بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
معاون سرمایه‌گذاری "وصنا" در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

توصیه‌هایی به تازه واردان بازار سرمایه / بازدهی ابتدای سال را فراموش کنید

با توجه به جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه و عزم جدی دولت بر حمایت از این بازار، به نظر می‌رسد روند و چشم انداز کلی بورس، با وجود نوسان‌های مثبت و منفی (که ذات بازار سرمایه محسوب می‌شود) در میان مدت و کوتاه مدت، صعودی و مثبت خواهد بود.
کد خبر : ۲۲۰۹۶۴
توصیه‌هایی به تازه واردان بازار سرمایه / بازدهی ابتدای سال را فراموش کنید
 
 
رحیم کریمی معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه گذاری صنایع بهشهر ایران در معرفی مناسب‌ترین گروه‌ها برای سرمایه گذاری به بورس نیوز گفت: قبل از توضیح در رابطه با شرایط و صنایع مناسب بازارسرمایه جهت سرمایه گذاری، لازم میدانم توصیه‌ای به تازه واردان بازار سرمایه داشته باشیم، مشارکت کنندگان تازه وارد می‌بایستی بازدهی ابتدای سال را به فراموشی سپرده و به این نکته توجه داشته باشند که مناسب‌ترین بازدهی در بازار سرمایه حاصل سرمایه گذاری‌های منطقیِ همراه با مطالعه و بررسی صنایع و فعالیت و عملیات شرکت‌ها در میان مدت کسب می‌شود.

کریمی ادامه داد: بنابراین درصورت عدم آشنایی با بازار، حتما از خدمات صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و سبد گردانی حرفه‌ای فعال مورد تایید سازمان بورس در بازار سرمایه استفاده کرده تا به مرور ضمن آشنایی با بازار سرمایه و کسب دانش در این حوزه به دور از نوسانات و هیجان ها، از یک سرمایه گذاری مطمئن بهره یابند.

معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه گذاری صنایع بهشهر ایران در توضیح سهم‌های بنیادی این روز‌های بازار سرمایه گفت: سهام بسیار مناسبی در گروه‌های فولادی، معدنی، پالایشی و حتی پتروشیمی و بانکی قرار داشته که دارای شرایط مناسبی هستند. بعضی سهم‌های این گروه‌ها علاوه بر وضعیت بنیادی مطلوب و چشم انداز رشد سودآوری با وجود گزارش‌های مناسب در ماه‌های اخیر، در قیمت‌های فعلی هم بسیار جذاب هستند. 
 
 
توصیه‌هایی به تازه واردان بازار سرمایه / بازدهی ابتدای سال را فراموش کنید

وی اضافه کرد: در یک نگاه کلی به صنایع حاضر در بازار سرمایه، با در نظر گرفتن وضعیت بنیادی و گزارش‌های خوب دو ماه ابتدایی سال شرکت‌های حاضر در گروه پالایشی، فولادی و معدنی صادرات محور به دلیل رشد نرخ دلار نیمایی و بحث تسعیر ارز در مقایسه با فعالیت آن‌ها در مقطع زمانی مشابه، شرکت‌های هلدینگی و سرمایه گذاری که از افزایش ارزش دارایی و شناسایی سود قابل توجه و جذابیت تقسیم سود در فصل مجامع و همچنین صنایعی که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آن‌ها مطرح و یا حذف شده و برخی نماد‌های بانکی با دارایی‌های ارزی جذاب در بحث تسعیر ارز و سیاست‌های مناسب دولت و بانک مرکزی به شرایط مطلوب عملیاتی دست یافته و به تراز مثبت دست یابند، ارزنده و برای سرمایه گذاری مناسب ارزیابی می‌شوند. 

معاون سرمایه‌گذاری "وصنا" در پاسخ به اشخاصی که بر این باورند بازار سرمایه حباب دارد و با این باور خود، موجب هراس سرمایه گذاران هم می‌شوند، گفت: افراد مدعی این مسئله، بدون توجه به پارامتر‌هایی همچون تورم، ارزش ارز‌های مختلف و همچنین وضعیت بازار‌های موازی، خود را در مقام مقایسه ریسک و بازدهی بازار سرمایه با سایر بازار‌ها دانسته، و با این مقایسه مدعی می‌شوند که بازار سرمایه حباب دارد. البته برخی سهام با رشد قیمت نامتعارف و بیش از ارزش ذاتی و واقعی در حال معامله بوده که واژه "حباب" می‌تواند در حال حاضر صدق نماید؛ ولی نباید این عنوان را به کل بازار تعمیم داد.

کریمی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بازار سرمایه نقش مهمی در به کارگیری پس‌انداز‌ها در سرمایه‌گذاری‌های پربازده و با هدف توسعه‌ی تجارت و صنعت ایفا می‌کند و از سویی دیگر رونق بازار سرمایه به رونق بخشی واقعی اقتصاد مرتبط بوده، فعالان بازار چشم انداز عملیات و فعالیت شرکت‌ها را با شرایط اقتصادی در قیمت سهام آن‌ها لحاظ می‌کنند. 

معاون سرمایه گذاری "وصنا" در پایان اظهار کرد: امیدواریم رویکرد جدید دولت در بهره گیری از پتانسیل بازار سرمایه در جهت جذب سرمایه منجر به رشد اقتصادی کشور شود. ضمن این که امید می‌رود دولت از این فرصت استفاده کرده و ضعف فرهنگ سرمایه گذاری در بازارسرمایه را به عنوان بازاری شفاف و مطمئن در مقایسه با بازار‌های موازی همچون ارز و طلا و مسکن و حتی سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری تقویت کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
به تصویب رسیدن افزایش سرمایه ۵۰ درصدی؛

جمع سرمایه‌گذاری‌های "وصنا" ۱۷درصد رشد کرد

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی مطرح کرد: 

پیگیری تغییر کاهشی قیمت اتان 

در کنار طرح افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها رقم خورد؛

رشد حق بیمه صادره "آسیا"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا پدیدار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
هدف والای سازمان بورس تشویق عموم مردم در خرید سهام شرکت های تولیدی ذر بورس اینسکه علاقمندان بخشی از پس انداز خود را در بورس سرمایه گزاری نمایند تا در ارتقای تولید ملی مملکت شریک شوند و هم سود متناسبی سالانه دریافت نمایند . در حال حاضر با رشد حباب گونه قیمت اکثر شرکتها بی انکه اتفاق مثبتی مثل طرح توسعه و یا افزایش سود اوری داشه باشند . سود عملکردی هیچ شرکتی توجیه افتصادی ندارد . همراه 09198358142
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳
اقتصاد علم است وسهام حباب ندارد به چه دلیل ؟ بدلیل اینکه سهام ها ی بنیاد ی و با کیفت را در قیمتهای پایین نگه میداریم و سهام های بی کیفت خودش را در مقایسه با سهام های با کیفیت حباب وار نشان میدهد اگر سهام های بنیادی به ارزش قیمتی خودشان مثلا 30هزاز توامن ان وقت سهام های بی کیفیت حباب ندارد فرض کنید ماشین پراید را بکنیم 70 م تومان ولی بنز را هم بکنیم 40م و بگویم ارزش بنز بیشتر از پراید است خوب معلومه پراید حبابی میشه چون بنز به ارزش خودش نرسیده اگر بنز به ارزش ذاتی خودش مثلا 600م برسد دیگر نمی گویند پراید حباب دارد در مورد سهام های بنیادی هم این گونه است که بالاخره به ارزش ذاتی خودشان خواهند رسید و این علم سهام داری است امید وارم استفاده کرده باشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
نه عزیز بورس حباب نداره این ارزش پول شما و منه که هروز داره کم میشه وقتی روند صعودی داره این سود نیست بی ارزش شدن پوله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
نه عزیز بورس حباب نداره این ارزش پول شما و منه که هروز داره کم میشه وقتی روند صعودی داره این سود نیست بی ارزش شدن پوله