بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
سود کمتر از ۱۰ تومانی ارمغان سالانه‌ ۸.۴۰۰ تومانی؛

نسبت قیمت به درآمد ۹۰۰ واحدی "کرمان"

در حال حاضر نسبت قیمت به درآمد این شرکت به بیش از ۹۰۰ واحد رسیده که در نوع خود می‌تواند در رکورد‌های بازار سرمایه ثبت شود.
کد خبر : ۲۲۷۷۷۹

نسبت قیمت به درآمد ۹۰۰ واحدی /سهامداران مسئولیت تصمیم گیری‌های خود را خواهند پذیرفت یا دولت باز هم مقصر خواهد بود؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت توسعه و عمران کرمان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری عملکرد بسیار چندان مطلوبی را نداشته و نتیجه عملکرد این شرکت که در حال حاضر با ارزش ۹۳ هزار میلیارد ریالی در حال معامله بوده، صرفا منجر به کسب سود خالص ۱۰۳ میلیارد ریالی شده است.

نسبت قیمت به درآمد ۹۰۰ واحدی /سهامداران مسئولیت تصمیم گیری‌های خود را خواهند پذیرفت یا دولت باز هم مقصر خواهد بود؟

به این ترتیب در حال حاضر نسبت قیمت به درآمد این شرکت به بیش از ۹۰۰ واحد رسیده که در نوع خود می‌تواند در رکورد‌های بازار سرمایه ثبت شود.

به طور قطع سهامداران این شرکت نیز همانند سایر شرکت‌های بازار سرمایه انتظار حمایت‌های دولتی را خواهند داشت و به طور قطع نیز این نسبت قیمت به درآمد را غیرمتعارف نخواهند دانست و مجددا با ابراز برخی ارزندگی‌هایی که شخص نگارنده هیچ گاه متوجه آن‌ها نشده، از ریزش غیرمنطقی سهام این شرکت خواهند گفت.

به طور قطع هر گونه ارزندگی در سهام یک شرکت می‌بایست در جریان‌های نقدی و افزایش سودآوری آن اثرگذاری خود را بگذارد و اظهار صرف اینکه این شرکت مالکیت شرکت‌های مختلف را دارد و سال‌های سال است که این شرکت‌های زیرمجموعه هیچ گونه سود قابل توجهی به شرکت اصلی پرداخت نکرده اند، نمی‌تواند منجر به فرار از حبابی بودن سنگین شرکت‌هایی همچون توسعه و عمران کرمان شود.

سود خالص شرکت نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۶۹ درصدی همراه بوده که علت افت سنگین سودآوری شرکت را می‌توان عدم تکرار سود‌های غیرتکرار شونده سال گذشته بر شمرد. این شرکت در سال مالی گذشته سود فروش ساختمان به ارزش ۴۹۵ میلیارد ریال و سود ناشی از فروش سهام به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال را ثبت کرده بود که در سال جاری به صفر رسیده است.

سود سهام نیز با ۵۳ درصد کاهش به تنها ۱۳۷ میلیارد ریال رسیده است.

امیدواریم که مسئولین و متولیان حمایت از بازار و صندوق توسعه بازار حمایت‌های خود را به سهام ارزنده و نه حبابی سنگین که مشخص نیست با چه توجیه و دلیلی به این قیمت‌ها رسیده اند، جلب کنند. با توجه به گزارش فعلی گزارش توسعه و عمران کرمان ادامه روند کاهشی قیمت‌ها محتمل است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
الان دوباره عده ای در سهم مانده میان کامنت میذارن که سودآوری مهم نیست بلکه ارزش دارایی ها مهمه. خخخخخخخخخخ
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
هر دو مهم است فقط مسئله این است که در ایران تعدادی زیادی باصطلاح اقتصاددان است که همه هم می گویند حرف من درست است و هیچکدام هم واقعا نمی تواند یک مدل موفق و بی نقص برای ارزش یک سهم ارائه دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
تحلیل گر محترم لطفا گزارش تفصیلی مدیریت رو مطالعه کنید. یکماه دیگه طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی به بهره برداری میرسه با ظرفیت 147 مگاوات!!!! این یعنی درآمد زایی!!! سال بعد هم نیروگاه دیگری با ظرفیت 345 مگاوات به بهره برداری میرسه!!!
اینها یعنی درآمد زایی شرکت.
اگر تنها بر اساس P/E شما تحلیل می کنید که نصف بیشتر بازار سهام حبابی است!!
احتمالا نگارنده محترم از طرفداران حبابیون هست. ارز 27 تومانی و .... اینها حباب نیست!!
خاتم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
شما بجای اینکه از بازار حمایت کنید با حبابی دانستن این سهم ها فقط باعث میشید زیان هنگفت تری متحمل بشیم.من از روی لظهارنظر یکی از کارشناسان برجسته کرمان خریدم.شما برو تحقیق کن ببین چرا ساینا حبابی داره میره بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
من که یکماه میخواهم خروج بزنم نشده بدترین سهمی که تا حالا دیدم حدود 50% در ضرر هستم .
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
با سلام این سهم کرمان منو بیچاره کرد 40درصد تو ضررم
کی میخواد درست بشه رحم کنید بخدا قسم فقط در انتظار هستیم درست میشه کی زندگیم از هم پاچید