بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شاخص کل و مقاومت ...

همه فعالان اقتصادی به خوبی می دانند که هزینه انتقال ارز این روزها بیشتر از ارقامی است که در تابلوی صرافی ها مشاهده می کنیم.
کد خبر : ۲۲۴۴۰۶

شاخص کل و مقاومت ...

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه این چند وقت نوسان زیاد داشته و سبزی پیاپی بازار، جای خود را به مثبت و منفی های یکی در میان داده است.

عبداله رحیم لوی کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: اصلاح جزو ذات بازار است و باید به تحلیل های تکنیکال و مقاومت ها توجه داشت، ولی حتی اصلاح بازار سرمایه این روزها با فرآیند‌های اصلاحی سال‌های قبل متفاوت است.

وی ادامه داد: اصلاحاتی هم که رخ می دهد، اصلاح‌های کوتاه مدتی بوده و جریان ورود نقدینگی به بازارسرمایه، هنوز مثبت است و صف‌های سنگین فروش هم یکی دو روز بیشتر دوام نمی‌آورند و این موارد، نشانه‌هایی است که احتمال اصلاح عمیق را بسیار ضعیف می‌کند و بعید است که شاهد ریزش بازار باشیم.

مقاومتی که طبیعی است

وی افزود: به لحاظ تکنیکالی، شاخص کل در نقطه‌ای قرار دارد که با مقاومت مواجه است و این کاملا طبیعی بود که در این محدوده، اصلاح صورت بگیرد‌. منفی های این روزها هم اصلاح بوده و نگران ریزش جدی و عمیق در بازار سرمایه نیستم.

رحیم‌لوی در معرفی گزینه‌های کم ریسک و ارزنده برای سرمایه‌گذاری گفت: منکر رشد بازار سرمایه و رشد قیمت سهم‌ها نیستم؛ ولی نکته اینجا است که وقتی از بازارسرمایه صحبت می‌شود و مولفه‌ها و متغیرهای اقتصادی کنار هم قرار می‌گیرند، کل تفکرات و دانش تحلیلی ما در حد یک پیش‌بینی است و وقتی از پیش‌بینی صحبت می‌شود، از آینده‌ای صحبت شده که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ارزش پایه پولی

این کارشناس بازارسرمایه افزود: طبق خبرها، با رشد تقریبا ۳۴درصدی نقدینگی روبرو هستیم و بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی حدود ۳۰درصد افزایش یافته است؛ بدهی بخش دولتی یعنی افزایش جدی در پایه پولی و با این شرایط ، باید منتظر افزایش جدی حجم نقدینگی باشیم. تحلیل‌هایی هم که این روزها در مورد بازار ارز و تفاوت‌های این بازار با بازار سرمایه ارائه می‌شود، چندان عمیق نیست.

مدیرعامل بیمه میهن تاکید کرد: در محاسبه ارزش جایگزینی شرکت‌ها، نباید فقط به ارزش اسمی یا ارزش معاملاتی ارز در بازار توجه داشت؛ اگر قرار باشد دارایی‌ها با دلار جایگزین شوند، دیگر نباید انتظار دلار ۲۵ هزار تومانی داشت و همه فعالان اقتصادی به خوبی می دانند که هزینه انتقال ارز این روزها بیشتر از ارقامی است که در تابلوی صرافی‌ها مشاهده می‌کنیم. از این رو انتظار می‌رود نگاه تحلیلگران به بازارها، عمیق تر باشد.

تجدید ارزیابی‌ها و واسطه‌گری‌ها

وی اضافه کرد: علاوه بر این، هنوز خیلی از شرکت های بازار در حال تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل هستند و این موضوع، خود جذابیت هایی به دنبال دارد. شرکت های گروه واسطه گری مالی، هنوز با ارزش واقعی فاصله دارند. همچنین صنایعی که درگیر تامین تقاضای داخل هستند، از جمله صنعت دارویی و غذایی و حتی معدنی، روزهای روشنی پیش رو دارند. صنایعی هم که توانسته اند با محدودیت های موجود، خود را تطبیق دهند، پتانسیل رشد خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر دارایی‌های شرکت تامین سرمایه امید در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اصلاح بازار هنوز تمام نشده!/ آیا قیمت‌ها به اردیبهشت‌ماه بازمی‌گردد

کار شناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

درسی که بازار سرمایه به دلواپسان آموخت ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دارویی برای درمان بلندمدت بورس

کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بررسی کردند:

نوسانات شاخص در محدوده ۲ میلیون واحدی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۸
تا هشت میلیون همین امسال .با خیال راحت سهام داری کنید
ناشناس
Germany
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
در ارزش جایگزینی درست گفته شده قیمت انتظاری دلار و هزینه تبادل ارز هم باید توجه کرد ولی توجه داشته باشید تحریمها متاسفانه امکان تبادل ارز تقریباً وجود ندارد و اصلأ آنقدر ارزی هم وجود ندارد که کارخانه ای جایگزین شود و عملا در شرایط «غیرقابل جایگزینی» ضریب ارزش جایگزینی بسیار بالا است. و حتی از لحاظ تئوری و ریاضی این ضریب به «بینهایت» میل میکند