بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
مدیرعامل کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بورس" تنها گزینه حفظ نقدینگی دولت/ رفتارهای هجومی باید از بورس دور شود

ترس سهامدارانی که به خاطر تجربه کم معامله‌گری، این روزها در حالت کاملا هجومی و صف‌نشینی سپری می‌شود، به نسبت دیگر سهامداران بیشتر بوده و این افراد بدون تحلیل اغلب به‌دنبال جو بازار حرکت می‌کنند که این مسئله به بازار لطمه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند.
کد خبر : ۲۲۵۲۴۹

محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص نقش ETF‌ها در جریان‌سازی بازارسرمایه، تاکید کرد: تغییراتی که در ETF دارادوم رخ داد از لحاظ بنیادی چندان نقشی در بازارسرمایه نداشت، زیرا به بازار نیامده بود اما؛ جریان نقدینگی و حجم بالای پولی که این روز‌ها در بورس حضور دارد، طبیعتا میزان ریسک و ترس سهامداران را افزایش داده است.

وی با اشاره به ترس سهامداران از خبر‌های منفی نیز ادامه داد: جریان نقدینگی باعث شده تا بسیاری از سهامدارانی که طی یک‌سال گذشته که سرمایه آن‌ها در بورس بوده، سود مناسبی را کسب کنند و سهامداران برای ذخیره این سود، طبیعتا راهکار خروج و حفظ نقدینگی را انتخاب می‌کنند تا باردیگر قیمت سهم‌ها اصلاح کنند و دوباره به سهم‌های مدنظر خود ورود کنند اما؛ نقطه مقابل افراد با تجربه، سهامداران جدیدی هستند که اطلاعی از روند بازار نداشته و کاملا هجومی عمل می‌کنند.

این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: ترس این نوع سهامداران به خاطر تجربه کم معامله‌گری بیشتر بوده و بدون تحلیل اغلب به‌دنبال صف‌نشینی‌ها حرکت می‌کنند که این مسئله به بازار لطمه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند.

سرافراز یزدی درخصوص اینکه آیا دولت از بازارسرمایه حمایت خواهد کرد، گفت: دولت با توجه به سهام عدالت، ETF‌ها و صندوق‌هایی که در پیش دارد، بازارسرمایه را بازار مطمئن‌تر از دیگر بازار‌های موازی می‌بیند.

وی درباره اینکه نقدینگی باید در بازار بماند، افزود: برای دولت گزینه‌ای مناسب‌تر از بورس وجود ندارد و تنها پالس منفی دولت، ETF پالایشی‌ها بوده، اما بورس تنها نقطه اتکای دولت برای حفظ نقدینگی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ایشون اگر خیلی هنر داره فکری به حال کارگزاری خودش بکنه
yashar
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
به حضرات گرام بفرمایید:"بی برنامه گی و بی تدبیری و نا شایستگی و بی لیاقی (با عرض پوزش) خودتان را پای کم تجربی معامله گران ننویسید.
گیرم که یکی حرفه ای است در این بلبه شوری چه کند؟ چهار ماه است هی صندوق دارا دوم تبلیغ کردی و قیمت آنرا چهار برابر نموده ای و یکشبه بر آن خط بطلان کشیدی.
رضا
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
همین دیگه اخه یکی نیست بگه به این تازه کارها دارا دوم که نیومده تو بورس چه ربطی به سهامهای دیگه داره
ناشناس
United States
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
ایشون با اون وضع کارگزاریش به نظرم تو هیچ زمینه ای اظهار نظر نکنه
صفرجسارتی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
جناب سرافرازیزدی لطفا اول به وضعیت نابسامان کارگزاری خودت برس
علی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
واقعااین اقا چرابوضعیت کارگزاری خودش رسیدگی نمی کندالبته اگرمشتریها این کارگزاری راترک میکردن اینطوری نمیشد
حسن
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
شما اگه بیل زنی دم کارگزاری خودت و بیل بزن بعد بیا خودی نشون بده هنوز زیانهایی که تو این مدت به مشتریات زدی 10 درصدشم نتونستیم جبرانش کنیم