بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
سود ۱۰۲ ریالی هر سهم بانک گردشگری؛

سود املاک "وگردش" عامل خروج از زیان‌دهی شد

در سال گذشته مبلغ ۱۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول شناسایی شده که این مبلغ در سال قبل از آن معادل ۱۳۶ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۲۷۱۹۹

سود فروش املاک توثیقی و تملیکی عامل خروج بانک از زیان دهی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی شده بانک گردشگری، این بانک در این سال موفق به کسب سود خالص ۶۱۲ میلیارد ریالی و معادل ۱۰۲ ریال به ازای هر سهم شده است.

سود فروش املاک توثیقی و تملیکی عامل خروج بانک از زیان دهی

این در حالی است که در گزارش حسابرسی نشده، سود خالص این بانک معادل ۱.۶۲۵ میلیارد ریال بوده و با توجه به برخی تعدیلات حسابرس شاهد افت ۶۰ درصدی سود خالص بانک نسبت به گزارش حسابرسی نشده هستیم.

سود خالص محقق شده نسبت به سال گذشته که معادل ۲۴۰ میلیارد تومان زیان خالص بوده است، افزایش یافته و جمع کل زیان انباشته این بانک که علیرغم سود سال گذشته همچنان منفی است، معادل ۲ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال و معادل ۴۰ درصد از سرمایه ثبتی بانک است.

جمع درآمد‌های تسهیلات، وجه التزام و سود سرمایه گذاری و سپرده گذاری آن به ۶۱ هزار میلیارد ریال رسیده و با این حال، با توجه به پرداخت سود علی الحساب ۶۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی ثبت شده، شاهد ثبت مبلغ ۲.۳۸۹ میلیارد ریالی منفی سهم بانک از درامد‌های مشاع هستیم.

کسب ۲۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد فروش املاک توثیقی و تملیکی که در بخش سایر درآمد‌های بانک شناسایی شده منجر به خروج بانک از روند زیان سنگین در سال گذشته شده است.

در سال گذشته مبلغ ۱۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول شناسایی شده که این مبلغ در سال قبل از آن معادل ۱۳۶ میلیارد ریال بوده است.

هزینه‌های اجرایی بانک نیز رشد بیش از ۵۰ درصدی را داشته و به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است. این موضوع نشان دهنده ضعف شدید مدیریتی در بانک‌های خصوصی است که در کنترل هزینه‌های اجرایی خود علیرغم تمامی امکانات و رشد تکنولوژی در صنعت بانک داری شاهد رشد سنگین ۵۰ درصدی هزینه‌های بانکداری در بخش اجرایی و پرسنلی هستند، ناتوانند. به این ترتیب مشاهده می‌شود که مدیریت برخی بانک‌های خصوصی نه تنها در ضعف مدیریتی دست کمی از بانک‌های دولتی ندارند، بلکه در برخی موارد عملکردی بسیار ضعیف‌تر و ناتوان‌تر نسبت به بانک‌های دولتی دارند و ماحصل حضور این بانک‌ها در فضای اقتصاد کشور تنها رشد نقدینگی و افزایش هزینه‌های اقتصادی کشور بوده است.

هزینه‌های مالی این بانک نیز که عمدتا شامل تامین مالی از سایر بانک‌ها بوده با ۱۵ درصد کاهش نسبت به سال ۹۷ به ۹ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
چه حبابایی دارند این سهما!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
ای جونم