بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
نگاهی به جدیدترین روند سودآوری این شرکت پرداخت الکترونیک؛

"آپ" از ثبات نیفتاد

عمده درآمد‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک از سه محل کارمزد شاپرک، اجاره بهای پرداختی پوز‌ها توسط بانک‌ها و فروش پین شارژ‌های اعتباری است.
کد خبر : ۲۲۱۷۰۷

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، همانگونه که در گزارش‌ها پیش از این هم پیش بینی می‌شد، رشد بهای تمام شده و شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار دادن درآمد‌های ماه‌های انتهایی سال مالی ۱۳۹۸، بالاخره تاثیرات منفی خود را بر صورت‌های مالی شرکت‌های پرداخت الکترونیک نمایان کرد.

شرکت آسان پرداخت پرشین که اتفاقا یکی از شرکت‌های پیشروی صنعت پرداخت الکترونیک کشور نیز به حساب می‌آید، در جدیدترین صورت‌های مالی منتشر شده خود خبر از تعدیل منفی سودآوری در مقایسه با سال مالی گذشته داد که به نظر می‌رسد پس از چند سال رشد چشمگیر سودآوری، اکنون شاهد توقف ولی ثبات سودآوری این شرکت هستیم.

همانگونه که خوانندگان استحضار دارند، عمده درآمد‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک از سه محل کارمزد شاپرک، اجاره بهای پرداختی پوز‌ها توسط بانک‌ها و فروش پین شارژ‌های اعتباری است.

بر اساس گزارش عملکرد سالیانه منتشر شده شرکت آسان پرداخت، این شرکت علیرغم ثبت افزایش درآمد‌های ناشی از کارمزد تراکنش شاپرکی (که بخشی از آن هم به دلیل رشد نرخ تورم و افزایش قیمت کالا‌ها است)، کاهش درآمد‌های محسوسی در سرفصل پشتیبانی دستگاه‌های پوز بانکی (اجاره دریافتی از بانک‌ها) به ثبت رسانده که از جمله موارد نگران‌کننده صورت‌های مالی این شرکت نیز به شمار می‌رود.

در نهایت این شرکت با سود خالص در حدود ۲۳۰ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده که در مقایسه با سال مالی گذشته منتشر شده روند نزولی را طی کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر