بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
سهامداران این سرمایه‌گذار بخوانند؛

سهامداران "وبیمه" و توجه ویژه به حق تقدم

خرید حق تقدم این شرکت با لحاظ وضعیت بازاری سهام شرکت و مدت زمان سپری شده جهت معاملات آن می‌بایست مدنظر سرمایه گذاران قرار بگیرد.
کد خبر : ۲۲۱۰۹۹

افزایش ۴۰۰ میلیارد ریالی مازادارزش پرتفوی بورسی شرکت در اردیبهشت ماه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه خود، در پایان اردیبهشت ماه امسال و با ارزش روز پرتفوی بورسی ۱.۷۹۵ میلیارد ریالی مازاد ارزش پرتفوی بورسی به مبلغ ۱.۰۴۲ میلیارد ریال را ثبت کرده که این مازاد ارزش نسبت به ماه گذشته رشد ۴۰۰ میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در سهام مختلفی صورت گرفته؛ با این حال مازاد ارزش روز سهام شرکت‌های فولاد مبارکه با ۹۶میلیارد ریال، بانک ملت با ۴۵میلیارد ریال، بانک پارسارگاد ۷۰میلیارد ریال، بانک سینا ۳۸میلیارد ریال، نفت و گاز پارسیان ۶۲میلیارد ریال و تاصیکو ۳۵میلیارد ریال بخش عمده مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت را به خود اختصاص داده است.

همچنین کل ارزش روز پرتفوی غیربورسی این شرکت بدون تغییر نسبت به فروردین ماه به ۴۲۹.۷میلیارد ریال رسیده است.

در ماه گذشته شاهد واگذاری و فروش بخشی از سهام تحت مالکتی این شرکت به ارزش ۱۷۲میلیارد ریال بودیم که منجر به شناسایی سود ۷۲.۴ میلیارد ریالی شد. به این ترتیب سود ناشی از فروش این شرکت در دو ماه نخست به ۱۲۸ میلیارد ریال رسید.

همچنین این شرکت در ماه گذشته مبلغ ۱۷۳ میلیارد ریال تملیک سهام جدید انجام داده است.

همچنین در حال حاضر این شرکت در فرآیند افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران بوده که این افزایش سرمایه به مبلغ ۱.۲۵۰ میلیارد ریال صورت می‌گیرد و سرمایه شرکت به ۲.۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

مهلت دو ماه استفاده از حق تقدم شرکت به پایان رسیده و در حال حاضر تعداد ۲۹۳ میلیون حق تقدم استفاده نشده معادل ۲۴ درصد از کل حق تقدم‌های شرکت توسط شرکت و به نمایندگی از دارندگان حق تقدم‌ها به فروش خواهد رسید. مهلت خرید این حق تقدم‌ها تا اول تیر ماه می‌باشد و دارندگان موظف به واریز ارزش اسمی سهام شرکت علاوه بر پرداخت بهای حق تقدم هستند.

فرآیند ثبت افزایش سرمایه به طور معمول در حدود یک ماه پس از تعیین تکلیف حق تقدم‌های استفاده نشده زمان بر خواهد بود. خرید حق تقدم این شرکت با لحاظ وضعیت بازاری سهام شرکت و مدت زمان سپری شده جهت معاملات آن می‌بایست مدنظر سرمایه گذاران قرار بگیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر