بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
مدیرعامل مادیران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

تامین تعهد ۸۰۰میلیارد تومانی سهامداران/ سهامدار عمده دیگر سهامداری می‌کند

سهامدار عمده روز گذشته برای تامین مالی شرکت و طبق وعده ای که داده بود، اقدام به فروش بخشی از سهام کرد تا بتواند این مبلغ را تامین کند و با این فروش کل ۸۰۰ میلیارد تومانی که سهامداران تعهد کرده بودند تامین شد و با توجه به انجام تعهد، سهامدار عمده از این پس تصمیمی برای فروش سهام ندارد و به سهامداری خود ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۲۲۶۲۴۳

تامین تعهد ۸۰۰میلیارد تومان سهامداران/ سهامدار عمده دیگر سهامداری می‌کندبه گزارش بورس‌نیوز، شرکت مادیران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و صوتی و تصویری در کشور محسوب می‌شود که توانسته طی سال‌های اخیر سهم مناسبی از بازار کشور را در اختیار بگیرد.

این شرکت با توسعه تولیدات و سهم بازار خود از ۱.۵ سال گذشته وارد بازار سرمایه شده و جزو شرکت‌های با عملکرد مناسب محسوب می‌شود، برای آشنایی بیشتر با وضعیت این شرکت تولیدی گفت‌وگویی با بابک ثقفی مدیرعامل این شرکت انجام دادیم که در ذیل می‌خوانید.

در حال حاضر سهام و تولید شرکت در چه وضعیتی قرار دارد؟

شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و صوتی و تصویری در کشور محسوب می‌شود که توانسته طی سال‌های اخیر سهم مناسبی از بازار کشور را در اختیار بگیرد. این شرکت با توسعه تولیدات و سهم بازار خود از ۱.۵ سال گذشته وارد بازار سرمایه شده و جزو شرکت‌های با عملکرد مناسب محسوب می‌شود، برای آشنایی بیشتر با وضعیت این شرکت تولیدی گفتگویی با بابک ثقفی مدیرعامل این شرکت انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

شرکتی همانند مادیران که به صورت آرام در حال پیشرفت است، هیجان مثبت و منفی بازار شامل آن نمی‌شود، اما طی چند روز گذشته قیمت سهم بین ۵۰۰۰ تا ۵۸۰۰ تومان قرار گرفت، دلیل این اتفاق را چی می‌دانید؟

عوامل زیادی باعث شد رشد مادیرا در چند ماه اخیر نسبت به سال گذشته کندتر باشد، از جمله جو کلی حاکم بر بازار که توجه سهامداران بیشتر معطوف به سهام گروه بانکی و خودرویی و ... بود؛ و توجه از سهام شرکت‌های کوچکتر مانند مادیرا کمتر بود. ولی سهامداران باید به گزارشات شرکت برای خرید سهم دقت کنند و به دور از هیجانات عمل نمایند. به عنوان نمونه فروش شرکت از ماه گذشته عبور کرد و در ماه آینده نیز برنامه داریم تا مجددا رکوردشکنی کنیم و این رکورد فقط در مبلغ نیست.

فروش لوازم صوتی و تصویری طی ماه جاری به ۳۷ هزار دستگاه رسیده است. در اردیبهشت ماه میزان فروش به ۹۰ میلیارد تومان در خردادماه به ۱۸۵ میلیارد و در مردادماه به ۲۲۷ میلیارد تومان رسیده است این در حالی است که با اضافه شدن کالای گرانتر مانند یخچال فریزر در سبد کالایی شرکت، گزارشات فروش بیشتر شده و موجب سودآوری بیشتر می‌شود.
برنامه‌های توسعه‌ای شرکت افزایش تولید لوازم خانگی است و اگر این گونه نگاه شود افرادی که به بورس ورود می‌کنند متضرر نمی‌شوند، در حال حاضر شرکت ۱۲۵ هزار سهامدار دارد در حالی که سال گذشته این تعداد ۲۰ هزار نفر بود.


درباره مبلغی که سهامداران می‌خواستند به شرکت قرض دهند اطلاعیه‌ای منتشر کردید. آیا شما را به اهداف سود دهی نزدیکتر می‌کند؟

۴۰۰ میلیارد تومان در ۱۱ دی ماه سهامداران به شرکت پرداخت کردند که با استفاده از آن قطعه خریداری شده و در حال فروش با سود مناسب هستیم.

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان دوم که سهامداران وعده پرداخت آن را داده بودند، دیروز به شرکت به طور کامل واریز شد، در این مدت یک ماه به دلیل نوسانات و هیجانات بازار، فروش سهام با این حجم به صلاح نبود، ولی چهارم شهریور با متعادل شدن بازار سهامدار عمده اقدام به فروش بخشی از سهام کرد تا بتواند این مبلغ را تامین کند و با این فروش کل ۸۰۰ میلیارد تومانی که سهامداران تعهد کرده بودند تامین شد و با توجه به انجام تعهد، سهامدار عمده از این پس تصمیمی برای فروش سهام ندارد و به سهامداری خود ادامه خواهد داد.

چه حجم از قطعات شرکت وارداتی است و نرخ ارز چقدر بر تولید شرکت تاثیر دارد؟

شرکت به طور متناوب در حال خرید است تفاوتی نمی‌کند نرخ ارز چه رقمی باشد، در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش شرکت و همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان از سهامدار‌های عمده دریافت و اقدام به سفارش قطعات کردیم. در حال حاضر با وجود کرونا مشکلی در تولید نداریم تا پایان سال قطعات مورد نیاز کارخانه لوازم خانگی و صوتی تصویری تامین شده است؛ و در ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار دستگاه تولید کارخانه الکترونیک شرکت بود که رکورد خوبی محسوب می‌شود.

مادیران چه میزان از سهم بازار را در اختیار دارد؟

در حال حاضر ۲۹ درصد سهم بازار تلویزیون ایران در دست مادیران است و در تلاش هستیم تا پایان سال این درصد را با تبدیل شدن به دو شرکت الکترونیک و لوازم خانگی افزایش دهیم.


مهمترین دلیل رشد سهم بازار را در چه می‌دانید؟

خروج شرکت‌های خارجی از کشور از جمله عوامل مهم رشد شرکت است عامل دوم این است که با خروج برند‌های خارجی، نمایندگان همین شرکت‌ها در حال فروش کالا‌های ایرانی به واسطه کیفیت مناسب و قابل اعتماد بودن هستند. اگر بازار مجددا باز شود بعید است برند‌های خارجی بتوانند قدرت قدیم را داشته باشند، وضعیت کاملا تغییر می‌کند، در دوران پساکرونا با یک بازار دیگر مواجه هستیم و خود را برای آن بازار و رقابت با رقبای داخلی آماده می‌کنیم.


چه برنامه‌هایی برای افزایش تولید و کسب سهم بیشتر از بازار دارید؟

یکی از مسائل اصلی امروز کشور تامین کالا است نیاز به تامین نقدینگی دارد، کاری که بورس برای شرکت انجام داد و توانستیم مساله نقدینگی را حل کنیم و در حال آماده شدن برای شرایط جدید و دوران پساکرونا هستیم.

تمام شرکت‌ها و تولیدکنندگان به دنبال ورود به بازار هستند، اما موضوعی که مادیران را متمایز می‌کند برنامه‌های خوب بازاریابی است. علاوه بر این نمی‌توانیم فقط به فکر برندینگ باشیم. کیفیت کالا و برنامه‌های جامعی برای رضایت مشتری داریم. زمانی فروش برای ما اولویت بود، اما در حال حاضر در کنار آن یکی از شاخص‌های کنترل مدیریت در شرکت، رضایت مشتری است.

تیراژ محصولات چه میزان باید افزایش پیدا کند؟ آیا ارزیابی صورت گرفته که چه میزان می‌توانید با رقبای خارجی رقابت کنید؟

مساله اصلی در حال حاضر نخست تامین نیاز داخل است و پس از آن باید به فکر صادرات باشیم البته با ارزیابی صورت گرفته می‌توانیم کالایی مثل ایکس ویژن قابل ارائه و رقابت در کشور‌هایی مثل عراق است.

تیراژ از هر گروه کالایی باید به ۴۰۰ هزار دستگاه برسد به ویژه در تلویزیون تا بتوانیم صادرات داشته باشیم، اما درباره لوازم خانگی مانند یخچال با عدد کمتر هم قابلیت صادرات داریم.
۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی به ویژه یخچال قابلیت صادرات داریم و می‌توانیم با کیفیت صادر کنیم.

چالش پیش رو شرکت را چگونه می‌بینید؟

تامین کالا مهمترین چالش شرکت‌های ایرانی است، در حال حاضر همه شرکت‌های تولیدی بزرگ دنیا معتقدند جنس باید از انبار به خط تولید برود، برای واردات از ال سی استفاده می‌کنند، اما ما در حال حاضر باید برای قطعاتی که وارد می‌کنیم پیش پرداخت بپردازیم این موجب می‌شود که هم نقدینگی زیادی هزینه شود و هم برای وارد کردن اجناس مسیر‌ها تغییر کند. اما راه حل ما تامین منابع مالی و خرید بیشتر است و به همین دلیل تاکنون به کمبود مواجه نشدیم.

چه ارزیابی نسبت به عملکرد شرکت پارس الکتریک دارید؟

نرخ p بر e این شرکت ۷۰۰ است، این در ذهن بنده نمی‌گنجد، ارزش بازار آن ۱۵۰۰۰ میلیارد است و ارزش بازار ما ۱۶۵۰۰ میلیارد است که ۱۰ درصد بیشتر است و ما ۲۵ درصد شناور واقعی داریم،
میزان سودآوری این شرکت ۲۰ میلیارد تومان در سال است، اما در سال گذشته سود ما ۳۰۰ میلیارد تومان بود و هر ساله در ۶ ماه اول از سود کل سال گذشته عبور می‌کنیم و ۳۰ درصد بازار ایران را داریم.

ارزیابی شما خدمات پس از فروش مادیران چیست؟

در گذشته از مشتریان بابت اینکه چرا از مادیران خرید می‌کنید نظر سنجی می‌کردیم و همیشه پاسخ این بود: به دلیل خدمات پس از فروش معتبر؛ در شرکت بخشی به اسم رضایت مشتری داریم و هر ماه از مشتریانی که از شرکت خرید داشتند نظرسنجی می‌شود که رضایت دارند یا خیر.

ما معتقدیم جدا از قیمت دو مساله متفاوت وجود دارد، یکی کیفیت کالا و دیگری کیفیت خدمات پس از فروش، زمانی که خریدار از شرکت تقاضای سرویس می‌کند در تمام کشور در کمتر از سه روز رسیدگی می‌شود.

اگر زمان تعمیر تلویزیون خریدار طولانی شود، یک دستگاه تلویزیون تحویل می‌دهیم، به مشتری اهمیت می‌دهیم و این موجب شد در حال حاضر تلویزیون این شرکت در کشور شماره یک شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
سهام عدالت پول چیشد بانک انصار ۳ماه گذشت یکم وژدانم خوب ما احتیاج داریم که فروختیم مگه نمی فروختیم تو را بخدا پول ما را بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
سهام عدالت پول چیشد بانک انصار ۳ماه گذشت یکم وژدانم خوب ما احتیاج داریم که فروختیم مگه نمی فروختیم تو را بخدا پول ما را بده