بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
کاهش محسوس حاشیه سود عملیاتی این فولادساز؛

کاهش ۵ درصدی سودآوری "کاوه" در فصل بهار

کاهش محسوس حاشیه سود عملیاتی شرکت از ۳۲ به ۲۶ درصد را می‌توان علت اصلی افت سودآوری شرکت علیرغم رشد ۳۴ درصدی درآمد‌های شرکت عنوان کرد.
کد خبر : ۲۲۳۸۳۹

کاهش محسوس حاشیه سود عملیاتی شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در ادامه گزارش‌های ضعیف عملکرد سه ماهه شرکت‌های حوزه تولید فولاد، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز نتوانست انتظارات سهامداران شرکت را محقق سازد و سود خالص این شرکت در بازه زمانی سه ماهه نخست سال جاری به ۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال و معادل ۱۷۲ ریال رسید. این سود نسبت به سه ماهه سال گذشته کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش محسوس حاشیه سود عملیاتی شرکت

کاهش محسوس حاشیه سود عملیاتی شرکت از ۳۲ به ۲۶ درصد را می‌توان علت اصلی افت سودآوری شرکت علیرغم رشد ۳۴ درصدی درآمد‌های شرکت عنوان کرد. این شرکت در سه ماهه امسال صرفا ۲۲۰ هزار تن شمش فولاد به فروش رسانده بود. همچنین ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی نیز در این مدت به فروش رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۰ هزار تن شمش فولاد به فروش رسیده بود.

با توجه به حاشیه سود اندک آهن اسفنجی، کاهش مقادیر فروش شمش فولاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، منجر به افت حاشیه سود عملیاتی شرکت و در نهایت کاهش سود خالص شرکت شده است.

این شرکت پیش بینی کرده که در دوره ۹ ماهه باقیمانده سال جاری یک میلیون و ۷۲ هزار تن شمش فولاد در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند.

همچنین در بخش هزینه‌های مالی شاهد رشد ۲۴ درصدی هزینه‌های مالی شرکت و شناسایی مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان هزینه مالی توسط این شرکت هستیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی صادرات شمش "کاوه"

افزایش ۵۰درصدی فروش نسبت به سال گذشته ثبت شد؛

افزایش ۲۵درصدی نرخ فروش شمش بیلت داخلی "کاوه"

نرخ شمش صادراتی شرکت به بیش از ۷۷ میلیون ریال رسید؛

رشد خیره‌کننده نرخ فروش شمش "کاوه"

ارسال نظر