بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
برای بازار امروز کاهش حجم صف‌های فروش و جمع شدن صف‌های فروش بزرگ و اصلی و تاثیر گذار را انتظار خواهیم داشت.
کد خبر : ۲۲۷۹۷۲

انتظار کاهش حجم فروش


آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته نیز همچنان شاهد روند نزولی سنگین بازار سرمایه بودیم. هر چند که در دقایق پایانی بازار شاهد افزایش حضور خریداران و جمع آوری برخی صف‌های فروش بودیم، اما به نظر می‌رسد که همچنان قدرت فروشندگان در برخی گروه‌ها و نماد‌ها در حدی است که سمت خرید قادر به تغییر روند بازار نبود.

شاخص کل مجددا به کمتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید تا برای دومین بار در طی یک ماه اخیر این نماگر مهم بازار سرمایه به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی برگرد. شاخص کل با بیش از ۵۷ هزار واحد کاهش به یک میلیون و ۵۹۵ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن افت کمتری را تجربه کرد و با ۱.۵ درصد کاهش به ۴۱۵ هزار و ۹۰۷ واحد تنزل یافت.

ارزش معاملات نیز در سطح بسیار نازلی قرار داشت و جمع کل ارزش معاملات بورس و فرابورس که شامل معاملات مربوط به اوراق بدهی نیز بوده، به کمتر از ۹۰ هزار میلیارد ریال رسید که یکی از کم ارزش‌ترین روز‌ها طی چند ماه اخیر محسوب می‌شود.

سیاست و اقتصاد کلان

در خبری از بازار‌های جهانی شاهد افت سنگین قیمت طلا بودیم. قیمت طلا به کمتر از ۱.۹۰۰ دلار به ازای هر اونس رسید. همچنین شاخص اکثر بورس‌های آمریکایی و اروپایی افت سنگین ۲ تا ۳ درصدی را تجربه کردند. نگرانی‌ها در خصوص افزایش مجدد سطح همه گیری کرونا و احتمال محدودیت‌های تجاری ناشی از آن در کنار ابهامات در خصوص ادامه روند حمایت مالی دولت‌ها از اقتصاد بخش خصوصی منجر به کاهش شاخص‌ها در بازار‌های جهانی شده که شاخص داوجونز با حدود ۳ درصد کاهش قیمت و قیمت نفت نیز با بیش از ۴ درصد کاهش قیمت در زمان تنظیم این گزارش مواجه شده بود.

در خبری از حوزه صنعت داخلی، بر اساس آمار منتشره، سال گذشته ۵۸ میلیون تن محصول به ارزش ۸.۴۹ میلیارد دلار صادر شد. زنجیره فولاد با صادرات ۴.۵ میلیارد دلار و واردات ۹۸۶ میلیون دلار عمده محصولات تجارت خارجی کشور را تشکیل می‌دهد. آمار صادراتی مس و محصولات پایین دستی رقم یک میلیارد و ۲۴۱ میلیون دلار را نشان می‌دهد که رشد ۳۵ درصدی در مقایسه با سال ما قبل دارد.

در خبری از گروه خودرو، بر اساس طرح مجلس شورای اسلامی، قرار است که تولیدات مجموعه‌های خودروسازی در بورس کالا عرضه شود. بر اساس این طرح و در صورت تصویب نهایی آن، سود ناشی از تفاوت قیمت فروش در بورس کالا و مصرف کننده مشمول مالیات خواهد شد.

در خبری از سامانه کدال، شاهد انتشار گزارش عملکرد سالیانه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بودیم. بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت، سود خالص هر سهم آن به ۲.۴۱۰ ریال رسیده که سود خالص شرکت نسبت به سال قبل از آن رشد ۳۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در خبری دیگر از این گروه، شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بازار سرمایه پذیرفته شد و این شرکت که یکی از زیر مجموعه‌های "تاپیکو" و "شستا" محسوب می‌گردد، در ماه‌های آتی در بازار سرمایه عرضه اولیه خواهد شد.

بازار امروز
برای بازار امروز کاهش حجم صف‌های فروش و جمع شدن صف‌های فروش بزرگ و اصلی و تاثیر گذار را انتظار خواهیم داشت. همچنین با توجه به ارائه صورت‌های مالی "شستا"، انتظار می‌رود که نماد این شرکت نیز در جریان معاملات امروز بازگشایی شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر