بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

"توسعه تعاون صبا" و رکورد بی‌سابقه/ خروج ۴۱۹میلیارد تومان از "گنجینه زرین شهر"

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۳۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسیده که افزایش در حدود ۶.۰۰۰ میلیارد تومانی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۴۵۰۴

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۷ مرداد ۱۳۹۹)

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده که اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۲.۸۳ درصد رسیده و بیشترین بازدهی ماه گذشته مربوط به صندوق مشترک البرز با ۱۰.۸ درصد بازدهی است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۳۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسیده که افزایش در حدود ۶.۰۰۰ میلیارد تومانی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد. با این حال و با لحاظ کردن بازدهی کسب شده طی یک هفته اخیر شاهد ورود جالب توجه منابع مالی جدید به ارزش ۴ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان به این صندوق‌ها هستیم.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۷ مرداد ۱۳۹۹)گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۷ مرداد ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۷ مرداد ۱۳۹۹)گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۷ مرداد ۱۳۹۹)

• در هفته گذشته شاهد جذب سرمایه‌های جدید به ارزش بیش ازز ۴ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان در صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.

میانگین بازدهی سالیانه نیز به ۳۴.۲۷ درصد رسیده که بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق الماس بیمه دی، اندیشه فردا و مشترک صنعت و معدن به ترتیب با ۸۸، ۷۴ و ۷۲ درصد بازدهی است.

این میزان جذب منابع در دو ماه اخیر بی سابقه بوده و صندوق توسعه تعاون صبا با ۱.۱۰۰ میلیارد تومان بیشترین صدور واحد‌های سرمایه گذاری را در هفته گذشته داشته که صندوق‌های اندوخته پایدار سپهر و بانک ایران زمین رتبه‌های بعد را به خود اختصاص داده اند.

• همچنین صندوق گنجینه زرین شهر که پرارزش‌ترین صندوق درآمد ثابت نیز محسوب می‌شود، در هفته گذشته بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه گذاری را داشته و شاهد خروج ۴۱۹ میلیارد تومان از منابع سرمایه گذاری شده در این صندوق هستیم؛ پس از آن صندوق‌های کارگزاری بانک کشاورزی و مشترک آسمان امید با ۲۳۳ و ۶۹ میلیارد تومان است.

• میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۲.۸۳ درصد رسیده و بیشترین بازدهی ماه گذشته مربوط به صندوق مشترک البرز با ۱۰.۸ درصد بازدهی است. پس از آن صندوق‌های تصمیم و الماس پایدار با ۹.۲ و ۸.۳ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی ماهیانه نیز مربوط به صندوق اعتبار سرمایه نوآفرین با ۰.۲ درصد بازدهی منفی است. صندوق‌های توازن معیار و دارا الگوریتم با ۱ و ۱.۱۶ درصد بازدهی مثبت قرار دارند.

بیشترین ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به صندوق‌های گنجینه زرین شهر، لوتوس پارسیان و ره آورد آباد مسکن به ترتیب با ۳۰۰، ۱۹۲ و ۱۵۱ هزار میلیارد ریال است.

• میانگین بازدهی سالیانه نیز به ۳۴.۲۷ درصد رسیده که بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق الماس بیمه دی، اندیشه فردا و مشترک صنعت و معدن به ترتیب با ۸۸، ۷۴ و ۷۲ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های امیدانصار، صادرات و زرین شهر با ۱۹، ۱۹.۴ و ۱۹.۵ درصد بازدهی است.

• بیشترین ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به صندوق‌های گنجینه زرین شهر، لوتوس پارسیان و ره آورد آباد مسکن به ترتیب با ۳۰۰، ۱۹۲ و ۱۵۱ هزار میلیارد ریال است. کمترین ارزش نیز در میان این صندوق‌ها مربوط به صندوق توسعه سرمایه نیکی، نوین نگر آسیا و اعتبار سرمایه نوآفرین به ترتیب با ۲۰۴، ۲۹۹ و ۴۹۸ میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۱۳۴درصد افزایش در زیان خالص "وزمین" در دوره ۱۲ ماهه به نسبت سال گذشته

زیان خالص هر سهم ایران زمین به 139درصد افزایش یافت/ منتشر نشود

نگاهی به عملکرد صندوق درآمد ثابت گنجینه الماس بیمه دی؛

بازدهی ۸۸ درصدی صندوق در یک سال گذشته

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۷ تیر ۱۳۹۹)؛

نگاهی به ورود و خروج پول در صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت

ارسال نظر