بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

چربش دیگر فاکتورهای بورسی بر "تحریم"

در حوزه "تحریم" اتفاق تازه‌ای نیفتاده و عملا تا حدی پیشروی داشته که امکان تشدید بیشتر برای آن و جود ندارد، به همین دلیل بازار از وضعیت تحریم‌ها عبور کرده و فرصتی برای طرح مجدد آن‌ها وجود ندارد.
کد خبر : ۲۲۱۷۱۵
 
 
امکان تشدید بیشتر تحریم‌ها وجود ندارد
 
همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی حرکت بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: بازاری مثبت را شاهد هستیم که در این میان چند عامل موثر نیز به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار، وضعیت بازار‌های جهانی و ادامه ورود نقدینگی را در بازار این روز‌ها شاهد هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اعمال مجدد تحریم‌ها خاطر نشان کرد: در حوزه "تحریم" اتفاق تازه‌ای نیفتاده و عملا تا حدی پیشروی داشته که امکان تشدید بیشتر برای آن و جود ندارد، به همین دلیل بازار از وضعیت تحریم‌ها عبور کرده و فرصتی برای طرح مجدد آن‌ها وجود ندارد.

دارابی به وضعیت دلار نیز اشاره داشت و گفت: در این حوزه وضعیت پیچیده‌ای به چشم می‌خورد، بانک مرکزی تلاش بسیار خوب و مدیریتی مناسب را طی چند سال اخیر اجرایی کرده، با هدف اینکه بازار از حالت تلاطم و هیجان به دور شده و در عین حال اجازه حرکت نقدینگی به طرف بازار ارز سلب شود.

وی خاطر نشان کرد: فکر سرمایه گذاری در بازار ارز، امری بعید به نظر می‌رسد چرا که عملا فرصت بازدهی خاصی در آن وجود نداشته و بازاری فعال نیست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد به جز تقاضای واقعی و تحولات تاثیر گذار ناشی از کم شدن تاثیرات کرونا و بازشدن مبادلات مرزی و تاثیر بر بازار سرمایه، عامل مهمتری وجود داشته باشد.

دارابی در معرفی لیدر‌های این هفته بورس، اظهار کرد: به نظر می‌رسد گرونه بانکی، هلدینگ ها،سرمایه گذاری و گروهی که ارز ۴۲۰۰ تومانی آن‌ها حذف شده، بازدهی بهتری خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ایجاد انگیزه خرید برای سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

استراحتی که بر تن بازار نشست

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

مثبت یا منفی، بازار قفل نشود

ارسال نظر