بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر : ۲۲۴۱۴۵
ذوب آهن اصفهان در اوج دوران فعالیت‌های زیست محیطی

شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در ایران در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از محیط زیست با صرف هزینه‌های بسیار هنگفت اقدام به تعریف و اجرای پروژه‌های زیست محیطی در قالب طرح‌های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش‌های هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی کرده است که این خود بیانگر اعتقاد راسخ مسئولان شرکت به مقوله حفاظت از محیط زیست است. نتیجه اجرای برنامه‌های مذکور ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی شرکت در کلیه بخش‌های هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی می‌باشد. نمونه‌های بارز این اقدامات شامل موارد زیر است:
 
۱‏-  اجرا و راه‌اندازی بیش از ۳۶ پروژه زیست محیطی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد ریال و ۵‏/۵۶ میلیون یورو و تعداد قابل توجهی پروژه دیگر تا انتهای سال ۹۶

۲-  ایجاد و نگهداری بیش از ۱۶۵۰۰ هکتار فضای سبز (حدود ۸۴ برابراستاندارد‌های فضای سبز مربوط به صنایع)

۳- بهره برداری از تعداد قابل توجهی سیستم‌های  تصفیه هوا شامل (۲۲ الکتروفیلتر، ۷۵ فیلتر کیسه ای، ۳۶ اسکروبر، ۱۰ سیکلون (خشک، مرطوب)  و ... در خطوط مختلف تولید.
 
۴- بهره برداری از واحد‌های تصفیه آب و فاضلاب و شبکه‌های فاضلاب مجزا در سرتاسر کارخانه شامل انسانی، بیولوژیکی، صنعتی و همچنین ایجاد تعداد ۱۴ عدد استخر‌های ذخیره (کامل ایزوله) جهت نگهداری پساب‌های تولیدی  که در حال حاضر  با انجام پروژه‌های مختلف در حوزه مدیریت آب و پساب و کاهش قابل توجه  میزان پساب تولیدی  از تعداد ۱۰ استخر مربوط به پساب‌های صنعتی، تعداد قابل توجهی از آن‌ها خشک هستند. با انجام پروژه احداث تصفیه خانه تکمیلی صنعتی این شرکت و بازچرخانی پساب حاصل حوضچه‌های یادشده نیز خشک خواهند شد. بر پایه نتایج حاصل از اندازه گیری‌های انجام گرفته بر روی پساب‌های تولیدی این شرکت کلیه پارامتر‌های فیزیکی، شیمیایی آن در محدوده  مجاز زیست محیطی قرار دارد.
 
۵- مجموعه پروژه‌های مقابله با بحران آب (به تعداد ۸ پروژه باهزینه سنگین مالی) به منظور تأمین آب برای تولید پایدار کارخانه از محل پساب‌های شهر‌های اطراف (زرین شهر، فولادشهر، ایمانشهر و نجف آباد) ازجمله تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان‌های یاد شده، ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال پساب  و احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب صنعتی کارخانه به ظرفیت ۸۵۰  مترمکعب در ساعت به منظور استفاده مجدد در فرآیند تولید و کاهش قابل توجه  برداشت آب خام از رودخانه
 
۶- صرفه جویی ۵۰ درصدی مصرف آب کارخانه در طی ۱۵ سال گذشته
اشتراک گذاری :
ارسال نظر