.۲۲۶ دستگاه بوده و پیش بینی شده که در دوره ۹ ماهه باقیمانده این شرکت موفق به فروش ۲۲۵ هزار دستگاه دیگر از این محصول شود.

متوسط نرخ فروش هر دستگاه شوفاژ در سه ماهه نخست امسال معادل ۴۲ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر