بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
در سایه رشد احتمالی نرخ مواد اولیه رخ داد؛

"قرن" به رشد نرخ محصولات رسید

آنچه در گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها به ویژه در تیرماه به چشم می‌آید افزایش عجیب و نگران‌کننده نرخ‌های فروش محصولات به ویژه برای مصرف‌کنندگان بوده که البته شرکت پدیده شیمی قرن نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کد خبر : ۲۲۴۴۳۰

رشد نرخ محصولات

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از اعلام سود خالص ۶۵۹ ریالی به ازای هر سهم در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، گزارش عملکرد تیرماه شرکت پدیده شیمی قرن افزایش مجدد نرخ‌های فروش محصولات اصلی را نشان می‌دهد.

رشد نرخ محصولات

آنچه در گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها به‌ویژه در تیرماه به چشم می‌آید افزایش نرخ‌های فروش محصولات به ویژه برای مصرف‌کنندگان بوده که البته شرکت پدیده شیمی قرن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نگاهی به مقادیر فروش تیر ماه و مقایسه این مقادیر با عملکرد خرداد ماه این شرکت نشان‌دهنده افزایش در حدود ۱۰۰۰ تنی مقادیر فروش بوده، هر چند که این موضوع تا حدود زیادی به شرایط ویژه کنترل ویروس کرونا بستگی داشته است.

در مجموع، فروش ۱.۳۲۲ میلیارد ریالی انواع محصولات این شرکت در تیر ماه سال جاری و مقایسه با فروش ۲.۷۷۴ میلیارد ریالی چهار ماه نخست ماه سال ۱۳۹۸ خود گویای افزایش قابل توجه مبالغ فروش این شرکت در سال جاری دارد.

در انتها با توجه به افزایش عجیب و البته سوال‌برانگیز محصولات پتروشیمی در ماه‌های گذشته، باید دید آیا این افزایش نرخ‌های فروش محصولات توان خنثی سازی افزایش بهای تمام شده و مواد اولیه مصرفی این شرکت را داشته و یا خیر؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر