بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مجمع عمومی شرکت پتروشیمی خارک در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ برگزار شد.
کد خبر : ۲۲۳۷۴۹

سهامداران

به گزارش بورس نیوز، شرکت پتروشیمی خارک مجمع عمومی برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ برگزار شد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۵:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ در استان تهران، شهر تهران به آدرس میدان شیخ بهایی (ضلع شمال غربی)، کوچه دانشگاه الزهرا، دانشگاه الزهرا (درب شرقی)، سالن کنفرانس پروین اعتصامی حضور بهم رسانند.

دستورجلسه:

 استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی

تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار

تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره

تعیین پاداش هیات مدیره 

به گزارش بورس نیوز، مجمع شرکت پتروشیمی خارک در محل مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، این مجمع با حضور ۸۸/۵۱ درصد سهامداران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک اظهار کرد: برد عملیاتی پتروشیمی خارک در سال گذشته بین ۳ تا ۸ کیلومتر بود، اما در سال جاری این پتروشیمی میدان عمل خود را از ۸ کیلومتر به ۱۰۴ کیلومتر افزایش داد و توانست تا مرز عربستان پیشروی کند. اگر اين پروژه انجام نمي شد پتروشيمي خارك با توجه به شرايط در توليد نفت در منطقه خارك اين واحد از كار افتاده و توليد آن متوقف مي شد.

 

سهامداران

وی افزود: سال گذشته به سهامداران قول داديم كه هر ساله حركتي جديد در جهت حفظ پويايي داشته باشيم،اما با توجه به اتفاقات صنايع نفت در سال ٩٨ و ركود توليد در سراسر جهان با موضوع تحريم و ركود جهاني كه تحميل شد راه ديگري براي تامين گاز پتروشيمي خارك نياز بود.

امیرشقاقی خاطرنشان کرد: پتروشیمی خارک تا سال گذشته از ١٨ نقطه گاز دریافت می‌کرد، اما با اتفاقات اخیر قادر به دریافت گاز نبوده و پروژه دیگری را اجرایی کردیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک ادامه داد: پول شعبه فروزان هم كمتر شده و بخشي از گاز آن به خشكي انتقال داده شد. واحد متانول نيز ١٩٠٠ تن در روز فعاليت داشته و ٣٠٠ تن پيشرفت در اين زمينه تجربه شد.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است، از سال ١٩٦٧ این گاز‌ها در وسط خلیج فارس شعله ور بود و با این پروژه و انتقال بخشی از گاز، بخش‌های دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است. پروژه بعدي براساس جمع آوري گاز اينترمديت صورت گرفته كه با احداث خط جديد گاز هم ٣٠ تن به محصولات شركت اضافه شده است.

سهامداران

امیرشقاقی ادامه داد: در منطقه خليج فارس تمامي گازها به محصول تبديل شده و در همين راستا ٨٠٠ تن so2 در روز تبديل به گوگرد شده تا كمكي به محيط ريست منطقه نيز باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک گفت: با توجه به کمبود ارز، سختگیری‌های سازمان صمت، گمرک و بانک مرکزی از سال گذشته رویه‌ها تغییر کرده و به ساخت داخل روی آورده شد. بخشی از قسمت‌ها بومی سازی شده و با مهندسی معکوس به جا‌های خوبی رسیده ایم و در سال ٩٩ امید می‌رود پروژه مذکور تکمیل شود.

وی افزود: پتروشیمی‌های ایران در یک رقابت سخت قرار دارند، در کشور‌های دیگر فروشندگان و تولیدکنندگان از شرایط خاصی برخوردار هستند اما با وجود محرومیت ما از این شرایط باز هم خود را رشد داده و بالا کشیده ایم.

لازم به ذکر است که سود تقسیمی به ازای هر سهم ٣٣٥٠ ریال تقسیم شد ضمن آنکه پاداش اعضای هیئت مدیره ٧٠٠ میلیون تومان پاداش اشخاص حقوقی تعیین شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جای خالی فروش داخلی در گزارش این پتروشیمی جزیره‌نشین؛

درآمد‌های "شخارک" ۳۵درصد کاهش را تجربه کرد

گزارش ضعیف این پتروشیمی و شوک به سهامدار؛

فروش متانول "شخارک"در ماه قبل به صفر رسید

مدیرعامل پتروشیمی خارک:

راهکاری برای خاموش نشدن "شخارک"

ارسال نظر