بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تغییر در پارادایم بازار سرمایه/ با دیدی جدید وارد شوید

مدیرعامل کارگزاری آوانوین اظهار کرد: پارادایم بازار سرمایه در حال تغییر بوده و باید با دیدی جدید به بازار سرمایه نگریست.  
کد خبر : ۲۲۱۶۱۰
 
تغییر در پارادایم بازار سرمایه/ با دیدی جدید وارد شوید
 
 
 
علیرضا قدرتی در بررسی بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: تفکر مسئولین و دست اندرکاران نظام نسبت به بازار سرمایه متفاوت شده و جایگاه بورس در اقتصاد و تصمیم گیری‌های اقتصادی کشور پررنگ و قابل توجه است. 

این کارشناس بازار سرمایه به شایعات در خصوص افزایش نرخ مالیات بورس اشاره و اظهار کرد: این موضوع به سرعت از سوی مسئولین و نمایندگان مجلس تکذیب شد و مصاحبه‌های پیاپی در این رابطه نشان از جایگاه ویژه بازار سرمایه دارد.

وی افزود: سخنان رئیس جمهور در هر جلسه هیئت دولت موضع جدیدی است که طی سال‌های اخیر به صورت خیلی محدود انجام می‌شده و می‌توان گفت اکنون این فرصت مناسب برای ارتقا نقش بازار سرمایه و جایگاه آن در اقتصاد کشور بیش از پیش فراهم شده است.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین تصریح کرد: تحت تاثیر مسائل ذکر شده و حمایت دولت، بحث آزاد سازی سهام عدالت، نگاه دولت برای انتشار ETF و سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه شاخص از ابتدای سال رشدی خوب راتجربه کرد. 

این کارشناس بازار سرمایه بازار سرمایه را دچار نوسانات مثبت و منفی دانست و گفت: به نظر می‌رسد هر چقدر ورود نقدینگی و حضور سرمایه گذاران بیش از پیش صورت گرفته و تعلق در بازار حاکم شود، سرمایه گذاری در صنایع پربازده و پر پتانسیل رخ خواهد داد. 

وی افزود: البته نقش سازمان بورس در هدایت نقدینگی، فرهنگ سازی و توجه به فرصت‌ها و تهدید‌های بازار سرمایه می‌تواند پر رنگ و تاثیرگذار باشد.

قدرتی تصریح کرد: تصمیمات احساسی سهامداران کاهش داشته و اقبال سهامداران به سهم‌های پر پتانسیل، چون پالایشی ها، بانکی ها، پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها بیشتر شده است. از سویی دیگر شاهد رشد این صنایع نسبت به صنایع کوچکتر هستیم. 

وی افزود: البته این اتفاقات دلیلی بر از دست دادن پتانسیل و موضوعات اقتصادی فاندامنتال صنایع کوچکتر نبوده و به وفور شرکت‌هایی با جایگاه خوب و مناسب برای سرمایه گذاری (از لحاظ فاندامنتال) در آن‌ها یافت می‌شود. 

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: اقبال سهامداران در حال حاضر به سمت سهام بزرگ بوده و فکر می‌کنم با شیبی مناسب تا حداقل ۶ ماهه ابتدایی سال ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تصمیم‌های غیرمسئولانه و اهالی نجیب بورس

مدیر صندوق سرمایه گذاری جسورانه اینوتک آشنا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

به وقت جذابی ETFهای بعدی دولت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سهم‌های بزرگ مچ صنایع کوچک را خواباند 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دود تصمیمات احساسی در چشم فعالان بازار 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
ارزش هرچیزی به عرضه و تقاضا است مگر طلا چه مصرفی بیشتر از آهن دارد که اینقدر قیمتی است. ضمنا ارزش یک شرکت تولیدی فعال را مثل ارزش یک پیراهن  یا حتی طلا هم نمیتوان  سنجید، در این مورد شرکت و صنعت  " ارزش جایگزینی" و "ارزش آفرینی" چه تولید و چه اشتغال مطرح است اگر همین ارزش "واقعی" املاک و ماشین آلات و منابع و نیروی کار انسانی و غیره را هم که حساب کنی باز سالها طول میکشد تا یک شرکت دیگر با همین سرمایه گذاری  به همینجا که هست برسد شاید برای کشوری که تحریم است بسادگی امکانپذیر هم نباشد مثلا شخصی که میرود در نوبت قرعه کشی خودرو  میخرد به این فکر میکند که کارخانه اش ضرر انباشته دارد یا ندارد! بهرحال شرکت در این شرایط کمبود ارزی دارد محصولی را ارائه مینماید که نیاز مردم است، پس ارزشگذاری سهام شرکت هم به این سادگی و با حساب چند عدد رقم ساده نیست.. درثانی آنها که از سوددهی شرکتها میگویند بروند صورتهای مالی شرکتها را ببینند ، حتی در وضعیت بیماری امثال خیلیها فروش و  سود بیشتری هم داشتند و اکثر شرکتها سود انباشته دارند و حتی از این طریق افزایش سرمایه میدهند. تامین مالی و نقدینگی در جریان شرکتها ، البته در میان مدت و بلند مدت ، از سرمایه های کوچک مردم انشاءالله حتما تبعات خیری برای اقتصاد، مردم و کشور خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
برید سمت دلار



خیلی از نقدینگی بسمت دلار رفته

همه سایت ها دلار رو 30 هزار تومن سیگنال کردن



علت ریزش بورس هم همینه

همه دارن میرن دلار میخرن

مرزها هم بزودی باز بشه تقاضای ارز سرسام آور میشه