بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
مشمولانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، قیم قانونی این افراد باید نسبت به ثبت سفارش آن‌ها اقدام کند.
کد خبر : ۲۲۳۸۳۶

چگونگی فروش سهام عدالت برای افراد زیر  ۱۸ سال

به گزارش بورس نیوز، از زمانی که امکان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت برای مشمولین این سهام فراهم شده متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک یا کارگزاری نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند. اما مشمولانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، قیم قانونی این افراد باید نسبت به ثبت سفارش آن‌ها اقدام کند.

برای مشولان سهام عدالت که زیر ۱۸ سال هستند و هنوز به سن قانونی نرسیده اند، فرد دیگری باید از طرف او سفارش گذاری را انجام دهد؛ بنابراین این موضوع باید برای شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ثابت شود که فردی که سفارش را ثبت می‌کند آیا، ولی یا قیم قانونی این شخص است یا خیر.

بر این اساس برای فروش سهام عدالت هم فرد زیر ۱۸ سال و هم، ولی یا قیم او باید در سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند. بعد از احراز هویت، کارگزاری‌ها این امکان را دارند که اطلاعات سجام را مبنا قرار دهند و سفارش فروش را تأیید کنند.

ممکن است این سوال مطرح شود که فرد زیر ۱۸ سالی که شماره همراهی به نام خود ندارد چگونه می‌تواند در سجام احراز هویت شود؟ باید گفت در ثبت سجام افراد زیر ۱۸ سال، نیازی نیست که خودشان شماره تلفن همراه به نام داشته باشند بلکه هنگام ثبت نام سامانه سجام با توجه به تاریخ تولد فرد، از فرد قبول می‌کند که شماره همراه، ولی یا قیم را وارد کند.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر