بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
"ونوین" تراز مثبت عملکرد در ۴ ماهه نخست را ثبت کرد؛

سهامداران "ونوین" و انتظار بالا از تحقق سود‌سازی

آنچه در خصوص نحوه گزارشدهی بانک‌ها کاملا مشهود بوده، اعتبار پایین گزارش‌های میاندوره حسابرسی نشده است
کد خبر : ۲۲۴۴۱۸

تحقق سود‌هایی ناچیز، اصلی‌ترین دغدغه سهامداران این بانک

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که پس از مدت‌ها شاهد اعلام سود خالص در صورت‌های مالی سه ماهه بانک اقتصاد نوین بودیم، صورت عملکرد ماهانه این بانک نیز حاکی از ادامه شناسایی درآمد‌های مازاد فعالیت‌های بانکداری است.

تحقق سود‌هایی ناچیز، اصلی‌ترین دغدغه سهامداران این بانک

با این حال مقایسه روند شناسایی مازاد درآمد‌های حاصل از فعالیت‌های بانکداری این بانک در چهارماه نخست سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر از بهبود عملکرد و احتمالا سودآوری حتی نامحسوس در سال جاری دارد.

با احتساب ۳۰۷ میلیارد ریال درآمد مازاد شناسایی شده این بانک در تیر ماه، مجموع مازاد درآمد‌های ناشی از فعالیت بانکداری این بانک در چهار ماهه نخست به ۸۲۱ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با کسری سال گذشته نشان از عملکرد مطلوب‌تر این بانک دارد.

همچنان یکی از مهم‌ترین درخواست‌‌ها و البته انتظارات اصلی سهامداران این بانک، شناسایی سود خالصی مطلوب در سال مالی ۱۳۹۹ باید باشد.

باید منتظر ماند تا اثر افزایش مجدد نرخ‌های سود بانکی در صورت‌های مالی میان‌دوره ماه‌های آتی این بانک آشکار شود تا بتوان نمایی شفاف‌تر از سودآوری این شرکت ترسیم کرد.

لازم به ذکر است، آنچه در خصوص نحوه گزارشدهی بانک‌ها کاملا مشهود است، اعتبار پایین گزارش‌های میاندوره حسابرسی نشده بوده چرا که در سال‌های اخیر گزارش‌های حسابرسان و الزامات بانک مرکزی تعیین کنند سود واقعی این شرکت هاست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر