بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
سود ۱۵۰ ریالی به ازای هر سهم در دوره ۹ ماهه کسب شد؛

عدم تناسب جدی قیمت "سکرد" با سودآوری

جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه به ۱.۵۱۵ میلیارد ریال رسیده که ۱۱۳ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۳۱۱۹

عدم تناسب جدی قیمت با سودآوری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمان کردستان در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۳۲۹ میلیارد ریالی شده که این سود که معادل ۱۵۰ ریال به ازای هر سهم بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عدم تناسب جدی قیمت با سودآوری

با این حال، سود هر سهم محقق شده علیرغم رشد قیمت سیمان و افزایش حاشیه سود شرکت هیچ گونه تناسبی با قیمت ۱۵ هزار ریالی سهام شرکت ندارد و این موضوع می‌بایست مدنظر سرمایه‌گذاران و سهامداران آن قرار بگیرد.

جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه به ۱.۵۱۵ میلیارد ریال رسیده که ۱۱۳ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مقادیر فروش شرکت در این دوره به بیش از ۸۰۰ هزار تن سیمان و کلینکر رسیده در این دوره زمانی بیش از ۲۱۲ هزار تن کلینکر صادراتی و با متوسط نرخ فروش ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به ازای هر تن به فروش رسیده و این در حالی است که نرخ فعلی فروش کلینکر صادراتی شرکت به بیش از ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال رسیده است.

شرکت پیش بینی کرده که در سه ماهه باقیمانده سال مالی ۵۱۵ هزار تن سیمان و ۱۳۵ هزار تن کلینکر به فروش برساند.

هزینه‌های مالی شرکت با کاهش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

در بخش عملیاتی نیز، حاشیه سود عملیاتی شرکت به ۳۰ درصد فروش رسیده و این نسبت در مدت مشابه سال گذشته کمتر از ۱۵ درصد بوده است. رشد نرخ فروش محصولات و ثبات نسبی هزینه‌های تولید اصلی شرکت که عمدتا شامل هزینه‌های استهلاک، انرژی و هزینه‌های پرسنلی بوده، موجبات افزایش سود عملیاتی شرکت را فراهم کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر