بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
آیا چاره‌ای برای آب‌رفتن سرمایه‌گذاری‌ها اندیشیده شده است!

"پترول" نیازمند معکوس‌سازی روند سرمایه‌گذاری

مجموع سرمایه‌گذاری پترول در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته ۲۱درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۲۲۷۸۵۲

 

روند نزولی سرمایه‌گذاری در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان پس از توقف‌های طولانی که سهامداران آن بسیار از این مسئله ناخشنود بودند، چند وقتی بوده که به تابلوی معاملات بازگشته است.

در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به ۹۹.۰۵.۳۱، مجموع سرمایه‌گذاری شرکت خود را در این ماه به میزان ۲۸.۹۵۳ میلیارد ریال به ثبت رسانده که سرمایه‌گذاری‌های پذیرفته شده در بورس بیشترین سهم را در این مبلغ داشته اند.

روند نزولی سرمایه‌گذاری در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری

"پترول" در مرداد ماه بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش‌های «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات شیمیایی» داشته است و تعداد شرکت‌های فعال در مردادماه به ۲۲ شرکت رسیده است.

بر اساس این گزارش، "پترول" در مرداد ماه به نسبت دوره مشابه در سال قبل به میزان ۲۱.۱۱ درصد کاهش را در کارنامه خود به ثبت رسانده و در بخش سرمایه‌گذاری‌های «خارج از بورس» با کاهشی ۲۹ درصدی مواجه بوده و همچنین در بخش «سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس» میزان سرمایه‌گذاری ۱۴.۹۳۳.۹۴۴ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.

روند نزولی سرمایه‌گذاری در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری

"پترول" اسفند ماه سال ۹۸ را با مبلغ ۳۵ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به پایان رساند و سال جدید را با کاهش حدوداً ۳۲ میلیارد ریالی آغاز کرد و تا خرداد ماه روند کند کاهشی را در پی داشت و از شروع تابستان شیب نزولی این شرکت سرمایه‌گذاری در نمودار نمایان شد و کاهشی ۲۲ درصدی را به نسبت ابتدای سال مشاهده میکنیم.

روند نزولی سرمایه‌گذاری در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری

 

میزان ارزش بازار سرمایه گذاری "پترول" در بخش محصولات شیمیایی در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری به مبلغ ۶۶۷ هزار و ۶۷ میلیارد ریال رسیده که بیشترین میزان سرمایه گذاری را در تیرماه شاهد هستیم و همچنین کمترین میزان را در ابتدای سال ۹۹ با مبلغ ۷۵ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال مشاهده می‌کنیم.

 

روند نزولی سرمایه‌گذاری در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
خودتو بکشی هم این سهم مخکوم به صعود است. زور نزن برادر من!!!
ART
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
سهم خوبیست ولی انتظار رشد شارپی نداشته باشید. شنبه در صورتی که بازار منفی باشه انتظار توقف و شاید منفی میره ولی تا پایان سال از بهترین هاست.