بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
مدیر دارایی‌های شرکت تامین سرمایه امید در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اصلاح بازار هنوز تمام نشده!/ آیا قیمت‌ها به اردیبهشت‌ماه بازمی‌گردد

شاخص کل به لحاظ تکنیکالی مستعد افت بیشتری بوده و پتانسیل ریزش تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را دارد.
کد خبر : ۲۲۵۷۷۴

اصلاح بازار هنوز تمام نشده!

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران چند روزی است که فشار فروش زیادی را تحمل کرده و قیمت اکثر سهم ها هم افت داشته است. در این میان دلایل مختلفی هم برای فروش های سنگین بازار مطرح شد. از جمله اینکه ابلاغیه جدید سازمان بورس مبنی بر سقف سرمایه گذاری صندوق های درآمد ثابت در سهام به ۵ درصد، سبب فروش از سوی این صندوق ها شده است.

پیمان تاتایی مدیر دارایی‌های شرکت تامین سرمایه امید در گفتگو با بورس نیوز در ابن خصوص بیان کرد: اگرچه عده‌ای، منفی‌های بازار در روز‌های قبل را ناشی از عرضه صندوق‌ها برای رعایت حد نصاب سرمایه‌گذاری در سهام می‌دانند، اما شخصا معتقدم صندوق‌های سرمایه‌گذاری هنوز سهام چندانی عرضه نکرده‌اند. این صندوق‌ها ۲۴ هزار میلیارد تومان سهام در اختیار دارند که این رقم حدود ۱۰ درصد از کل پرتفوی آن‌ها را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین اگر قرار باشد حد نصاب جدید را رعایت کنند و حداکثر ۵ درصد منابع منابع خود را در سهام سرمایه گذاری کنند، باید حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان سهم بفروشند.

وی افزود: فروش چند روز گذشته صندوق‌ها بسیار کمتر از ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده ضمن اینکه روزانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خروج پول توسط حقیقی‌ها انجام شده و البته افزایش مهلت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای رعایت حد نصاب، به ملایم‌تر شدن شیب فروش صندوق‌ها و آرامش بازار کمک می‌کند، ولی فشار فروش این چند روز ناشی از فروش صندوق‌ها نبوده است. طرز فروش چند روز اخیر بازار، هیجانی بود. صندوق‌های سرمایه ‌گذاری توسط مدیران حرفه‌ای مدیریت می‌شود و بعید است صف فروش‌های هیجانی سهم‌ها توسط صندوق‌های سرمایه گذاری انجام شده باشد. آمار‌ها هم نشان می‌دهد صندوق‌های سرمایه گذاری در این چند روز فروش زیادی نداشته اند.

این کارشناس بازار در پیش بینی روند بازار سرمایه تا پایان سال گفت: به نظر می‌رسد روند کلی بازار تا آخر سال مثبت خواهد بود؛ ولی چه از منظر بنیادی و چه تکنیکال، اصلاحی که شروع شده، به اتمام نرسیده و احتمالا بازار ۱۵ الی ۲۰ درصد دیگر اصلاح خواهد داشت و شاخص کل کف پایین تری را لمس خواهد کرد. شاخص کل به لحاظ تکنیکالی مستعد افت بیشتری بوده و پتانسیل ریزش تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را دارد. این به معنای افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت سهم‌ها بوده و اتفاق عجیبی نیست؛ اما مشکل اینجاست که خیلی از سهم‌های بازار، بیش از شاخص کل ریزش قیمت داشته و بسیاری از سهامداران دچار ضرر و زیان شده اند. اما به هر حال در صورت افت بیشتر بازار، قیمت‌ها به سطح قیمت‌های اردیبهشت ماه خواهند رسید و با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ ارز از نرخ ارز اردیبهشت ماه بالاتر است، سهم‌ها در آن قیمت دوباره جذاب خواهند شد و رشد دیگری در بازار رقم خواهد خورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شاخص کل و مقاومت ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

مقاومت‌های زیاد درمقابل شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نوبت بازی دلاری هاست!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تلفیق اصلاح بازار و خرابی سیستم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
اگر ریخت ، دیگه کسی فکر‌ این نیست که برگرده ، حد ضرر من فقط یه پنج درصد مونده ازش ،
من ممکنه برگردم باز وولی خیلیا بر‌نخواهند گشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
به نظرتون یکم دیر نشده؟!بورس دو ماهه در حال اصلاحه و این اصلاح با قانون مزخرف افزایش شناوری شروع شد و ادامه دار شد و در حالیکه به ظن تمام کارشناسان هفته پیش زمان اتمام اصلاح بود از هفته پیش با تصمیمات خلق الساعه دو وزیر و تایید و تکذیب های مکرر ریزش بورس شروع شد و بعد هم با عرضه های آبشاری حقوقیها به دلایل مختلفی از جمله فروش سهام عدالت و... ادامه دار شد. تا الان هم فقط قوانین علیه بورس میریزن و در حرف میگن دولت قصدش حمایت از بورسه. به شخصه تمام دار و ندارم را وارد بورس کردم تا الان 350 میلیون ضرر کردم. از پولی که با بدبختی طی سالیان جمع کرده بودم. میتونستم طلا و زمین و دلار بخرم حماقت کردم به فکر حمایت از تولید بودم حماقت جبران نشدنی
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
دیر اومدی سال پیش یکی از دوستان من ۳۰ میلیون بانک دی خرید ماه پیش ۶۶۰ میلیون نقد کرد .
مهران محبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
اگه به شاخص باشه که بورس نیوز شاخص ساز زیاد داریم میتونن با شاخص ساز ها هم.ن ظور که شاخص را بالا اوردن با همونا پایین بیارن چون اون موقعی که شاخص بالا میمومد بیشتر سهم ها درجا میزد و فقط شاخص بود و شاخص سازها که بالا میمومدن یه چی بگین که ملت حقش ضایع نشه ئدرسته افراد یی سواد و کم تجربه تو این بازار زیاده ولی نباید سواستفاده بشن چون این افراد بازیچه بازی سیاسی یه عده نیستند اینا مردم عادی هستند که برای تا مین رفاه زندگیشون به خاطر بد بودن اوضاع اقتصادی مملکت تو دیگر بخش ها با هزار امید به اینجا پناه اوردن ولی ظاهرا مسیر بدی اومدند
بي اعتمادي به دولت
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
بازار هر كاري ميخواد بكنه بكنه ديگه من خارج ميشم و ارز ميخرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
فقط وعده سر خرمن
از دو میلیون واحد فقط میگید خوب میشه بر میگرده سیاستگذاران خائن و جنایتکاران اقتصادی که اینجور سهامها رو کشیدن بالا و پول مردمو چاپیدن و به یه عده ثروت افسانه ای دادن و الان مردمو به خاک سیاه نشوندن باید محاکمه و به اشد مجازات برسند .
سرمایه گذارانی که با اعتماد به دولت بورس اومدن مثل چند ماه پیش حق دارند سود کنن با این زیان مردم خطر شورش رو بجان میخرند بدا بحال شما .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
بهتر مردم را قول نزنین و بجای اصلاح کلمه درست ریزش را بکار گیرین و در ضمن مردم تصمیم به خروج از بازار سرمایه گرفته اند و در اندک مدتی قیمت ارز طبق پیش بینی شما خیلی خیلی جداب و دیدنی خواهد بود
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
بازار ارز صاحب داره دادا صلاح بدونه میبره بالا میاره پاییین ب خرید منو تونیست همون طور که به نفعش بود سهامو برد بالا تا دید مردم میان بخورن نابودش کرد . دولت مفت خور ابردلال ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
هر موقع که فکر میکنی بسیارزیاد ریزش کند اون موقع آخر ریزشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
قابل توجه مسئولین و مدیران اقتصادی و بورسی. با سلام .خواهشمندیم چند ماه هیچ تصمیمی هیچ تغییری هیچ مصوبه و قانون جدیدی برای رونق بورس ندید.یکروز به اسم ای تی اف های جابجا شده - یکروز به اسم سهام عدالت یکروز با دامنه نوسان 2% و5% یکروز دیگه با تغییر قیمت ارز روز بعد با دستور به صندوقها برای فروش درصد بیشتر و ... انقدر باعث ریزش و سقوط بازار نشوید درست است که بازار نیاز به اصلاح دارد ولی نزول بیشتر از 50% یا 60% دیگر اصلاح نیست بلکه ریزش و سقوط است.مطمئن باشید اگر یک مدت سکوت کنید نه تنها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد بلکه بازار به حرکت طبیعی و متعادل خودش ادامه خواهد داد. سالهای قبل که ضررهای شدید به معامله گران بورس تحمیل شد چون انها اکثریتشان تریدر بورسی بودند و همه مشکلات و ضررها را بجان خریده بودند اگرچه خسارتهای جبران ناشدنی به برخی از انها هم وارد شد ولی امروزه اوضاع بسیار متفاوت است.امروز کارگرو کارمند کاسب و دوره گرد شاگردو دانشجو و معلم و استاد کشاورزو چوپان راننده و مستخدم میلیونها نفر همه و همه بدعوت خود شما اندک پس اندازشان را برای کمک به تولید و اشتغال کشور به بورس آورده اند تا هم کمکی به شماها و اقتصاد کشور باشند و هم سودی در این اوضاع سخت اقتصادی بدست آورند که کمک حال مخارج سنگین زندگیشان باشد.ولی اگر قرار باشد این بندگان خدا نه تنها سودی گیرشان نیاید انچه خود به سختی زیاد و طی سالها پس انداز کرده اند را هم از دست بدهند چرا باید عزیز رحمتکشی بیشتر از 50% پس انداز یک عمر خود را فقط طی چند روز یا هفته در بورس از دست بدهد؟ خداوند متعال را خشمگین خواهد ساخت.اگر سود نمیتوانید به کسی برسانید اشکالی ندارد ولی حداقل داشته خودش را از بین نبرید. اگرچه نیکوترین کارها کمک به همنوع و رساندن نان به دیگران است که پاداش دنیوی و اخروی فراوانی دارد. با تشکر و احترام
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
عزیز جان حرف زدنهای اینها و مجموعه اقدامات اینها از همون اول که تشویق به بورس کردن و با اقداماتشان بورس رو باد و چاق کردن دسیسه و نقشه کشی برای به دام انداختن و چاپیدن اموال مردم بود تا پول چاپ میکنن به بدنه بی بهره ور و مفت خورشون میدن رو لاپوشانی کنند زمانی نفت ملی مملکت رو می دریدند و هر دلارش رو طوری خرج میکردن که چندین دلار به تولیدات واقعی مملکت ضرر میزد الان هم اموال دولتی رو که مال مردمه به مردم با چند برابر قیمت میندازن
اینها با مفت خوری و مال مردم خوری روی دولت معاویه رو سفید کردن
فردا به امام عصر چه جوابی خواهند داد ؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
از شاخص حدودهای 600هزار به بالا اکثر سهام وارد حباب شدند. درست ترش در مقایسه با تورم و ماهیت بورس شاخص نزدیک 400هزار به بالا حباب بود.
بخواد قیمت بورس با تورم و سایر بازارها طبق سالهای قبلش باشه. باید بیخیال اون یک میلیونش بشی. باید تا زیر یک میلیون شاخص اصلاح کنه.
هرچند خود شاخص تا 600هزار شاید اصلاح نکنه. ولی ریزش قیمت اکثر سهام در همین حد و حدود با در نظر گرفتن تورم تا یک سال اینده بسیار محتمل هست.
نسبت قیمت به درآمد بازار طی سی چهل سال بین 6-10بوده. این نسبت ییهو از پارسال به بالای 30-40رفته! بنابراین دست کم دو سوم قیمت اکثر سهام باد هواست! نقل 20درصد اصلاح نیست! عزیزان یادشون رفته این قیمتها از کجا به کجا رسیدند؟!!!
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
دوست من اگه صحبت قیمت به درآمد بورس می کنی ، صحبت قیمت به درآمد (اجاره )آپارتمان در موردش صحبت کن . الان حداقل قیمت آپارتمان دومیلیارد تو تهران شده ، اجاره ماهیانه حداکثر از ۷ میلیون تومن بیشتره ، یعنی پی بر ای چند ، خودت بگو مهندس ؟
سعید
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
اقا مهدی شاید درست بگه طلا اول سال 98 گرمی حدودا 200تا300 هزار توامان بوده و الان 4 یا 5 برابر شده امام 1 سهم یک شرکتی که 200 یا 300 بوده الان شده 4 یا 5 هزار تومان. متاسفانه بعضی ها دیر وارد بازار سرمایه شدند. اما مطمئن باشید برای پول های کم و زیر 300 میلیون هنوز بورس بهترین گزینه است. و تا پایان سال مطمعنا بازار سود 200 تا 300 درصدی رو میده که از خرید ماشین و و طلا بهتر خواهد بود و اینکه شما سهامدار و مالک بخشی از یک شرکت یا کارخانه یا پتروشیمی هستید.و خودمان و هموطنانمان را با دامن زدن به تورم بدبخت نمیکنیم. و بالا اوردن بورس برای دولت مثل آب خوردن است.
محسن
France
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مشکل بورس ایران عدم ثبات قوانین و عدم استقلال بورس از دولت و نداشتن اختیار لازم در حوزه خود است تا این مشکلات است پاشنه در بر همین منوال می چرخد مدیران بورس ایران چون زیر نظر وزارت اقتصاد هستند عروسک های چوبی در دست آنان و دولت هستند تا آنان هر جور که بخواهند آنان را می چرخانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
ننگ بر این دولت مردم فریب.که پس انداز یک عمرمونو یکماهه نابود کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
ننگ براین دولت که جیب ملتشو میزند.
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
امروز گشایش اقتصادی برای همه خانواده های ایرانی رقم خورد .عرضه اولیه برای هرکد حقیقی معادل 60000 ریال . بسیار عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
دوستان تمام مواردی که گفته میشه ممکن درست باشد ولی اصل چیز دیگری است که من و شما ازش خبر نداریم حالا هی می خواهند بگن رفتار هیجانی و فروش حقوقی و‌..... ولی آن اصل کاری را نمی گن اسرار این خواص کس نمیداند حافظ خموش....داستان آن دزد تو بازارچه که گفته صداش فردا در میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
برید سمت دلار



خیلی از نقدینگی بسمت دلار رفته

همه سایت ها دلار رو 50هزار تومن سیگنال کردن



علت ریزش بورس هم همینه

همه دارن میرن دلار میخرن

مرزها هم بزودی باز بشه تقاضای ارز سرسام آور میشه
وحید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
تا وقتی حقوقی به این راحتی به خودش اجازه میده از سهام داراش نوسان بگیره و کسی هم هیچی بهش نمیگه
تحلیل ها معنی نمیدن.
بهتره یه واحد نظارت بر حقوقی ها باشه یا ناظر قدرت شناخت کد به کد و شیطنت های حقوقی رو داشته باشه و معاملاتش رو باطل کنه.
متاسفانه بازار سرمایه فقط اسمش اینه که شفافیت داره
خیلی چیزای مهمش شفاف نیست هنوز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
.............