بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
یک نیم گام تا رکوردشکنی این بیمه؛

"وسرمد" به کام سهامداران گام برمی دارد

عملکرد مثبت فعالیت‌های بیمه‌ای به رشد سودآوری "سرمد» شتاب بالایی بخشیده و انتظار می‌رود بتواند رکورد خود را بشکند و باز هم کام سهامداران خود را شیرین کند.
کد خبر : ۲۰۰۶۷۳

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت "بیمه سرمد" نیمه نخست سال جاری را با خاطره‌ای خوش به پایان رساند.

بر اساس این گزارش، عملکرد این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ به ثبت سود خالص ۴۰۶ میلیارد ریالی منتهی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۳۲ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.

نکته جالب توجه این است که "بیمه سرمد" در مدت یاد شده حدود ۸۵ درصد ۱۲ ماهه سال ۹۷ حق بیمه صادره به ثبت رسانده است اما؛ از سوی دیگر، خسارت پرداختی به همان میزان رشد نکرده و به ۷۱ درصدی سال ۹۷ رسیده است.

همانطور که در نمودار ذیل مشاهده می‌کنید، حق بیمه صادره روند صعودی در چند سال اخیر طی کرده و این روند در دو سال گذشته شتاب بسیار بالایی گرفته است. در سال ۹۷ این سرفصل درآمدی رشد ۵۶ درصدی را تجربه کرد و در کنار آن، کنترل هزینه‌ها موجب شده تا خسارت پرداختی به همان میزان رشد نکند و وزنه مثبت تراز درآمدی "وسرمد" سنگین‌تر شود.

عملکرد مثبت فعالیت‌های بیمه‌ای، رشد سودآوری را برای "وسرمد" به دنبال داشته است و با توجه به شناسایی ۴۰۶ میلیارد ریال سود خالص در نیمه اول سال جاری، انتظار می‌رود رکورد سال ۹۷ را بشکند و از مدار صعود خارج نشود.

در مجموع، فعالیت‌های "بیمه سرمد" به سود انباشته ۴۲۳ میلیارد ریالی ختم شد و نکته‌ای که در این بین می‌تواند برای سهامداران مهم باشد این است که سود سهام مصوب در مجمع عمومی عادی سالیانه را با فاصله اندک از زمان برگزاری مجمع پرداخت می‌کند. به همین جهت است که سود سهام پرداختنی رقم بسیار جزئی در سرفصل بدهی‌ها دارد.

شایان ذکر است که هر سهم "وسرمد" در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تا روز گذشته رشد قیمت ۱۸۹ درصدی داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد کمتر از حد انتظار سودآوری این بیمه‌ای در سال ۱۳۹۸؛

افت سنگین سود عملیاتی "سرمد"

مدیرعامل بیمه سرمد اعلام کرد:

رقابت ناسالم بیمه ها در قیمت گذاری

ارسال نظر