بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کارشناسان بازار سرمایه، در گفتگو با بورس نیوز در پیش بینی روند آتی بازار و معرفی گروه های مناسب برای سرمایه گذاری چنین گفتند.
کد خبر : ۲۲۱۶۶۴

بازار این هفته به کدام سو خواهد رفت/لیدرهای بازار کدامند

 

.

حسن رضایی پور کارشناس بازار سرمایه:
 

 روند بازار سرمایه نسبت به ماه‌های قبل، روند منطقی‌تری شده و شاخص با توجه به مثبت و منفی‌های این روزها، افت‌وخیزهای ملایم‌تری را تجربه می‌کند. اما اینکه مرتباً شاهد پدیده صف‌نشینی در بازار هستیم، بیشتر به علت محدودیت‌هایی است که ایجادشده است. هرگونه محدودیت در خریدوفروش‌ها، بر هیجان خریدوفروش می‌افزاید. شرکت های بنیادی بازار که ارزش دارایی مای آن‌ها نسبت به ارزش بازار سهم، بالاتر است؛ گزینه مای مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری است. از میان سهم‌های گروه فولادی و معدنی و... می‌توان گزینه‌های مناسبی انتخاب کرد. سهم‌هایی که به دلیل مشکلاتی مانند ابهام تخصیص ارز دولتی، زیان‌ده بودن شرکت و ریسک تحریم‌ها، چشم‌انداز مثبتی ندارند، برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت توصیه نمی‌شوند و شاید فقط برای نوسان‌گیری جذاب باشند. علاوه بر این، سهم شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در سبد سرمایه‌گذاری خود سهام شرکت‌های بنیادی را دارند و قیمت سهم‌شان نسبت به ارزش NAV سهم یا ارزش خالص دارایی‌ها پایین‌تر باشد، برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهد بود.

بهزاد احمدی نسب کارشناس بازار سرمایه:

با توجه به مجامعی که در پیش داریم و همچنین گزارش‌های فصلی ۳ماهه، به نظر می‌رسد بازار سرمایه آنچنان رشدی نخواهد داشت و متعادل خواهد بود؛ روند صعودی که بازارسرمایه از پایان سال گذشته تا اواخر اردیبهشت‌ماه داشت، متعادل‌تر شده است. پالایشی ها، و سیمانی‌ها (با توجه به افزایش نرخی که در آینده خواهد گرفت)، شانس و قدرت بیشتری نسبت به صنایع دیگر برای لیدر شدن را دارند.

علی مولایی مدیرعامل کارگزاری آریانوین:

قطعا در اسفند ماه ۹۹ شاخص به بالای ۲ میلیون واحد رسیده و هیچ جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه:

صنایع پالایشی، بانکداری و هلدینگ‌ها مقداری جاافتادگی از بازار داشته هفته خوبی را سپری خواهند کرد، همچنین تک سهم‌هایی که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارند نیز در گروه لیدر‌ها قرار می‌گیرند.

علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین:

پارادایم بازار سرمایه در حال تغییر بوده و باید با دیدی جدید به بازار سرمایه نگریست. تصمیمات احساسی سهامداران کاهش داشته و اقبال سهامداران به سهم‌های پر پتانسیل، چون پالایشی ها، بانکی ها، پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها بیشتر شده است. از سویی دیگر شاهد رشد این صنایع نسبت به صنایع کوچکتر هستیم. سهامداران در حال حاضر به سمت سهام بزرگ بوده و فکر می‌کنم با شیبی مناسب تا حداقل ۶ ماهه ابتدایی سال ادامه داشته باشد.

نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه:

به نظر می‌رسد جریان پول روی صنایع بزرگ بازار تمرکز کرده و بخش عمده در گروه پالایشی، فولادی، سنگ آهن، سیمان، خودرو و بانکی مانور می‌دهد. البته طی چند وقت اخیر بازار بر تک سهم‌ها و لیدر محوری حرکت داشته است. بازار با موج تجدید ارزیابی سهم‌های بزرگ مواجه شده و خیلی از این سهام می‌توانند نقش لیدری را در بازار ایفا کنند، البته گروه‌های پالایشی، خودرویی و احتمالا فولاد نیز در این دسته بندی قرار دارند.

عباس آرگون کارشناس بازار سرمایه:

شاید رشد بازار سرمایه با واقعیت های اقتصادی همخوانی نداشته؛ ولی این عدم همخوانی فقط مختص بازارسرمایه نبوده و بازار مسکن و خودرو و... هم رشد زیادی کرده است. اگر اعتقاد به حباب بازار سرمایه داشته باشیم باید بپذیریم که قیمت خودرو و مسکن و بسیاری از کالاهای دیگر هم در کشور ما حباب دارد! بازار سرمایه ما پتانسیل های زیادی برای رشد دارد و امیدواریم به جای تخریب این بازار از ظرفیت های این بازار در راستای توسعه اقتصادی کشور و رونق تولید بهره ببریم.

بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه:

شاخص تنها یک عدد است که شرکت ها براساس وزن خود، بر آن تاثیر می گذارند، نکته بسیار مهم حجم خوردن مثبت یا حتی منفی بازار و قفل نشدن آن است. لیدرهای بورس گروه های پتروشیمی، بانکی و معدنی هستند.

احسان حاجی علی اکبر مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ:

جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس، تداوم خواهد داشت. دولت جزو مشوق‌های اصلی سرمایه گذاری در بورس بوده است و انگیزه هایش برای رشد بازارسرمایه از جمله به دلیل نیاز به واگذاری‌های صندوق "ETF" هنوز به اتمام نرسیده است.
گروه دارویی و لاستیکی به دلیل افزایش نرخ‌های آتی میتوانند از گروه‌های جذاب باشند. همچنین توصیه می‌شود سرمایه گذاران، صنعت پالایشگاهی و بانک‌ها را هم زیر نظر داشته باشند.

احمد اشتیاقی مدیر عامل کارگزاری بانک آینده:

روند کلی بازار سرمایه را مثبت ارزیابی میکنم؛ چرا که دلار نیمایی روند افزایشی به خود گرفته و بحث تجدید ارزیابی‌ها و افزایش سرمایه‌ها از این محل مطرح شد و این زمزمه هم شنیده شده که شرکت‌های بزرگ و بنیادی بازار قصد دارند از فرصت تجدید ارزیابی دارایی‌ها استفاده کنند. این دو موضوع می‌تواند توامان تا پایان خرداد و تا آخر سال به نوعی روند صعودی و رشدی در بازار سرمایه ایجاد کند.
صنایعی می‌توانند لیدر بازار سرمایه محسوب شوند که کماکان جریان نقدینگی در آنها مثبت باشد و در این فضا با توجه به چشم انداز رشد نرخ ارز نیمایی، صنایعی که درآمد ارزی دارند، گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین با توجه به بحث تجدید ارزیابی ها، صنایع فلزی، صنایع معدنی، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی می‌توانند مورد توجه بازار باشند. ضمن اینکه در حال حاضر بعضی بانک‌ها هم ظرفیت‌ها و دارایی‌های خوبی دارند و با توجه به کاهش نرخ سود سپرده و تراز مثبت برخی بانک ها، گروه بانکی هم میتواند از این حیث مورد توجه بازار قرار بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

هر افزایش قیمتی حباب نیست

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تاثیر معاملات ۶ نماد سبد "سهام عدالت" بر قیمت سهم‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۵ صنعت مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دود تصمیمات احساسی در چشم فعالان بازار 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سامان
Netherlands
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
دولت در دو هفته قبل چند روزی بازار را رها کرد و با دستور سرکوب شاخص و سهمها جلوی رشد بازار را گرفت و نتیجه اش خروج سرمایه های هنگفت از بورس و ورود مجدد به بازار ارز و دلار در آستانه 20 هزار تومنی شدن است... امیدوارم دولتی ها از این بابت درس گرفته باشند و بصورت دستوری اقدام به سرکوب بازار سرمایه نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
دلار قیمتش چهل هزار تومان اسفند ۹۹
مهدی.م
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
سلام.یفینا سهام بمیتدی و ارز آور لیدر بازارند
پیمان محمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶
بازار سرمایه رشد خوبی تا اخر سال خواهد داشت صنایع پالایشی ومعدنی رشد خوبی خواهند داشت