بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

زمان آغاز پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:ذیرش این شرکت‌ها از اواسط مرداد ماه در بورس تهران آغاز می‌شود و آن‌ها نیز بعد از عید غدیر می‌توانند در مجموع ۶۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.
کد خبر : ۲۲۴۲۱۵

پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی از اواسط مردادماه

به گزارش بورس نیوز، حسن قالیباف، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: در جلسه شورای عالی بورس مقرر شد کسانی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند، بتوانند بعد از عید غدیر خم علاوه بر ۳۰ درصد قبلی، برای ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد حق فروش داشته باشند.

وی اصل تصویب مقررات جدید آزاد سازی سهام عدالت را از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی بورس اعلام کرد و افزود: طبق آیین‌نامه سهام عدالت که امروز نهایی شد و برای ابلاغ به مراجع ذیربط به امضای اعضای شورای عالی بورس رسید، مقرر شد کسانی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند بتوانند بعد از عید غدیرخم علاوه بر ۳۰ درصد قبلی، برای ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد حق فروش داشته باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در روش غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در آن دخیل هستند، پذیرش این شرکت‌ها از اواسط مرداد ماه در بورس تهران آغاز می‌شود و آن‌ها نیز بعد از عید غدیر می‌توانند در مجموع ۶۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

قالیباف اصل گفت: در جلسه امروز مقرر شد سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بازارگردانی شود تا قیمت آن‌ها کمتر از ۹۸ درصد خالص ارزش دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس یا همان (NAV) نباشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر