بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
تصویب مجدد افزایش ضریب اعتبار ۵۰ درصدی؛

مصوبه‌هایی که دردی از بازار دوا نمی‌کند

در حالی روز گذشته رئیس سازمان بورس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش ضریب اعتبار ۵۰ درصدی کارگزاری‌ها را ابلاغ کرد که این موضوع از گذشته وجود داشت و نیازی به این مصوبه نبود.
کد خبر : ۲۲۶۱۵۵

مصوبه‌هایی که دردی از بازار دوا نمی‌کندبه گزارش خبرنگار بورس نیوز روز گذشته، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی نامه‌ای به معاون نظارت بر نهاد‌های مالی این سازمان اعلام کرد: بند ۲ صورتجلسه شورای عالی بورس مورخ اول شهریور ۹۹ به شرح زیر تصویب شد.

بر این اساس سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه داده می‌شود در صورت لزوم نسبت به افزایش ضریب اعتباری کارگزاران تا ۵۰ درصد اقدام نماید.

در این باره حسین عادل زاده مدیرعامل کارگزاری کارآمد در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: افزایش ضریب اعتباری ۵۰ درصد موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز در اختیار سازمان بورس بود و مجددا ابلاغ شده است.

وی گفت: هنوز ابلاغیه و دستورالعملی درباره افزایش ضریب اعتبار از ۲۰ به ۵۰ درصد به کارگزاری‌ها ابلاغ نشده است، البته با توجه به شرایط تاثیری بر بازار نیز ندارد.

گفتنی است؛ روح‌الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس نیز در این باره گفت: اگر شورای عالی بورس هم این مصوبه را نمی‌داد، باز هم سازمان بورس و کمیته پایش ریسک سازمان بورس این اختیار را دارد که درصد ضریب کارگزاران را کم یا زیاد کند و در گذشته این درصد را تا ۱۰ درصد هم کاهش داده و یا در برخی موارد تا ۶۰ درصد هم بالا برده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر