بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
مدیر عامل شرکت صنایع غذایی کورش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چتر "غکورش" بر سر بازار روغن های خوراکی

بورس تهران چهارشنبه این هفته میزبان دومین تولید کننده روغن نباتی کشور با نماد "غکورش" خواهد بود و اویلا و فامیلا و.‌.. سفره های سهامداران را چرب تر خواهند کرد. 
کد خبر : ۲۲۵۶۵۲

چتر

کورش منتصر مدیر عامل شرکت صنایع غذایی کوروش در گفت و گو با بورس نیوز، درخصوص وضعیت فروش شرکت اظهار کرد: فروش سال گذشته ما حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود و سود محقق شده ۳۸۵ میلیارد تومان پس از کسر مالیات بود. در سه ماهه اول ما کمی از بودجه عقب هستیم. پیش بینی ما این بود که ۶۰ هزار تن تولید داشته باشیم، اما به دلیل عدم تخصیص ارز، تولیدمان به ۵۷ هزار تن رسید.

وی درخصوص روند تامین مواداولیه شرکت گفت: حدود ۳۶ درصد از مواد اولیه ما داخل کشور تولید می شود و باقیمانده آن از خارج از کشور تامین می‌شود. به طور کلی روغن خام از خارج کشور وارد می‌شود و هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیریم و به شدت متاثر از تامین ارز توسط بانک مرکزی هستیم.

وی با اشاره به شبکه گسترده فروش محصولات صنایع غذایی کوروش اظهار کرد: در حال حاضر در ۳ حوزه کانال‌های فروش را گسترش می‌دهیم. شرکت گلرنگ پخش، با پخش مویرگی ۱۰۰ هزار فروشگاه دارد و کار فروش ما را با صورت خرده فروشی انجام می‌دهد. شرکت افق کوروش با ۲ هزار فروشگاه محصولات ما را عرضه می‌کند و شرکت سورنا، شبکه‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیرمجموعه گروه بوده که به فروش ما اضافه شده و فروش ما را در فروشگاه سورنا دنبال می‌کند. همچنین شرکت آنیتا سان نیز پخش زنجیره ای ما را دارد و در شرکت‌های زنجیره‌ای به غیر از افق کوروش با آنیتا سان نیز همکاری داریم.

مدیرعامل صنایع غذایی کوروش درباره سهم بازار این شرکت بیان کرد: در کل ۱۴ درصد از سهم بازار روغن‌های خوراکی را در دست داریم و دومین شرکت در صنعت روغن خوراکی هستیم و در روغن خانوار در کشور هستیم. قریب به ۲۴ درصد روغن خانوار را در شرکت به خود اختصاص دادیم. شرکت‌های بعد از ما با اختلاف ۳، ۴ درصد بعد از ما در حال حرکت هستند.

منتصر اضافه کرد: فروش در سایر قسمت‌ها مثل فروش به اصناف و فروش های صنعتی یا فروش فله، بسیار راحت‌تر از کار‌های برندینگی است که ما انجام داده ایم. در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای بحث توسعه فروش و پخش مویرگی را در ذهن داریم و در فکر توسعه آن هستیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند صعودی سود خالص به نسبت سال‌های پیشین ادامه دارد؛

سود خالص "غکورش" به چربی ۳۴۴ درصد

روند افزایشی درآمدهای این فروشگاه زنجیره‌ای ادامه دارد؛

افزایش ۸۰درصدی فروش "افق" نسبت به سال گذشته

برگزاری نخستین نشست خبری آنلاین بازارسرمایه در معارفه صنعت غذایی کورش؛

چهارمین عرضه اولیه از گروه صنعتی گلرنگ

ارسال نظر