بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
افزایش ۲۲ درصدی سودآوری در حساب این پتروشیمی؛

پیشنهاد تقسیم سود ۱۰ درصدی "مبین"

درآمد‌های عملیاتی این شرکت با ۱۷ درصد افزایش به ۷۵ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۲۰۹۴۹

پیشنهاد تقسیم سود ۱۰ درصدی شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت مبین انرژی خلیج فارس در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۲۹ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریالی شده که این سود که معادل ۲.۰۴۶ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

پیشنهاد تقسیم سود ۱۰ درصدی شرکت

درآمد‌های عملیاتی آن با ۱۷ درصد افزایش به ۷۵ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال رسیده است.

حوزه فعالیت شرکت ارائه خدمات یوتیلیتی و تامین مواد اولیه و انرژی مورد نیاز مصرفی شرکت‌های پتروشیمی فعال در حوزه منطقه عسلویه بوده و حاشیه سود ناخالص اصلی شرکت از محل تولید و ارائه محصول اکسیژن، برق و بخار محقق می‌شود که سودناخالص کسب شده این سه محصول بیش از ۷۰ درصد از کل حاشیه سود ناخالص شرکت را به خود اختصاص داده است.

حاشیه سود ناخالص اکسیژن، برق و بخار به ترتیب معادل ۸.۲۱۷، ۶.۰۷۰ و ۴.۸۴۶ میلیارد ریال بوده که به ترتیب معادل ۳۰، ۲۳ و ۱۸ درصد از کل حاشیه سود ناخالص محقق شده است.

در بخش درآمد‌های غیرعملیاتی شاهد شناسایی مبلغ ۳.۰۵۷ میلیارد ریال درآمد هستیم که شامل ۱.۳۴۶ میلیارد ریال سود سپرده و اوراق مشارکت، ۷۰۰ میلیارد ریال سود سهام و ۱.۱۱۷ میلیارد ریال سایر درآمد‌ها بوده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در صورت‌های مالی شرکت، پیشنهاد تقسیم سود ۱۰ درصدی با توجه به پروژه‌های در دست اجرا به مجمع عمومی عادی سالیانه ارائه شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر