بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
جلسه مجمع عادی سالیانه گروه صنعتی سدید در محل سالن همایشهای برق آلستوم راس ساعت 15:00 مورخ 88.4.31 با حضور بیش از 84درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۲۵۵۳

جلسه مجمع عادی سالیانه گروه صنعتی سدید در محل سالن همایشهای برق آلستوم راس ساعت 15:00 مورخ 88.4.31 با حضور بیش از84درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای مفیدی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دوست حسینی و کربلایی و با دبیری آقای ایمانی (مدیر امور حقوقی) کامل شد.

همچنین آقای مهندس طوفانی نژاد به عنوان مدیر عامل شرکت و سایر مدیران شرکتهای زیر مجموعه برای پاسخ گویی به سهامداران در جلسه حضور داشتند .

آقای مدنی به عنوان نماینده سازمان بورس نیز در این جلسه حضور داشتند.مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1-تصویب صورتهای مالی شرکت

2-انتخاب موسسه حسابرسی هدف به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

3-انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الا نتشار


به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز مجمع عادی سالیانه گروه صنعتی سدید راس ساعت در سالن همایشهای برق آلستوم با نظم خاصی برگزار شد .

مهندس مفیدی رئیس مجمع به خوبی از عهده مدیریت جلسه مجمع برآمدند و پاسخ مشروح سوالات سهامداران را دادند و در موارد خاص نیز از مدیران شرکتهای زیر مجموعه برای پاسخ به سوالات به صورت کامل بهره بردند .


اما نکات حائز اهمیت در پاسخ به سوالات سهامداران به شرح ذیل است :

1- علت زیان شرکتهای لوله و تجهیزات سدید و لوله سازی ماهشهر در سال مالی منتهی به 87.12.30 عدم پرداخت مطالبات کارفرمایان این شرکتها در موعد مقرر بوده است که باعث گردیده شرکتهای مذکور با استفاده از تسهیلات مالی نسبت به ترسیم جریان نقدینگی شرکت متبوع خود اقدام کنند .

از سوی دیگر گشایش اعتبار اسنادی که به میزان 270 میلیون دلار در سال 1385 باید تحویل لوله و تجهیزات سدید می گردیده است در خرداد ماه سال 1387 تحویل گردیده است و با طی تشریفات قانونی در شهریور 1387 این مبلغ برای شرکت وصول شده است و از طرفی تغییرات نرخ ارز (یورو) از حدود 1400 تومان به 1200 تومان باعث کاهش درآمد های شرکت شده است .

2- در خصوص زیان شرکت صبا نیرو به علت عدم استقبال دولت از انرژی بادی و تحریم های اعمالی بر اقتصاد ایران این شرکت نتوانسته است با ظرفیت کامل کار کند که البت با حمایت های اخیر دولت چشم انداز خوبی برای شرکت متصور است .

3- در خصوص صورت سود و زیان شرکت فالق صنعت نیز به دلیل زیان کارفرما ( سازمان صنایع توسعه نیشکر ) پروژه های شرکت متوقف مانده است .

4- با توجه به ارائه حکم دادگاه بدوی و تجدید نظر مبنی بر مالکیت 33% گروه صنعتی سدید در شرکت فرآب تا کنون انتقال مالکیت به طور رسمی انجام نگرفته است و مرحله اجرای احکام در حال طی شدن است .


اما مواردی که هیئت مدیره برای رفع کمبودهای فوق در نظر گرفته است به شرح ذیل است :

1- تحویل Cleam در حدود هشتاد میلیارد تومان به شرکت ملی گاز و قرارگاه خاتم الانبیاء بابت قرارداد شرکت های لوله و تجهیزات سدید و لوله سازی ماهشهر که حدود 40 میلیارد تومان آن مورد تایید اولیه قرار گرفته است .

2- امکان سنجی خرید و پیاده سازی تکنولوژی تولید توربینهای بادی kw 660 و عقد تفاهم نامه اولیه با سانا ( سازمان انرژی های نو ایران ) بابت فروش مزرعه بادی

3- پیگیری مجدانه بخش حقوقی شرکت برای ثبت مالکیت 33% شرکت فرآب در اداره ثبت شرکتها - با توجه به عرضه 50 درصد این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی 33به ارزش حدود 200 میلیارد تومان براحتی مشخص می گردد که 33 درصد آن بیش از 66 میلیارد تومان ارزش دارد .

4- شکست رکورد تولید دو کارخانه لوله و تجهیزات سدید و لوله سازی ماهشهر در چهار ماهه ابتدایی سال 1388 و عملکرد فراتر از پیش بینی های ارایه شده قبلی

5- سرمایه گذاری های جدید شرکت از طریق خرید سهام شرکتهای تجهیزات ایمنی راهها و فولاد گسترش

6- تشکیل کمیته بررسی و تبدیل دارایی های کم بازده به دارایی های مولد از جمله استفاده بهینه از زمین شرکت در جاده ساوه

7- حفظ اعتماد سهامداران با پرداخت به موقع سود تمام سهامداران حقیقی


اعضاهیئت مدیره گروه :

نام

نام خانوادگی

سمت

به نمایندگی

آقای مهدی

مفیدی

رئیس هیئت مدیره

کارخانجات تولیدی بهمن

آقای محمد مهدی

طوفانی نژاد

مدیرعامل نایب رئیس هیئت مدیره

شرکت یزد باف

آقای محمد مهدی

مناقب

عضو هیئت مدیره

سردخانه های دنا

آقای احمد

دوست حسینی

عضو هیئت مدیره

شرکت پدم

آقای محمدرضا

محمد باقر

عضو هیئت مدیره

سرمایه گذاری صبا تامین



برنامه های آتی گروه صنعتی سدید :


الف) بخش مالی و اقتصادی :

1- تلاش برای تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده در برنامه و بودجه سال 1388 برای 31 میلیارد ریال سود خالص و 153 ریال EPS گروه .

2- استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری در شرکتهای قابل واگذاری اصل 44 قانون اساسی از طریق سازمان خصوصی سازی .

3- بازنگری در ساختار سرمایه شرکت با هدف بهبود ساختار مالی از طریق افزایش سرمایه .

4- کاهش هزینه های تامین مالی از بانکها در راستای افزایش منافع سهامداران .


ب) بخش فنی ، تولیدی و بازرگانی :

1- بررسی و شناخت بازارهای هدف به منظور صادر نمودن بخشی از محصولات تولیدی شرکتهای زیر مجموعه گروه .

2- گسترش مناسبات بازرگانی داخلی و خارجی به منظور تامین به موقع مواد اولیه ، لوازم و قطعات یدکی و تجهیزات مورد نیاز شرکت های زیر مجموعه .

3- گسترش روابط با تولید کنندگان جهانی فولاد به منظور اخذ سهمیه و بهبود موقعیت برای شرکت در مناقصات برای شرکت های لوله ساز زیر مجموعه گروه.

4- تهیه طرح توجیهی جهت انجام برنامه بهینه کردن خطوط تولید شرکت های زیر مجموعه گروه 


ج ) بخش طرح و توسعه :

1- طرح انتقال کارخانه صبا نیرو و ایجاد خط تولید 1.5 مگاواتی نیروگاه بادی .

2- طرح انتقال کارخانه لوله و تجهیزات سدید و ایجاد خط تولید Bending Pipes و خط تولید Construction Pipes .

3- طرح ایجاد مزرعه نیروگاه بادی 100 مگاواتی توسط شرکت توان باد .

4- خرید زمینهای جدید برای انتقال شرکتهای صبانیرو و لوله و تجهیزات سدید .

5- خرید زمینهای شرکت سداد ماشین و شرکت سدید ریخته گر برای اجرای پروژه عمران ( سایت 42 هکتاری گروه ) .


د) بخش مطالعات و برنامه ریزی راهبردی :

1- انجام فرآیند برنامه ریزی راهبردی گروه صنعتی سدید برای سالهای 1389- 1390

2- طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت در گروه صنعتی سدید به منظور دریافت گواهینامه ISO 9001 .

3- تهیه مستر پلان ICT گروه و شرکتهای تابعه .

4- پیگیری پروژه طرح جامع و یکپارچه اطلاعات و عملیات در گروه و شرکت های تابعه .

5- دردست گیری پروژه طراحی سیستم تدوین تجارب سازمانی .


پروژه های آتی :


پروژه OSBL شمالی فاز 15 و 16 پارس جنوبی ( FLARE ) :

یکی از واحدهای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی واحدهای 140 و 141 و 142 می باشد که اجرای آن در قالب دو قرارداد جداگانه به شرکت فالق صنعت توسط شرکت سپانیر بعنوان نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء در کنسرسیوم مجری فازهای مذکور از طریق برگزاری مناقصه واگذار گردیده است .

اجراء این واحدها در دو قرارداد با عنوان N-OSBL بصورت EPC با ارزش حدود 28.5میلیون یورو  کنسرسیوم فالق صنعت و گروه صنعتی سدید و سدید جهان صنعت و ایستانا با رهبری شرکت فالق صنعت و قرارداد دوم به صورت مستقل به شرکت فالق صنعت بصورت PC به ارزش حدود 5 میلیون یورو واگذار گردیده است که محدوده کاری این قرارداد قسمت های جدا شده از پروژه AREA 1 می باشد که اجراء این قرارداد با نام واحدهای 140 و 141 و 142 مضاف بر اجراء قرارداد اول منجر به اجراء نهایی واحدهای ذکر شده می گردد که در مجموع ارزش پروژه حدود 50 میلیون یورو می باشد .


واحد 140 ( Flares & Blow down ) :

وظیفه سیستم Flare جمع آوری و سوزاندن کلیه گازهایی که از واحدهای مختلف عملیاتی مجتمع ، در زمان فعالیت نرمال و یا موارد اظطراری ، به این واحد فرستاده می شوند . این سیستم به سیستم های HP ،MP و LP دسته بندی شده است. برای همه سیستم ها به ازای هر فاز یک سیستم مستقل ، با قابلیت تفکیک گازهای مرطوب و سرد ، پیش بینی شده است . مشعل های HP & MP دارای ساختار و سازه مشترک می باشند .


واحد 141 درین ها ( Drains ) :

این واحد هیدروکربن های درین شده از واحدهای یوتیلیتی و Off-Site مجتمع ، در زمان تعمیرات را دریافت می نماید . این واحد دارای یک درام است که در زیر سطح زمین تعبیه شده و تمامی مسیرهای درین از واحدهای یوتیلیتی و Off-Site با یک شیب مشخص به آن ختم می شوند . مایعات جمع آوری شده درین را می توان به Burn Pit و یا Off-Spec Tank فرستاد .


واحد 142 حوضچه سوزان ( Burn pit ) :

وظیفه این واحد سوزاندن مایعات غیر قابل بازیافت ، که عمدتاً در Sump Drum واحدهای مختلف جمع آوری می شود می باشد . به علاوه این واحد به عنوان یک مقصد جایگزین به جای Off-Spec Tank در مواردی که این تانک قابل استفاده نباشد ، نیز در نظر گرفته شده است .

یک واحد برای پشتیبانی هر دو فاز منظور شده است . این واحد بصورت ON/Off و با شدت جریان ثبت مایع معادل 30 m3/h کار می کند .

امید است با اجراء موفقیت آمیز این واحدها در طول عملیات اجرائی سهم بیشتری از خدمات "C" از واحدهای باقیمانده بویژه در منطقه یک نصیب گروه صنعتی سدید و شرکتهای زیر مجموعه گروه گردد .




اشتراک گذاری :
ارسال نظر