بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
شرایط بی ریخت "خریخت" در سال ۱۳۹۸؛

حباب قیمت سهام بورس کالا به داد خریخت رسید

از جمله نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به افت ادامه دار حاشیه سود ناخالص فروش قطعات اصلی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ اشاره داشت.
کد خبر : ۲۲۲۸۲۰

حباب قیمت سهام بورس کالا به داد خریخت رسید

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که این روز‌ها شاهد رشد سهام شرکت‌های خودروسازی و قطعه سازی در بازار بورس هستیم، صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت صنایع ریخته گری ایران حاکی از تحقق مجدد زیان خالص این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ است.

حباب قیمت سهام بورس کالا به داد خریخت رسید

از جمله نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به افت ادامه دار حاشیه سود ناخالص فروش قطعات اصلی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ اشاره داشت که این عامل منجر به شناسایی زیان ناخالصی به مبلغ ۶.۰۳۲ میلیون ریالی شده است.

همانگونه که در جدول زیر مشاهده می‌کنیم مقادیر فروش محصولات اصلی شرکت تغییرات محسوسی در مقایسه با سال مالی گذشته نداشته و با این وجود رشد نرخ‌ها و مبالغ فروش محصولات اصلی شرکت، نقش عمده‌ای در افزایش درآمد‌های شرکت داشته است.

حباب قیمت سهام بورس کالا به داد خریخت رسید

اما شاید مهمترین و تاثیر گذارترین سرفصل‌های صورت‌های مالی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸، مربوط به هزینه‌های ۱۰۸ میلیارد ریالی جذب نشده تولید و درآمد‌های بیش از ۷۳ میلیارد ریالی ناشی از فروش سهام بورس کالا در بورس بوده که اگر این درآمد محقق نگردیده بود می‌بایست شاهد شناسایی زیانی سنگین‌تر از این شرکت می‌بودیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر