بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
رشد کمتر از حد انتظار سودآوری این بیمه‌ای در سال ۱۳۹۸؛

افت سنگین سود عملیاتی "سرمد"

بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده شرکت بیمه سرمد، این شرکت در سال گذشته با رشد اندک سودآوری همراه بوده که سود خالص محقق شده است.
کد خبر : ۲۲۰۹۵۴

افت سنگین سود عملیاتی شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده شرکت بیمه سرمد، این شرکت در سال گذشته با رشد اندک سودآوری همراه بوده که سود خالص محقق شده این شرکت به ۵۳۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال و معادل ۲۵۳ ریال به ازای هر سهم رسید و این سود نسبت به سال گذشته تنها رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.
افت سنگین سود عملیاتی شرکت
 
این سود در حالی محقق شده که سود عملیاتی شرکت بدون لحاظ کردن درآمد‌های سرمایه گذاری با ۴۷ درصد کاهش مواجه بوده و تنها ۲۷۱ میلیارد ریال سود از این محل محقق شده است.
 
اما در بخش سود سرمایه گذاری‌ها شاهد شناسایی مبلغ ۱۳۲۰۸ میلیارد ریال سود سرمایه گذاری‌ها هستیم. این سود عمدتا از محل سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها به مبلغ ۵۴۶ میلیارد ریال و ۳۲۷ میلیارد ریال سود سپرده‌ها بوده است.
 
در واقع می‌توان بیان کرد که رشد سودآوری شرکت صرفا بابت رشد بازدهی بازار سرمایه بوده و ارتباطی با عملیات شرکت نداشته و در صورتی که بازدهی بازار سرمایه افت داشته باشد، شاهد کاهش محسوس سوداوری این شرکت نیز خواهیم بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر