بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
شناسایی بیش از ۳.۴۴۸ میلیارد ریال هزینه‌های مالی ناشی از خرید تجهیزات در سال مالی ۱۳۹۸ از دیگر نکات با اهمیت صورت‌های مالی این شرکت بوده است.
کد خبر : ۲۲۱۰۱۴


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که برای بسیاری از سهامداران این روز‌های نماد‌های "همراه" و "اخابر"، افزایش سرمایه‌های از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها با اهمیت‌تر از روند سودآوری بوده، صورت‌های مالی شرکت ارتباطات سیار ایران چنگی به دل نمی‌زند.

تنها افزایش ۵ درصدی سود خالص، آن هم در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های فعال در صنایع دیگر در سال گذشته و به لطف تورم افزایش سود‌های قابل توجهی را به ثبت رسانده اند از نکات تامل برانگیز صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت است.

بخش عمده‌ای از افزایش در حدود ۸.۳۰۰ میلیارد ریالی مجموع درآمد‌های شرکت در مقایسه با سال مالی گذشته مربوط به افزایش درآمد‌های کارکرد مشترکین خطوط دایمی و اعتباری بوده و در اکثر سرفصل‌های درآمدی دیگر عمدتا شاهد شناسایی زیان ناخالص در سال مالی گذشته است.

از دیگر نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت، شناسایی سایر درآمد‌ها و هزینه‌های عملیاتی بوده که مبالغ هر دو سرفصل عمدتا مربوط به درآمد‌ها و هزینه‌های لینک پهنای باند استان‌ها بوده که به نوعی یکدیگر را خنثی کرده اند.

شناسایی بیش از ۳.۴۴۸ میلیارد ریال هزینه‌های مالی ناشی از خرید تجهیزات در سال مالی ۱۳۹۸ از دیگر نکات با اهمیت صورت‌های مالی این شرکت بوده که در مقایسه با عدم شناسایی هزینه‌های مالی در سال‌های گذشته، از تغییرات با اهمیت این گزارش به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش درآمدی از دکل‌های این شرکت مخابره شد؛

رشد ۳۲ درصدی درآمد "همراه" در سال/ «خطوط اعتباری» در صدر فروش

افزایش محسوس درآمد از محل ارائه خدمات به مشترکین اعتباری؛

کسب درآمد ۶۹ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریالی توسط "همراه"

ارسال نظر