بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت باید بازار خودرو را کنترل کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق و ومناسبی بر بازار چهارچرخ‌ها ندارد که یکی از دلایل اصلی این موضوع اداره این وزارتخانه مهم با سرپرست است.
کد خبر : ۲۲۶۱۴۸

دولت باید بازار خودرو را کنترل کند

به گزارش بورس نیوز، روح الله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص تصمیم شورای رقابت مبنی بر اینکه خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار درخواست افزایش قیمت دهند، اظهار کرد: قیمت خودرو در خودروسازی‌ها براساس فرمولی مشخصی تعیین می‌شود؛ قیمت تمام شده تولید با توجه به افزایش بهای ورقه فولادی، آلومینیوم، مس و پلیمر با سود حداقلی.

وی با بیان اینکه خودروسازان معتقدند تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برایشان سودی به همراه ندارد، افزود: هرچند التهابات بازار خودرو تحت تاثیر فضای مجازی است، اما اجازه افزایش قیمت این محصولات هر سه ماه یک بار، نیز می‌تواند بر نابسامانی‌ها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست، ادامه داد: هزینه‌های سربار مانند اداره برخی سایت‌های شرکت‌های خودروسازی، منجر به افزایش هزینه تمام شده تولید و رشد قیمتی خودرو می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید بازار خودرو را کنترل کند، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق و ومناسبی بر بازار چهارچرخ‌ها ندارد که یکی از دلایل اصلی این موضوع اداره این وزارتخانه مهم با سرپرست است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر