بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کردند: 

حرکت بعدی "بورس "

بازارسرمایه در شرایط مبهمی به سر می‌برد و پیش‌بینی روند آتی بسیار دشوار بوده اما؛ در سال‌های گذشته، معمولا بورس، بازاری پیشرو نبود و بعد از بازار‌های ارز و طلا و مسکن حرکت می‌کرد و در حال حاضر سایر بازار‌ها محدود شده و بازار سرمایه تحت تاثیر محدودیت سایر بازار‌ها و ورود نقدینگی رشد کرده است.
کد خبر : ۲۲۳۵۶۱
 
حرکت بعدی بورس در دست بررسی //// منتشر نشود
 
حال و هوای این روز‌های بازار سرمایه را از زبان کارشناسان و تحلیلگران در گفت‌وگو با بورس نیوز جویا شوید.
 

علی یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه

در فصل مجامع به سر می بریم بنابراین بسیاری از سهم ها تا هفته بعد بسته می شوند. عرضه ها هم چنان ادامه داشته و تلاش ها بر یکسری سهام مشخص  متمرکز می شود.

سهم های ضعیف بعد از عرضه جای خود را به سهام قوی تر داده و این روند در بازار سرمایه به مراتب ملاحظه می شود.

عبدالحسین رضوی امیری، کارشناس بازار سرمایه

پیش بینی می کنم بازار در هفته بعد، حرکت خود را با رشد بیشتری ادامه دهد، همچنین لازم است میزان عرضه در سهام بنیادی و بزرگ بیشتر شود.

هر چه بازار متعادل تر حرکت کند، بهتر است تا هیجانی پیش برود.در این شرایط سهامی که توسط دولت حمایت می شود، متقاضی بیشتری داشته و سهام بنیادی پتروشیمی و صنعتی چون سیمان سهام ارزنده محسوب می شوند.

حمیدرضا طریقی، مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام

به طور کلی بازار متعادل و دستوری دیده می شود، دخالت در بازار نیز به چشم می خورد البته نه به معنی کاری نادرست بلکه اقدامی در جهت اینکه این شارپ متعادل شود.

می توان این کار را با متعادل کردن سهام شاخص ساز به صورت هر روز یک یا دو سهم اجرایی کرد، آن هم تا جایی که اعتماد سهامدار از بین نرود.

سهم هایی چون فملی، شپنا و شرکت های سرمایه گذاری صندوق ها باعث می شود که سرعت رشد شاخص و بازار مقداری اصلاح را تجربه کند.

مهرزاد منتظری،مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه

بازارسرمایه در شرایط مبهمی به سر می‌برد و پیش‌بینی روند آتی بسیار دشوار بوده اما؛ در سال‌های گذشته، معمولا بورس، بازاری پیشرو نبود و بعد از بازار‌های ارز و طلا و مسکن حرکت می‌کرد و در حال حاضر سایر بازار‌ها محدود شده و بازار سرمایه تحت تاثیر محدودیت سایر بازار‌ها و ورود نقدینگی رشد کرده است.

بورس در حال حاضر،  بازار گرانی محسوب می شود که سرمایه گذاری در آن بدون ریسک نیست؛ ولی نمی‌توان به مردم توصیه کرد وارد این بازار نشوند؛ چراکه با موج نقدینگی، این بازار هم روند صعودی داشته و از سویی دیگر دولت اقدام خاصی در راستای کنترل بازار سرمایه انجام نداده است.

شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه

بازار در حال ورود به فاز توقف یا اصلاح بود اما؛ محرک‌های قوی اعم از تجدید ارزیابی‌ها و نرخ برابری ریال و دلار خیلی تعیین کننده است.از سویی دیگر دلار در حال تقویت به ریال بوده و بر اقبال بازار بسیار اثر گذار است. کما اینکه در تهدید کرونا، برخی کشور‌ها خوشبین به برطرف شدن بیماری شده و این امر باعث در پیش گرفتن روند خوب برای کامودیتی هاست.بخشی از بورس کشور نیز کامودیتی محور از قبیل کانی‌های فلزی، ذوب و فلزات بوده، اما در حال حاضر محرک اصلی بازار، تجدید ارزیابی محسوب می شود.





اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دلیلی برای جذابیت مجدد سرمایه‌گذاری در "بورس"

کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

سمت‌و‌سوی بازارسرمایه در هفته آتی

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خنجر از پشت به بهانه حمایت از بازار سرمایه

ارسال نظر