بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تنفس در "بورس" اجتناب ناپذیر بود

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تنفس بازار بورس پس از یک دوره رشد طبیعی است، گفت: انتظار بازیگران بازار سرمایه مبنی بر اینکه شاخص روزانه رشد کند، طبیعی و معقول نیست.
کد خبر : ۲۲۶۰۶۷

تنفس در

هادی حق شناس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره ریزش بازار سرمایه اظهار کرد: وضعیت ایجاد شده در بازار بورس قابل پیش بینی بود، هیچ بورسی در جهان نمی‌تواند جهش چند برابری طی دو تا سه ماهه داشته باشد.

کارشناس اقتصادی افزود: بورس طی دو سال گذشته بیش از ۱۷ برابر رشد کرده بود و طبیعی بود که این روند نمی‌توانست ادامه یابد زمانی که شاخص بورس طی دو سال به دو میلیون واحد رسید نمی‌توان انتظار داشت طی دو سال آینده هم به ۴ میلیون واحد برسد، روند رشد بورس طی این مدت طبیعی نبود.

وی گفت: یک واقعیت را باید پذیرفت که بورس‌های دنیا جهشی که بورس ایران در مدت زمان کوتاه طی کرد را نداشته اند.

حق شناس تصریح کرد: در هیچ زمانی بورس‌ها به طور مداوم صعودی نیستند و پس از مدتی یک دوره تنفس خواهند داشت، انتظار بازیگران بازار سرمایه مبنی بر اینکه شاخص روزانه رشد کند، طبیعی و معقول نیست.

کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: بورس آینه اقتصاد و نبض بخش واقعی اقتصاد یک کشور است، نمی‌توان زمانی که اقتصاد رشد منفی دارد انتظار داشت بورس رشد چند صد درصدی داشته باشد.

وی درباره دلایل رشد سریع بورس بیان کرد: رکود در سایر بازارها، رشد نرخ ارز و افزایش نقدینگی از عوامل رشد بازار سرمایه طی این مدت بوده است، اتفاقی که طی این مدت رخ داده طبیعی است و بورس پس از یک دوره رشد به دوره تنفس خواهد رفت و این اجتناب ناپذیر است، اما در کشور به دلیل تحریم‌ها احتمالا این دوره طولانی‌تر خواهد بود.

حق شناس با بیان اینکه دولت برای کمک به بازار بورس فقط می‌تواند عرضه شرکت‌های خود به بازار سرمایه را افزایش دهد، افزود: شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ دلار، تورم و رشد اقتصادی دستورپذیر نیستند و مرتبط با فضای کسب و کار هستند.

کارشناس اقتصادی گفت: اقتصاد ایران متاثر از کرونا و تحریم‌های یکجانبه است و تا زمانی که این دو متغیر حذف نشود نمی‌توان انتظار خاصی از اقتصاد کشور داشت.

وی با بیان اینکه دولت ابزار لازم برای حمایت از بازار سرمایه را ندارد، تاکید کرد: برای بهتر شدن وضعیت بازار باید از دوره تنفس گذر کنیم و در انتظار حذف متغیر‌هایی باشیم که اقتصاد کشور با آن دچار چالش شده است.

حق شناس در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود دولت به دلیل فروش سهام خود در بازار و پوشش کسری بودجه دیگر نیازی به بازار ندارد به همین دلیل بازار را رها کرده است، گفت: این موضوع منطقی نیست، به دلیل اینکه سهام عدالت یا سهام شرکت‌هایی که فروخته شده سهامدار دارد و سهم دولت بسیار ناچیز است و قطعا در آینده سازمان بورس میزان درآمد دولت در این بخش را اعلام خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

خروج ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی/ بد‌های بازار را بشناسید

مدیرعامل کارگزاری کارآمد در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دعوت سهامداران به صبر ...

تصویب مجدد افزایش ضریب اعتبار ۵۰ درصدی؛

مصوبه‌هایی که دردی از بازار دوا نمی‌کند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Netherlands
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
دولت فقط قیمتها را بالا برد و سهمهای خودش را بشدت به مردن انداخت و پولهای هنگفتی را که از بورس خارج کرد در تاریخ بورس کشور بی سابقه بود!!
نتیجه جلسه دیروز چی شد پس!!! صفهای فروش سنگین تر از قبل شد و نه تنها حمایتی نشد بلکه همون حقوقیهای که در جلسه قول داده بودن صفها را جمع کنند خودشان در صف فروش نشسته اند....علی برکت الله....روحانی مچکریم....با روحانی برای تمام فصول...خخخخخخ
ناشناس
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
آخه به روحانی و حقوقی ها چه بی سواد. مگه تو سوداتو با روحانی تقسیم می کنی که ضررتو از چشم روحانی می بینی؟
رسا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
تنفسی با گرفتن نقس ما ایجاد میشود
چه بسا کسانی که پس اندازهای خود را به واسطه تبلیغات صدا و سیما راجب بورس آوردن تو بورس الان تا 50 درصد سرمایشون رفته
فکر نکنم نفسی براشون مونده باشه
میثم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
شما که این چیزهارو می دونستید چرا مردم رو تشویق کردید هجوم بیارن به بورس .اصلا چرا قبل از این ریزشها همچین مطالبی رو عنوان نکرده بودید .تا حالا کجا بودید؟
ناشناس
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
چون خودشون ذینفع هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
فقط مزخرف و حرفهای گوش ازار نمیشه حداقل بورس نیوز سهام داران راحت بزارین حداقل این کارشناسان دهنشون ببندن کاری که بلد نیستن بکنن تحلیل هاشون هم که اعصاب و بیسوادیشون هم که هیچ حالا یاور تا دیروز لبو فروش بوده گفتن بیا این سهم بخر و اینجا بفروشد حالا شده کارشناس
ناشناس
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
فکر کردی رییس بورس چکاره بوده شا گرد نانوا چه انتظاری داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
فقط مزخرف و حرفهای گوش ازار نمیشه حداقل بورس نیوز سهام داران راحت بزارین حداقل این کارشناسان دهنشون ببندن کاری که بلد نیستن بکنن تحلیل هاشون هم که اعصاب و بیسوادیشون هم که هیچ حالا یاور تا دیروز لبو فروش بوده گفتن بیا این سهم بخر و اینجا بفروشد حالا شده کارشناس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
آقای حق شناس حق با شماستًً!!! بازار های قابل اعتماد که نیاز به اصلاح ندارند و نمیتوانند چندان درآن دخالت کنند بازار طلا وسکه و دلار و کالاهای قاچاقه .!!!! بورس فقط چند هزاردرصد از این بازارها عقب هست که چندان مهم نیست . به نظر من سازمان بورس و کل بورس را منحل کنند بهتره چون حداقل آمار واقعی بیکاران ما مشخص میشه و میرن سر کارهایی که از قبل براشون تدارک دیده شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
از بورس نیوز خواهش میکنم که صحبت های مغرضانه و هدفدار هر کس را تحت عنوان کارشناس بورس منتشر نکند
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
وقتی نزولی میشه کارشناسا میگن قابل پیش بینی بود وقتی صعودی میشه میگن قابل پیش بینی بود ولی وقتی میگن فردا چه اتفاقی میفته 99 درصدشون پیش بینی نمیتونن بکنن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
واقعاً هدف بورس نیوز از انتشار مصاحبه با این شخص ( حق شناس) چیست ؟ بازار بورس کم خونین است شما هم نمک می پاشید دست مریزاد داره خواهشاً این مصاحبه را حذف کنید
akbar
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تنها دلیل افت بازر بورس قیمت گذاری بر اساس دلار 25 تومنی هست که الان 23 هزار تومان شد وقتی دوباره دلار در رفت خواهیم دید.
دولت مردان خیلی خوشبینانه دارن به ابعاد سیاسی نگاه میکنن البته منظور سیاست جبه مقابل کشور هست نه داخلی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
................
مهدی یارمحمدی تحلیلگر بازار سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
با سلام.
دیگه مصاحبه با کارشناسان .....و .... بسه!!! واقعاً خودتونو مسخره کردین؟ بورس علاوه بر دانش نیازمند شعور و شناخت و درک بالای افراد کارشناس دارد که متاسفانه اکثریت کارشناسان شما فاقد آن هستند
مهدی یارمحمدی تحلیلگر بازار سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
با سلام.
دیگه مصاحبه با کارشناسان .........و ........بسه!!! واقعاً خودتونو مسخره کردین؟ بورس علاوه بر دانش نیازمند شعور و شناخت و درک بالای افراد کارشناس دارد که متاسفانه اکثریت کارشناسان شما فاقد آن هستند
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
خدایی این چه کارشناس ...... که آوردین
عباس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
آقای حق شناس
شما در اینه فقط رشد منفی اقتصاد می بینید اما بعضی ها در اینه کاهش سود سپرده بانک -تورم شدید و افزایش
نرخ ارز نرشد نقدینگی را می بینند که شما آنها را نمی بینید.بهمین جهت به بورس پناه میاورند.
ضمنا فکر نمی کنم که در بازار سرمایه همه انتظار شرد مداوم شاخص را داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
ضعیف ترین کارشناسی که ات حالا خوانده بودم . حالم از کلمات تنفس و اصلاح به هم میخورد کارشناس محترم اصلاح تا کام سطح فیبو؟ سطوح یکی یکی شکسته می شود بعد اسم انرا تنفس میگذاری
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
تحلیل گران .......و تحلیل های ..........، جناب این دیگه تنفس نیست ، سقوط ازاد هستش ، کل نمادها منفی شده ، نماد کاما منفی پنجاه خورده اینکه دیگه حباب نداشت ، هزاران میلیارد از دارایی مردم رو نابود کردید ، دلال های .... !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
این کارشناس محترم قبلا کجا تشریف داشتن.؟اون موقع که تبلیغات حمایت از بازار سرمایه توسط دولت بود لال بودن.دلار ارزون شده یا کدوم متغیر بنیادی تغییر کرده که این به ظاهر کارشناس رشد رو غیر معمول دیدن .اخه ...... هیچ کجای عالم با افزایش شاخص دستوری پایین نمیارن
ناشناس 153
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
در شرایط عادی نباید سهام گروهی با هم بالا بروند و یا گروهی نزول کنند رشد و نزول قیمت سهام شرکت ها باید بر اساس فعالیت مثبت و منفی و افزایش و کاهش فروش صورت بگیرد کسی مخالف پایین آمدن قیمت سهمی نیست مشکل اصلی که بیشتر در نزول دیده می شود حالت دومینو وار است که باعث ریزش سهام می شود و کاری ندارد یک شرکت عملکرد مثبتی داشته است و شرکتی دیگر عملکردش منفی است تر و خشک را با هم می سوزانند و بیشتر سهم ها را منفی می کنند و همه می دانند که سهامداران خرد قدرتی ندارند که بتوانند جهت بازار را تعیین کنند و فقط در موقع نزول بازار متهم می شوند که باعث صف های فروش هستند.
فردوسی
Germany
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
جناب حق شناس شما که بورس های دنیار را با ایران مقایسه میکنید بد نیست یک نیم نگاهی هم به رشد افسار گسیخته نقدینگی و افزایش قیمتها بصورت هفتگی نه ماهانه را هم ملاک قرار بدید...شما فقط نیمه خالی لیوان را میبینید و مقایسه میکنید!! در کجای دنیا ماشین بی کیفیتی همچون پراید که به ارابه مرگ لقب گرفته طی چند ماه 5 برابر میشود>؟ چرا این واقعیتهایی را که دولت باعث و بانی اون بوده را نادیده میگیرید...الان که شما ریزش بازار را طبیعی میدانید بفرمایید مردم چه زمانی منتظر باشند تا پراید دوباره 20 میلیون بشود؟ مرغ دوباره کیلویی 5000 تومن بشود...خانه چه زمانی این رشد 300 درصدی را پس میدهد همچون بورس؟ دلار کی دوباره 3500 تومن میشود وووووووو
میثم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
اگر دین ندارید آزاده باشید...
خدای ما مردم بیچاره و فقیر ازتون نگذره.
چرا چند هفته پیش نگفتید که بازار باید استراحت بکنه؟؟!!!!!!
این استراحته؟؟؟؟؟؟؟
ماهم خدایی داریم.تسویه حساب میکنیم چه در این دنیا و چه در اون دنیا.
روز حساب خواهد رسید.شک نکنید.
خانه و زمین 100برابر شده، ولی هیچ حرفی از استراحت ملک و املاک نیست؟؟!!!چرا ،چون سودشون فعلا در نابودیه ما بیچاره ها با سرمایه 10بیست میلیونه.

«اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِی غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ»
" (زمان) حساب مردم نزدیک شده است، در حالی که آنان در بی‌خبری، (از آن) روی گردانند”‌
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
اینا چی میگن؟ فازشون چیه؟ فضای دلار و مسکن قابل تنفس است. شما لطفا برید اونجا نفس بکشید. امثال شما و کارشناسایی مثل شما مردم را به این روز انداختند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
خداوند این از خدا بیخبران را که پس انداز یک عمر ما را طی چند هقته نابود کردن لعنت و نابود نماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
واقعا دلم برا خودم میسوزه و حرص میخویم پس از 20سال تجربه در بورس باید عقل مون و بدیم دست این کارشناسان دوزاریه بیسواد اینها تحلیل گر شن و ما نظار ه گر وبه مزخرف گفتن اینها گوش بدیم خدا صبر بده فقط
ناشناس
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
شما اگر 20 سال تو بورس بودید الان فروخته بودی که به عالمو آدم فحش ندی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
این حرفهاروخوب بودسه هفته پیش قبل افت 23درصدی شاخص وافت30تا50درصدی تقریباهمه سهمهای بورس می گفتیدهمین کارشناسهاسه هفته پیش می گفتندشاخص داره توان می گیره برای رسیدن به 3میلیون بعددوستان ایامثلاوبصادری که درحالات عادیبادلار3تومن سالهای92تا94حدود100تومن بوده الان بادلار8برابرشده وباسرمایه جدید320تومنه که تعدیل شده اش می شود900یعنی ریالی 9برابرشده امادلاری کلا10درصدرشدداشته خیلی رشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
اخه مزخرف ما نمی گیم تنفس نده ما نمیگیم بازار یه کله بالا بره ما نمگیم اصلاح نشه ما میگیم نباید بازار خشک و تر باهم بسوزه نباید بازار مثل چراغ راهنمایی راننده گی قرمزش شامل تمام سهام ها بشه بیسواد مگر میشه تمام شرکتها با هم منفی شن و مثبت شن پس فرق سهام با سهام در چیست سهام 1000 برابری در یکسال باید منفی بخورد سهام 2برابری هم باید به همان اندازه و زمان منفی بخورد پس اینهمه میگن در انتخاب خرید سهام اطلا عات داشته باشید و درست خرید کنید و قتی اصلاح و تنفس تمام سهام را شامل میشود پس چه انتخابی بحث این است بیسواد نباید اصلاح شامل کلیه سهام ها شود افتاد حالا چقدر ما قدیمی ها حرص بخوریم این حرف های بیسوادانانه برای تازه واردان و امثال بیسوادانی مثل خودتان که فرقی برایتان سهام با سهام ندارد کارایی دارد نه برای قدیمی های بازار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
زمانی که باید شاخص استراحت میکرد دولت بادش میکرد . روند بازار رو دولت خراب کرد . اصلاح های و جنبش های محدود بازار رو همیشه سرحال نگه میداشت . نه اینکه یکباره بره بالا . بعد یکباره بریزه پایین . ریس دفتر رئیس جمهور برا کف شاخص عدد مشخص کرد این ینی تحلیل بیخیال بشید ببین دولت چی میگه .متاسفانه یکسال دیگه این مدیران رو باید تحمل کرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
چقدر مامردم ایران ساده و بدبخت هستیم اخه یکی نیست به ما احمقها بگه حکومتی که خودش را بادروغ قالب کرد به خیگ مردم چه توقعی باید ازش داشته باشیم حکومتی که هنوز شک دارد با پای راست برود مستراح یا پای چپ چطوری میخا اقتصاد دان باشد این اقتصاد فقط به دست یک نفردرست میشود اونم جناب عالی مقام دکتر پروفسور روحانی وسلام
هاشم
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
صددرویش درگلیمی بخسبند دو پادشاه دراقلیمی نگنجند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
50درصدسقوط شده اصلاح ای کارشناس مزدور دولت ناتوان و دروغگویی. .......
محکم واستوار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
طرف زمین میخره، هر روز نمیره قیمتش رو بپرسه، حداقل یکی، دو سال زمین رو نگه میداره

تازه واردها، بدون مطالعه به همه و خودشون ضرر زدند با تشکیل صف الکی فروش
یکی از دوستان با 60 درصد ضرر در سال 92، سهامشو نفروخت و دیگه سه، چهار سالی به پرتفوی خودش نگاه نکرد، امسال سرمایه اش 30 برابر شده بود البته این ماه شد26 برابر و باز هم تصمیم گرفت که مدتی به پرتفوی نگاه نکنه، خودش میگه وقتی برگردم که 60 برابر شده باشه، حیفه سهم بنیادی رو بفروشیم
ی کم برید استراحت کنید، برگردید و با پرتفوی سبز خوشحالی کنید
محکم واستوار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
طرف زمین میخره، هر روز نمیره قیمتش رو بپرسه، حداقل یکی، دو سال زمین رو نگه میداره

تازه واردها، بدون مطالعه به همه و خودشون ضرر زدند با تشکیل صف الکی فروش
یکی از دوستان با 60 درصد ضرر در سال 92، سهامشو نفروخت و دیگه سه، چهار سالی به پرتفوی خودش نگاه نکرد، امسال سرمایه اش 30 برابر شده بود البته این ماه شد26 برابر و باز هم تصمیم گرفت که مدتی به پرتفوی نگاه نکنه، خودش میگه وقتی برگردم که 60 برابر شده باشه، حیفه سهم بنیادی رو بفروشیم
ی کم برید استراحت کنید، برگردید و با پرتفوی سبز خوشحالی کنید
پرویز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
واقعا شما کارشناسی؟چقد نیاز به تنفس هست یه هفته دوهفته،الان نزدیک یه ماهه بازار حالش خرابه،بیچاره طبقه مستضعف با بیست سی میلیون له شدن توی بورس،خدا باعث بانیش رو له کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
دولت ...... در این اوضاع سخت اقتصادی بجای کمک به مردم هر چی هم که مردم داشتند ازشون گرفت.دولت ما دشمن ما.
شیخ صبوووور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
اینی که داره این حرف و میزنه پاچه خوار دولته
تا حالا پس کجا بودی
تو وامثال تو با حرفاتون و کارشناسی هاتون مردم رو تو این مسیر اوردین
چرا هشدار نمی دادید که حباب داره بورس از خدا بی خبرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کارشناسی که برای حمایت از بازار بورس می گوید باید "عرضه" ها را بیشتر کرد، کارشناس است؟ ایشون بهتر است بروند عرضه اولیه بخرند و نظر ندهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
این چه کارشناسی هست تو را خدا دیگه بسه لطفا هر که هز جی میگه را که نباید ییارید اینجا اطلاف رسانی کنید.