بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
سهامداران عدالت ۴۵روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود و اخذ تاییدیه اقدام کنند.
کد خبر : ۲۲۴۳۰۲

فرصت ۴۵ روزه برای ثبت شماره شبای سهام عدالت


به گزارش بورس نیوز، آن دسته از دارندگان سهام عدالت که برای ثبت شماره شبای بانکی خود به سامانه سهام عدالت و اخذ تاییدیه از طریق این سامانه اقدام نکرده‌اند حداکثر ظرف ۴۵ روز پس از تصویب این آیین نامه فرصت دارند با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود و اخذ تاییدیه اقدام کنند.

زمان با آزادسازی سهام عدالت، از طریق سامانه مربوطه سامانه متوفیان (انتقال سهام آن‌ها به وراث قانونی، توسط دفاتر پیشخوان دولت) متوقف می‌شود و پس از پایان فرآیند آزاد‌سازی سامانه دوباره شروع به کار می‌کند.

بر این اساس، سازمان خصوصی‌سازی موظف است اطلاعات همه دارندگان سهام عدالت فوت شده تا آن تاریخ را جهت ساماندهی در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دهد. همچنین برای انجام اقدامات لازم برای تعیین تکلیف و انتقال سهام متعلق به متوفیان به وراث قانونی آن‌ها سازمان خصوصی‌سازی موظف است در زمان مقرر شده از سوی شورای‌عالی بورس نسبت به انتقال نرم افزار مشاهده و بررسی ثبت وراث و کلیه اطلاعات و زیرساخت‌های فنی مرتبط با آن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدام کند.

شرکت سپرده‌گذاری موظف است به منظور احراز اصالت مفاد گواهی حذف وراثت قطعیت یافته از سوی دادگاه‌ها نسبت به برقراری ارتباط مکانیزه با قوه قضاییه اقدام و نسبت به احراز هویت و اصالت وراثت قانونی و سهم الارث آن‌ها اطمینان کسب کرده و سهام مشمولان را به وراث منتقل کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر