بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
تعدیل منفی و تحقق سود خالصی ۲۵۰ ریالی در ۶ ماهه از سهمی ۴۲۰۰۰ ریالی؛

"بهپاک" و افتی که حالا حالا‌ها ادامه دارد

عملکرد سه ماهه دوم در مقایسه با سه ماهه نخست شرکت بسیار نگران کننده و تامل برانگیز بوده و بی شک ادامه این روند در ماه‌های آتی منجر به تعدیل منفی با اهمیت در انتهای سال مالی می‌شود.
کد خبر : ۲۲۶۸۴۷

تعدیل منفی و تحقق سود خالصی ۲۵۰ ریالی در ۶ ماهه از سهمی ۴۲۰۰۰ ریالی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم آنکه بسیاری این روز‌ها به ریزش‌های بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت سهام شرکت‌ها اعتراض دارند، اما نگاهی واقع بینانه به شرایط و صورت‌های مالی شرکت‌ها تا حدود زیادی این افت و یا حتی بیشتر را توجیه می‌کند.

شرکت صنعتی بهپاک که این روز‌ها شاهد افتی در حدود ۴۵ درصدی قیمت سهامش در ماه گذشته بوده، صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده خود را با اعلام تعدیل منفی و اعلام سود ناچیز ۲۵۰ ریالی به ازای هر سهم روانه کدال کرد تا تنها بخشی از افت معنادار قیمت سهامش توجیه شود.

تعدیل منفی و تحقق سود خالصی ۲۵۰ ریالی در ۶ ماهه از سهمی ۴۲۰۰۰ ریالی

یکی از نکات قابل تامل و نگران کننده صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه این شرکت در سال مالی جاری، کاهش چشمگیر مقادیر و مجموع مبالغ فروش علی رغم افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش انواع محصولات این شرکت، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده که این موضوع منجر به کاهش چشمگیر مبالغ فروش و درآمد‌های این شرکت شد.

این در حالی است که عملکرد سه ماهه دوم در مقایسه با سه ماهه نخست شرکت بسیار نگران کننده و تامل برانگیز بوده و بی شک ادامه این روند در ماه‌های آتی منجر به تعدیل منفی با اهمیت در انتهای سال مالی می‌شود.

تعدیل منفی و تحقق سود خالصی ۲۵۰ ریالی در ۶ ماهه از سهمی ۴۲۰۰۰ ریالی

در انتها این شرکت با تحقق درآمدی ۲.۲۱۶ میلیارد ریالی و ۴۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته، سود خالصی ۱۲۴ میلیارد ریالی محقق کرده که ۳ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر