بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

هر افزایش قیمتی حباب نیست

شرکت‌های بنیادی که سهامداران عمده شناخته شده‌ای دارند که از هر جهت از سهم حمایت می‌کنند، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر هستند.
کد خبر : ۲۲۰۷۷۷

هر افزایش قیمتی حباب نیست!

به گزارش بورس‌نیوز اگرچه امروز شاخص بورس کمی بالاتر رفته، ولی فشار فروش در بعضی نمادها و گروه ها محسوس است. به نظر می رسد سرمایه گذاران و فعالان این بازار هنوز منفی های هفته های قبل را فراموش نکرده اند و دست به عصا، حرکت می کنند.

عبدالحسین رضوی امیری ، کارشناس بازارهای مالی در مورد ارزیابی روند کلی بازار سرمایه بیان کرد: روند بازارسرمایه تا قبل از انتخابات آمریکا مثبت است، چون دولت هم اکنون عزم جدی بر حمایت از این بازار دارد.

وی افزود: اما مشکل بازار سرمایه در حال حاضر این است که این افراد تازه وارد به این بازار، افراد ناواردی هستند که با نوسانات بازار آشنا نیستند و بر این باور هستند که بازار سرمایه و شاخص بورس، همیشه مثبت است. این افراد را باید از طریق صندوق ها و یا سبدگردان ها به سمت بازار سرمایه هدایت کرد. کسانی که سرمایه کمی را وارد بازار میکنند حتما باید حمایت بشوند که سرمایه آنها از دست نرود.

رضوی امیری تصریح کرد: بازار سرمایه در ماه های آینده، نوسان های مثبت و منفی دارد، اما شیب بازار صعودی خواهد بود. ضمن اینکه تجدید ارزیابی دارایی ها نیز، بازار را مثبت نگه داشته و دغدغه جدی متوجه این بازار نیست.

وی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: شرکت های بنیادی که سهامداران عمده شناخته شده ای دارند که از هر جهت از سهم حمایت می کنند، برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند. شرکت های پتروشیمی و سیمانی و معدنی را برای سرمایه گذاری مناسب تر ارزیابی می کنم. در مقابل سرمایه گذاری در سهم هایی که سهامداران شان از وضعیت بازار سرمایه سوءاستفاده میکنند و نسبت به ارزش واقعی و ذاتی سهم، قیمت بالایی دارند، اصلا توصیه نمیشود.

رضوی در پاسخ به اشخاصی که معتقدند بازار سرمایه دارای حباب است و مردم را از ورود به این بازار میترسانند نیز، گفت: حباب ممکن است که در بعضی از سهم های بازار (که به آن اشاره کردم) وجود داشته باشد؛ اما در مجموع کلیت بازار سرمایه حباب ندارد. زمانی که تورم ، ارزش ارزهای مختلف و همچنین وضعیت بازارهای موازی (مسکن و ...) را بررسی کنیم، متوجه می شویم که همه این موارد رشد داشته و این افزایش قیمت ها، دلیلی بر حباب نیست ؛ بلکه به این دلیل است که این بازارها تورم را پوشش میدهند و در بازار سرمایه هم، ارزش دارایی ها بروز لحاظ شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"تعلیق نماد"، مشکلی از سوی شرکت‌ها

رئیس هیات مدیره سبدگردان هدف مطرح کرد: 

تضادی بزرگ در نهادهای مالی...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

چربش دیگر فاکتورهای بورسی بر "تحریم"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
بهترین بازار سال بورسه که تونست با قدرت مقاومت سخت یک میلیون رو پودر کنه.شاخص ها و فرآیند ثبت شده همگی از صعودی بودن بازار حکایت دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
بهترین بازار سال بورسه که تونست با قدرت مقاومت سخت یک میلیون رو پودر کنه.شاخص ها و فرآیند ثبت شده همگی از صعودی بودن بازار حکایت دارد