بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
آیا سهامداران این داروساز باید منتظر تقسیم سود مجمع باشند؛

"دلقما" و فروش سهامی که اگر نبود زیان می‌ساخت

با توجه به قیمت‌های بالای سهام این شرکت به نظر نمی‌رسد مبالغ حاصل از فروش سرمایه گذاری منابعی را برای تقسیم در مجمع عمومی سالیانه این شرکت تامین کند.
کد خبر : ۲۲۲۰۳۲

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد عدم عرضه صف خرید و رشد بیش از ۶۰ درصدی قیمت سهام شرکت داروسازی لقمان هستیم، صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت حاکی از شناسایی زیان خالص در صورت عدم تحقق سود غیر عملیاتی ناشی از فروش سهام در پایان سال مالی ۱۳۹۸ است.

رشد تنها ۴ درصدی جمع کل درآمد‌های فروش شرکت در مقابل رشد بیش از ۱۴ درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته منجر به کاهش ۱۹ درصدی سود ناخالص داروسازی لقمان در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال گذشته شده است.

کاهش چشمگیر مقادیر فروش انواع شربت مایع و انواع ویال در سال مالی ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل تاثیرات افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش محصولات را خنثی کرده تا این شرکت عملا نتواند رشد محسوسی را درآمد‌های خود به ثبت برساند.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، افت چشمگیر مقادیر فروش محصولات اصلی این شرکت و کاهش سود عملیاتی و البته شناسایی بیش از ۱۹۹ میلیارد ریال هزینه مالی در سال مالی ۱۳۹۸ می‌توانست منجر به تحقق زیان خالص شود که فروش در حدود ۲۰ درصدی سهام شرکت پخش فردوس به مبلغ ۱.۴۰۰ میلیارد ریال از شناسایی و تحقق زیانی خالص جلوگیری کرد.

با این حال و با توجه به قیمت‌های بالای سهام این شرکت به نظر نمی‌رسد مبالغ حاصل از فروش سرمایه گذاری منابعی را برای تقسیم در مجمع عمومی سالیانه این شرکت تامین کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر