بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
مدیرعامل کارگزاری بانک انصار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تزریق امید به جای بورس هراسی

بازار سرمایه پتانسیل های زیادی برای رشد و توسعه دارد و ایجاد هراس در بین فعالان این بازار، به نفع بازار سرمایه و اقتصاد کشور نیست.
کد خبر : ۲۲۳۸۹۹

تزریق امید به جای بورس هراسی

به گزارش بورس نیوز، امروز هم نرخ ارز کاهشی بود و دلار که در روزهای قبل سقف ۲۵ هزار تومانی را هم لمس کرده بود به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. مدیرکل امور بین المللی بانک مرکزی گفته به زودی چندین میلیارد دلار ارز وارد بازار می شود و بخش زیادی از تقاضای ارزی پوشش داده خواهد شد. بعضی فعالان اقتصادی معتقدند در صورت تزریق این حجم ارز به بازار، دلار می تواند تا محدوده ۱۸ هزار تومان افت کند.
بازار سرمایه ما هم به نرخ ارز وابستگی دارد و با کاهش نرخ ارز، امروز فشار فروش در بسیاری از نمادهای بازار سرمایه هم محسوس بود. اما نکته اینجاست که بازار ارز سال گذشته هم بعد از یک جهش خیره کننده، افت چشمگیری داشت و با این حال بازار سرمایه بی توجه به افت نرخ ارز و ثبات قیمتی چند ماهه این بازار، روند صعودی داشت. باید دید نوسان نرخ ارز این بار چه تاثیری بر بازار سرمایه ما خواهد داشت.

محسن محمودزاده مدیرعامل کارگزاری بانک انصار در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با در نظر گرفتن وضعیت شرکت ها و اوضاع اقتصادی کشور، به روند کلی بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت خوشبین هستم.

وی افزود: نکته اینجا است که بدبینی ها و اظهار نظرهای منفی در مورد بازار سرمایه، مردم را نگران رشد این بازار می کند و نتیجه ای جز دغدغه سرمایه گذاران و فشار فروش و افت قیمت سهم ها و خروج نقدینگی از این بازار و تبعات دیگر اقتصادی در پی نخواهد داشت. امیدواریم تزریق اخبار مثبت اقتصادی به بازار سرمایه ما بیشتر شود؛ این بازار پتانسیل های زیادی برای رشد و توسعه دارد و ایجاد هراس در بین فعالان این بازار، به نفع بازار سرمایه و اقتصاد کشور نیست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شرکت های بزرگ صنایع فولادی، معدنی، مس، پتروشیمی و بانکی جزو گزینه های منطقی برای سرمایه گذاری در این بازار هستند. دارویی ها هم احتمالا در نیمه دوم سال رشدی خواهند داشت. ضمن اینکه بسیاری از شرکت ها هنوز هیچ اقدامی در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل نکرده اند. این اقدام هم میتواند فرصتی برای بازار سرمایه ما باشد.

پیش بینی سال ۹۷ مدیر عامل کارگزاری بانک انصار در خصوص وضعیت بازار سرمایه را اینجا بخوانید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش دلار نیما و گزارش خوب شرکت‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دلیلی برای جذابیت مجدد سرمایه‌گذاری در "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دلواپسی "اصحاب کهف" برای بازار سرمایه

کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

سمت‌و‌سوی بازارسرمایه در هفته آتی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
این باید درسی شود برای همه
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
به بزرگترین گروه تلگرامی بورس بپیوندید
لینک گروه:
https://t.me/joinchat/EP8mCE9bxrBucvZEsOvUZQ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
این باید درسی شود برای همه
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
با تشکر از بورس نیوز
کارشناس واقعی بورس و با تجربه یعنی همین عزیز که واقعیات را می بیند و تحلیل میکند
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
هنوز بعضی نمیدانند که خودشان هستند که بر بورس و قیمتها تاثیر اصلی را میگذارند بخصوص حالا که جمعیت و نقدینگی افراد با سرمایه‌گذاری های خُرد زیاد شده و بازار عمق پیدا کرده پس با خیال راحت سهامداری کنید و همسو با هم ارزش سهام ارزنده خود را حفظ نمایید