بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش تصمیم‌های غیرکارشناسی در ریزش بازار

مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار با اشاره به برخی تصمیم گیری‌های اشتباه گفت: اینکه ساعات معامله برخی از نماد‌های بزرگ را به زمان بعدازظهر منتقل کردند بر بازار تاثیر منفی گذاشت.
کد خبر : ۲۲۷۲۷۹

نقش تصمیم‌های غیرکارشناسی در ریزش بازار

محمد کفاش در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: حرکات بازار تحت تاثیر یک عامل نیست، اما ناهماهنگی‌ها و مصاحبه‌های متوالی و ضد و نقیض اعتماد بازار را زیرسئوال بود و مخدوش کردن اعتماد سهامداران موجب ایجاد جو منفی شد.

مدیرعامل شرکت سبد گردان اعتبار افزود: ماموریت سازمان بورس ایجاد شفافیت و ایجاد نقدشوندگی معاملات بوده و این دو مورد از وظایف اصلی سازمان بورس است.

وی با اشاره به برخی تصمیم گیری‌های اشتباه گفت: یکی از تصمیمات اشتباه دو زمانه کردن معاملات بود، سازوکار معاملاتی ما نمی‌تواند معاملات دو زمانه را پشتیبانی کند.

کفاش بیان کرد: اینکه ساعات معامله برخی از نماد‌های بزرگ را به زمان بعدازظهر منتقل کردند بر بازار تاثیر منفی گذاشت هر چند این تصمیم اشتباه اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت سبد گردان اعتبار، درباره اختصاص یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت خاطرنشان کرد: امیدوارم این اتفاق صورت بگیرد و فقط در حد حرف باقی نماند.

کفاش با بیان اینکه از سال ۹۴ مقرر شده بود یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود، گفت: دولتمردان در این مدت درباره بورس زیاد حرف زدند، اما در عمل کاری صورت نگرفت امیدواریم صحبت‌ها اجرایی شود.

وی تصریح کرد: برخی از اظهارنظر‌ها درباره حمایت و جمع کردن صفوف صورت گرفت، اما به جای اجرایی شدن در مقابل عرضه را افزایش دادند و جو بازار را بدتر کردند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان اعتبار با بیان اینکه مسئولان به جای مصاحبه، اقدام عملی انجام دهند تا بر بازار تاثیر گذار باشد، بیان کرد: لزومی ندارد مسئولان همه تصمیم‌ها را رسانه‌ای کنند، مصاحبه‌های ناهماهنگ و غیرتخصصی یکی از عواملی بود که بر بازار تاثیر منفی داشت.

وی افزود: البته برخی از سهم‌ها افزایش بیش از اندازه‌ای داشتند که نیاز به اصلاح داشت که به سهم‌های دیگر هم سرایت کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وجود بازارگردان؛ نقطه قوت سهم های ارزنده بازار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار و ترس بزرگ از ریسک "بازگشایی‌ها"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وعده سرخرمن حمایت

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مجوز "ورود بانک‌ها به بورس" در جیب شورای عالی بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کشوری که اقتصادش / سیاستش / معیشت مردمش وابسته به نتیجه انتخابات بزرگترین دشمنش باشه باید به حالش گریست .
amir salimi
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مردم ایران دشمن آمریکا نیست ، مسئولین برای اختلاس و دزدی این دشمنی بنا کردن ، نه آمریکا نه مردم آمریکا دشمن ما نیستند ما مردم ایران با هیچ کشوری دشمنی نداریم این مسئولین بی کفایت هستند که این اوضاع برای مردم درست کردن . اگر در انتخابات آمریکا ترامپ درد بیاد تحریم ها سرجاش هست پس قیمت ها باز بالا میره تورم بالا میره باز بورس رشد میکنه به خاطر تورم اگر ترامپ در نیاد میگن اقتصاد رونق پیدا کرده باز بورس رو به افزایش است ، الان مشکل حقوقی با دولته مردم دارن بدبخت میکنن دارن مفت سهم با ارزش که دارن تقدیم میکنن به حقوقی اونم سهم میکشه پایین خرید میکنه و سهم تو بالاترین قیمت میفروشه رئیس بورس هم داره با حقوقی ها همکاری میکنه
سعید
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
جالبه من نرم افزار تحلیل گر رو دارم چند روزه بیشترین فروش حقوقی ها و بیشترین خریدهاشون اندازه همه و خریدشون ی نمه بیشتر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سروران گرامی از گذشته دور دید عموم مردم نسبت به بازار سرمایه منفی بود و با تبلیغات دولت کم کم می رفت تا اذهان عموم نیم نگاهی به بورس بیاندازند هنوز جاوانه های امید به بورس کاملاً سبز نشده بود که با هر غرضی از آن مردابی ساختند که هر کس توانست خود را نجات داد و رفت و مابقی هم در فکر نجات خود هستند و در آینده ای بسیار نزدیک تبعات منفی آن بسیار چشمگیر خواهد بود . حقوقی های بورس هم از فرصت پیشگشایش بهترین بهره برداری را می برند و یکی نیست بگوید چرا اگر کلک و رانت بازی در کارنیست چرا بدون ژیشگشایش بازار را باز نمی کنند گذاشتن اردرهای ترس یا چیدن صف خرید های طولانی بزرگترین دغدغه حقیقی های بورس است آیا بی عدالتی از این بالاتر؟؟؟؟؟؟؟؟
دانش آموز
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
نبود مدیریت در بورس و کل اقتصاد کشور ، از بقول خودشان نهاده های دامی، که معلوم نیست کدام مافیا بر روی آن چنبره زده تا گوشت و مرغ و لبنیات و مسکن و دلار و سکه و طلا تا مواد شوینده و اجاره مسکن و خودرو و همه چیز . و برخی مسئولان بی مسئولیت با وعده‌های بیخود باعث ضرر و زیان ما سرمایه گذاران بورس که حاضر نیستیم به شغل کثیف دلالی دلار و سکه و ارز و طلا و مسکن و ملک برویم شدند . چون در این شرایط اقتصادی مردم ، این قبیل کارها را اقتصاد زالویی میدانیم . البته هدف اقتصاد دان نماهای مدرک بدست که با کمک حقوقی ها و مسئولین بی تدبیر سازمان بورس سبب انهدام اعتماد نوپای مردم به بورس و کل اقتصاد و مسئولین اقتصادی شدند .
ایکاش جناب رئیسی شخصا در قضیه یک ماه اخیر بورس و اقتصاد وارد میشدند زیرا عملا دولت همه مسئولیتهای خود را در قبال معیشت مردم رها کرده و فقط نقش ناظر را بازی میکند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
سروران گرامی از گذشته دور دید عموم مردم نسبت به بازار سرمایه منفی بود و با تبلیغات دولت کم کم می رفت تا اذهان عموم نیم نگاهی به بورس بیاندازند هنوز جوانه های امید به بورس کاملاً سبز نشده بود که آن را خشکاندند و با هر غرضی از بورس مردابی ساختند که هر کس توانست خود را نجات داد و رفت و مابقی هم در فکر نجات خود هستند و در آینده ای بسیار نزدیک تبعات منفی آن بسیار چشمگیر خواهد بود . حقوقی های بورس هم از فرصت پیشگشایش بهترین بهره برداری را می برند و یکی نیست بگوید چرا اگر کلک و رانت بازی در کارنیست چرا بدون پیشگشایش بازار را باز نمی کنند گذاشتن اردرهای ترس یا چیدن صف خرید های طولانی بزرگترین دغدغه حقیقی های بورس است آیا بی عدالتی از این بالاتر؟؟؟؟؟؟؟؟
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
پس انداز 30 سال کارم در چند هفته نابود شد خدا نابودتان کن.
حسین
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
وقتی سود میکردی صدات در نمیومد حالا چی شده؟؟؟؟؟
ناشناس
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
خدا لعنتشون کنه که چندرغاز پول مردم عادی رو خوردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
حقوقی های بورس تا میتوانند ضربه میزنند چون از دولت دستور دارند به مجلسی ها بگند تا ما نخواهیم واون قوانینی که مد نظر ما هست تصویب نشه همین آشه است وهمین کاسه.جون هم میوفتند وتاوانشون هم مردم میدند.چون بی سوادترین آدما تو مجلس اومدند وجلوی گرگ های دولتی به سان گوسفندها صف کشیدند.توجه کنید چند سال دولت باید کسری بودجه داشته باشه واین خط رو کی میده که دولت کسری بودحه باید داشته باشه ومنظور دستونو بکنید تو جیب مردم.
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
بازار سرمایه دست ما سهام دارهاست ما پیام می دهیم نفروشید خودمان می رویم توی صف فروش من توی این چند هفته حدود شش میلیارد ضرر کردم ولی تو بلند مدت سهماداریم حالا حالا توی سودم. نترسید اگر شما نروید توی صف فروش منفی نمیشه دقیقه به دقیقه نروید توی اپیکیشن نگاه کنید و حرص بخورید. دوستان درست میشه حقوقی ها همین روند را می خواهند شما احازه ندهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
تا زمانی که سهامداران حقیقی دارای صنف و نماینده نباشند تا از حقوقشان دفاع کند شرایط تغییر نمیکند، اگر هم تغییری رخ دهد قطعا به نفع سهامدار حقیقی نخواهد بود. مصاحبه با مدیران کارگزاریها منافع سهامدار خرد را تامین نمیکند، ایشان به فکر منافع صنف خود است، کارشنلسان شاغل در نهادهای حقوقی هم به همچنین. همه سنگ خود را به سینه میزنند و البته انتظار دیگری داشتن هم ابلهی است. از صدر تا ذیل این ساختار فاسد، احدی به فکر سهامدار خرد حقیقی نبوده و نخواهد بود، کارنامه ایشان خود بهترین گواه است. باید به فکر ایجاد صنف برای خود باشیم که چاره دیگری نیست.
ایرانی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
مگر بیان کردن دیدگاه فایده ای هم دارد؟
خودم و خودت
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
آقایان بازار سرمایه تا بحال بحرانهای زیادی بخور دید چه در زمان جنگ و چه در زمان تحریمها. بورس بانک نیست که پول را امروز بزاری سرمایه سود بگیری.این بورس که از آغاز شیوع کرونا رشد کرد یک بورس مکاره بود و اصلا در هیجای دنیا کل بورس سبز نمی شود.این مدل بورس سهامداران بدون دانش را تنبل بار آورده و پر توقع.اگر دنبال شکار روزانه هستید که باید شب روز بنشینی و مطالعه داشته باشی تا بتوانی نوسان گیری کنید که میدونم اکثرا نه حوصله مطالعه دارن و نه وقتش را در ضمن نوشتن گیری هم کار هرکس نیست چون برای نوسانگیری باید استراتژی مدیریت ریسک و کاملا بلد باشید و گرنه بورس برای شما جهنمی بیش نیست ولی اگر نگاه بلند مدت مثلا یکسال به بعد داشته باشید بهتون این مژده را میدم که پیروز خواهید شد....گر صبر کنی زبورس حلوا سازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
دوستان عزیزان پیش‌گشایش باید حذف شود
پیش‌گشایش منبع فساد و ابزار سرخطی زدن یه عده در صفوف سنگین خرید و فروش و چیدن صفوف فیک و اردر ترس برای فریب مردم و باعث نابرابری و بی‌عدالتیه... یه عده همیشه از ضرر در امانند توی بورس، برای یک عده هرگز صف خرید وجود نداره و در هر لحظه‌ای بخوان سوار سهم میشن... به ابزاری که با اون سهم رو بعد از بازگشایی دوماهه‌ی تجدید ارزیابی تا ۷۰ درصد پایین میارن؟؟؟
پیش‌گشایش مارو نابود کرده دوستان
همین دفعه که بازار نابود شد، ابزارشون، سلاحشون چی بود؟؟؟؟؟ “پیش گشایش” و تمام...
اگر پیش گشایش نباشه حقوقی و بازیگردان نمیتونن بدون هزینه بازارو هرکجا که میخوان ببرن...
مثلا ممکنه اگر سهمشون رو برای فروش بذارن در کسری از ثانیه همه‌ی سهم از دستشون بره...
اما حالا چی؟؟ صف میچینن، اگر موفق شدن که خودشون کم کم کنسل میکنن و باز میرن ته صف که کسی متوجه نشه دارن چیکار میکنن بعد هم سفارششون رو کنسل میکنن...
اگر هم موفق نشن که کلا کنسل میکنن و فردا باز آش همون آشو، کاسه همون کاسه...
پیش‌گشایش رو حذف کنیم لطفاً این مورد را به مطبوعات بکشانید