بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد؛

۱۴ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر بورسی شدن

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پس از برگزاری جلسات مرتب، ۱۴ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر بورسی شدن قرار گرفته‌اند.
کد خبر : ۲۲۴۰۰۷

۱۴ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر بورسی شدن

به گزارش بورس نیوز،  اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پس از برگزاری جلسات مرتب، ۱۴ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر بورسی شدن قرار گرفته‌اند، گفت: حتما همه هلدینگ‌های صندوق وارد بازار بورس خواهند شد.

وی در جلسه با اعضای کارگروه شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال وارد بازار بورس می‌شوند.

افتخاری برگزاری مجامع فصلی را یکی دیگر از فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در جهت عمل به شفافیت خواند و ادامه داد: بر اساس شاخص‌های تجمیعی با همه شرکت‌ها و هلدینگ‌ها توافق کرده ایم و آن‌ها هر سه ماه یک بار بابت عملکردشان به ما پاسخگو هستند. به این ترتیب که عملکرد سال‌های ۹۷ و ۹۸ خود را گزارش می‌دهند و برنامه‌های عملیاتی شان برای سال ۹۹ را روشن می‌کنند.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با استفاده از این شاخص ها، سطح بالاتری از بودجه برای ما روشن می‌شود، افزود: تا پیش از این شرکت‌های تابعه به هلدینگ‌های صندوق گزارشی از بودجه نمی‌داده اند، اما اکنون تمام شرکت‌ها و هلدینگ‌های صندوق بودجه‌های مشخص برنامه ریزی شده شان را تحویل داده و نهایی کرده اند.

افتخاری با تاکید بر اینکه ساماندهی به بودجه ریزی صندوق یکی از خواسته‌های وی در آغاز کار مدیریتی اش بوده، گفت: تصمیم داریم که به زودی تمام صورت‌های مالی شرکت هایمان را بر اساس شاخص‌های IFRS (استانداردی برای گزارشگری مالی بین‌المللی) هماهنگ کنیم تا همه به یک زبان با ما سخن بگویند و این یکی از نماد‌های شفافیت است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیگیری جدی بورسی شدن شرکت‌های تابعه و هلدینگ‌ها را از دیگر نشانه‌های حاکمیت شفافیت در صندوق بازنشستگی دانست و افزود: در آغاز هیچ کدام از شرکت‌های ما شرایط بورسی شدن را نداشتند؛ ولی پس از برگزاری جلسات مرتب درباره بورسی شدن شرکت ها، ۱۴ شرکت در مسیر بورسی شدن قرار گرفتند که از این میان، سه شرکت تا پایان سال وارد بازار بورس می‌شوند.

افتخاری تاکید کرد: همه هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری حتما بورسی می‌شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیریت "مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک" بررسی شد؛

بازدهی ۱۹.۲درصدی "سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری"

مدیریت "مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک" بررسی شد؛

بازدهی ۱۹.۲درصدی "سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری"

ارسال نظر