بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: طرح گندله سازی شماره ۲، طرح پروژه تهیه و آماده بوده و پیمانکار اجرای پروژه نیز مشخص شده و در مرحله تسطیح زمین محل اجرای پروژه بوده و طرح کنسانتره ۴ و ۵ در مرحله تهیه ثبت اسناد مناقصه جهت تعیین و انتخاب پیمانکار اجرای طرح است.
کد خبر : ۲۲۳۹۷۱

پیش بینی تولید گندله بیش از یک میلیون تنی

به گزارش بورس نیوز، علی اکبر پوریانی، مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین درخصوص میزان مصرف برق برای تولید هر تن کنسانتره اظهار کرد: برای تولید هر تن کنسانتره به نیم متر مکعب آب و ۴۳ کیلووات برق بوده که میانگین نرخ هر متر مکعب آب معادل مبلغ ۲۵۰.۰۰۰ ریال و بهای هر کیلووات برق معادل ۱.۶۰۰ ریال است.

وی درباره نسبت تبدیل سنگ آهن به کنسانتره سنگ آهن افزود: نسبت تبدیل سنگ آهن دانه بندی شده به کنسانتره یک به یک بوده که خلوص سنگ آهن معدن شرکت گهرزمین میانگین ۵۵ درصد با ۲۲Feo درصد است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین درخصوص نرخ جدید سنگ آهن، کنسنانتره، گندله و آهن اسفنجی ادامه داد: درباره تعیین قیمت‌ها بستگی به تصمیم وزارت صمت دارد که باید مورد توافق کلیه شرکت‌های معدنی و فولادی کشور قرار گیرد.

پوریانی همچنین در خصوص برآورد شرکت سنگ آهن گهرزمین از مقدار تولید گندله در سال مالی جاری خاطرنشان کرد: برآورد شرکت از مقدار تولید گندله در سال مالی جاری معادل ۱.۲۵۰.۰۰۰ تن بوده ضمن اینکه تولید آزمایشی گندله خام با موفقیت در ماه جاری آغاز شده و تاکنون معادل یک هزار تن گندله خام با کیفیت مطلوب تولید شده که قرار است کوره این خط در شهریورماه برای تولید محصول نهایی روشن شود.

وی ادامه داد: تولید کنسانتره در خط ۳ کنسانتره نیز باتوجه به پیش بینی انجام شده مقرر شد که این خط از بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد و این خط در سال مالی جاری تولید نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین درباره طرح گندله سازی شماره ۲ و طرح‌های کنسانتره سازی ۴ و ۵ بیان کرد: طرح گندله سازی شماره ۲، طرح پروژه تهیه و آماده بوده و پیمانکار اجرای پروژه نیز مشخص شده و در مرحله تسطیح زمین محل اجرای پروژه است.

پوریانی افزود: طرح کنسانتره ۴ و ۵ در مرحله تهیه ثبت اسناد مناقصه جهت تعیین و انتخاب پیمانکار اجرای طرح است.
وی فروش سنگ آهن شرکت سنگ آهن گهرزمین به صورت کلوخه توضیح داد: در حدود ۴۵ درصد سنگ آهن استخراج شده به فروش می‌رسد. فروش کلوخه در راستای تهیه و تامین سنگ آهن موردنیاز شرکت گل گهر بوده و این فروش از محل مازاد نیاز کلوخه خطوط تولیدی این شرکت بوده و برنامه شرکت در این راستا افزایش تولید سنگ آهن بوده و شرکت حدود ۶۰ درصد از سنگ خام موردنیاز شرکت گل گهر را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین درباره نحوه محاسبه ضریب مالکانه سنگ آهن، کنسانتره و گندله گفت: براساس الحاقیه قرارداد شماره ۲۱۴۳۰ با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) درصد حق السهم آن سازمان از محل استفاده این شرکت از معدن شماره ۳ معادل ۳۰ درصد سنگ آهن استخراج شد که نرخ ذکرشده توسط سازمان فوق به عنوان حق السهم تعیین و ابلاغ می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۹ ماهه شرکت به ۵۹ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال رسید؛

رشد ۱۲درصدی کلوخه سنگ‌آهن "کگهر" و ۸.۵درصد کنسانتره

عملکرد مطلوب‌تر این معدنی در ۳ماهه نخست سال ثبت شد؛

سبقت قیمت سهم از عملکرد "کگهر"

مهر تایید حسابرس بر عملکرد در سال ۱۳۹۸:

سود خالصی که قیمت سهم "کگهر" را توجیه نمی‌کند

ارسال نظر