بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
"سهام عدالتی‌ها" بخوانند؛

۵ سهم با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت

۵ شرکت با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت که نزدیک به ۵۰ درصد از کل سبد سهام عدالت مشمولان را به خود اختصاص داده­ اند.
کد خبر : ۲۲۰۹۰۲

۵ سهم با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت را بشناسید

به گزارش بورس نیوز، ۵ شرکت با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت که جمعا نزدیک به ۵۰ درصد از کل سبد سهام عدالت مشمولان را به خود اختصاص داده­ اند به شرح زیر است:

۵ سهم با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت را بشناسید

شرکت پتروشیمی خلیج فارس"فارس"
با ارزش‌ترین شرکت کشور شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که شرکت­ های پتروشیمی زیادی نظیر پترول، بندر امام، مبین و فجر و … جز زیر مجموعه‌های این هلدینگ بزرگ هستند.

۵ سهم با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت را بشناسید


فولاد مبارکه اصفهان"فولاد"
شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین شرکت فولادی کشور بوده که پس از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جایگاه دوم با ارزش‌ترین شرکت کشور قرار گرفته است. عملیات اجرایی این شرکت در سال ۱۳۶۰ در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در نزدیکی شهرستان مبارکه آغاز شد.

۵ سهم با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت را بشناسید

شرکت ملی صنایع مس ایران "فملی"

شرکت ملی صنایع مس ایران که در سال ۱۳۵۱ تشکیل و در سال ۱۳۶۱ بهره برداری شد، دربرگیرنده کلیه فعالیت ­های معادن مس کشور است. این شرکت طبق اساسنامه وظیفه اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن و فلزات داخل و خارج کشور را بر عهده دارد.

شرکت ملی مس ایران دارای معادن متعدد مس در کشور بوده که از معادن فعال آن می‌توان به معدن مس سرچشمه، معدن مس میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذربایجان شرقی اشاره کرد که خود از مهمترین معادن مس جهان به شمار می‌رود.

پالایشگاه نفت تهران "شتران"

این پالایشگاه در سال ۱۳۴۶ تاسیس و در سال ۱۳۷۷ در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی به بهره برداری رسید و هم اکنون با دریافت نفت خام مورد نیاز خود از میدان نفتی مارون و اهواز واقع در خوزستان اقدام به تولید ۲۵۰ هزار بشکه محصول در روز می­کند به طوری­که از این نظر ۱۳ درصد سوخت کشور را تامین می­ کند.

۵ سهم با بیشترین وزن در سبد سهام عدالت را بشناسید

بانک ملت "وبملت"

بانک ملت با ارزش بازاری ۱۰۵ هزار میلیارد تومان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی و بانکداری کشور بوده که با ۱۴۵۶ شعبه در سراسر ایران فعالیت می‌کند.

این بانک به موجب ماده ۱۷ لایحه قانونی اداره امور بانک ­ها در سال ۱۳۵۸ از ادغام ۱۰ بانک و با سرمایه اولیه ۳۳.۵ میلیارد ریال تشکیل شد.

این بانک در سال ۱۳۹۶ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، منتشر شده توسط سازمان مدیریت صنعتی، رتبه نخست از بزرگترین شرکت‌های خصوصی را به خود اختصاص داد. شرکت به پرداخت ملت، در بین ۱۵۰ شرکت برتر جهان در حوزه پرداخت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ رتبه ۲۳ و درخاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر