بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
در نشست عرضه‌اولیه این شرکت عنوان شد؛

مسافری اهل شستا/ "سیتا" چهارشنبه می‌آید

نشست خبری عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در حال برگزاری است.
کد خبر : ۲۲۲۴۵۴

به گزارش بورس نیوز، نشست خبري عرضه اوليه شركت سرمايه گذاري سيمان تامين در حال برگزاري است.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، ١٥ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در روز چهارشنبه عرضه خواهد شد.

رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین اظهار کرد: از ٤٥ شرکت زیرمجموعه، ٣٠ شرکت مدیریتی و ١٠ شرکت به صورت سهامداری داخل مجموعه قراردارد.

وی ادامه داد: از این ٤٥ شرکت،٢٦ شرکت بورسی؛ و ١٩ شرکت غیربورسی است.

پرتفو برای ارزش گذاری سهام به ٢٣ هزار میلیارد تومان میرسد.

جمارانیان افزود: شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین بزرگترین هلدینگ سیمانی است که ٣٠ درصد تولید و فروش سیمان کشور را به خود اختصاص داده است. ایران هفتمین کشور تولید کننده سیمان به لحاظ رنکینگ جهانی و سیمان تامین نیز رتبه ١٤ در این رنکینگ دارد.

در بخش حمل و نقل، شرکت حمل و نقل ابادان بزرگترین شرکت حمل و نقل جاده‌ای است که ٣٠ درصد حمل کالا‌های اساسی را بر عهده دارد.

مدیرعامل سیتا خاطرنشان کرد: سود تجمیعی ١١٢١ میلیارد تومان بوده که در مقابسه با سال گذشته و مقدار ٤٩٧ میلیارد تومانی، ٢٦ درصد افزایش سود را تجربه کرد.

وی تصریح کرد: برای این رشد فعالیت‌هایی صورت گرفت؛ سیتا سهم خود را در بازار فروش افزایش داد، کل صنعت سیمان ١٢ درصد افزایش فروش داشت که ١٨ درصد رشد فروش را به ثبت رساند.

جمارانیان به وصول مطالبات اشاره و اظهار کرد: وصول مطالابت از ۱۵۰ رو ز در سال ۹۷ به ۴۵ روز در سال ۹۸ رسیدکه باعث شد عمده نقدینگی در داخل شرکت بماند. همچنین مواد اولیه به جای اعتباری، به صورت نقدی خریداری و در بسیاری از شرکت‌ها با سرمایه گذاری، سودی قابل توجه شناسایی شد.

وی بزرگترین کاهش هزینه‌های مالی را در آبیک عنوان کرد و گفت: شرکت سیمان آبیک بزرگترین تولید کننده سیمان در خاورمیانه بوده که ۱۰۳ میلیارد تومان زیان انباشته داشت. در برهه‌ای اقدام به انحلال شرکت صورت گرفته، اما با تسویه وام‌های ارزی و نرخ ریالی که در زمان دریافت وام انجام شد ۱۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تعیین شده بابت افزایش نرخ ارز، کاهش پیدا کرده و از زیان دهی خارج شد و تبدیل به ۱۰۰ میلیارد تومان سود انباشته شد.

مدیرعامل سیتا در خصوص مطالابات سود سهام مجموعه نیز عنوان کرد: معوقات از سال ۹۲، در سال ۹۸ وصل شده و ریالی از شرکت‌های زیر مجموعه طلب نداریم. میزان سود تلفیقی در سال ۹۸ به عدد ۱۳۵۳ میلیارد تومان می‌رسد که به نسبت ۴۷۱ میلیارد تومان سال ۹۷، افزایشی ۱۹۱ درصدی داشته است.

جمارانیان در خصوص افزایش سود در سال ۹۹ گفت: ساختمان‌های تکمیلی در ۹۸ انجام و در ۹۹ فروش آن اضافه خواهد شد. همچنین ۱۰۰ درصد از شرکت سیمان الاماره واقع در کشور عراق، متعلق به سیمان خوزستان، بهبهان و پارس تهران، در دو ماه آخر سال ۹۸ تولید آزمایشی را از سر گذراند و در سال ۹۹ با ظرفیت کامل مشغول به کار شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین همچنین به دو اقدام در دستور کار سال ۹۹ اشاره و عنوان کرد: مهمترین اقدام بورسی کردن شرکت آبیک بوده که از ۲ هفته اخیر امور آن در حال انجام شدن است. این شرکت "ایجادی" بود فلذا پس از ارزش گذاری، سود خالص مستقیما نصیب مجموعه خواهد شد.

جمارانیان در پایان تصریح کرد: حاشیه سود ناخالص در سال ۹۷، ۳۸ درصد بود که بعد از مباحث فروش و کنترل قیمت به ۴۱ درصد افزایش داشت. میزان سود عملیاتی نیز از ۳۲ درصد سال ۹۷، به ۳۸ درصد سال ۹۸ می‌رسد. همچنین سود خالص شرکت در سال ۹۷، ۲۲ درصد حاشیه سود بود که در سال ۹۸، میزان ۳۱ درصد ثبت شد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین عنوان کرد: 

سیمان آبیک پشت در‌های بورس

مدیرعامل شرکت بورس تهران مطرح کرد: 

۴ عرضه اولیه در راه

در جریان عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین؛

"سیتا" به بورس رسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱
من ان ای وی سیتا رو محاسبه کردم و ارزش خالص دارایی های سیتا به ازای هر سهم بالای هشت هزار تومن بود . پس با این تحلیل میشه گفت که سیتا حدودا 6000 تومن عرضه خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
ناو خوبی دارد..... سهم حدود 1500 تومن عرضه اولیه شد