بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
نگاهی به گزارش عملکرد شهریور ماه "شستا"

کسب ۸.۴۵۰ میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری‌ها

این شرکت در شهریور ماه مبلغ ۵۴ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال سهام جدید خریداری کرده و یا در فرآیند افزایش سرمایه آن‌ها شرکت کرده و از مبلغ ذکر شده ۲۶ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال مربوط به حضور در فرآیند افزایش سرمایه شرکت صبا تامین بوده است.
کد خبر : ۲۲۸۰۴۹

کسب ۸.۴۵۰ میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری‌ها


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز ، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در شهریور ماه موفق به کسب سود فروش ۸ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریالی شده است.

بر اساس گزارش عملکرد یک ماهه و صورت وضعیت پرتفوی شرکت در پایان شهریور ماه، این شرکت با فروش یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون سهم بانک ملت به ارزش ۸ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال، موفق به کسب سود خالص بیش از ۱۰۰ ریالی به ازای هر سهم شده است.

همچنین این شرکت در شهریور ماه مبلغ ۵۴ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال سهام جدید خریداری کرده و یا در فرآیند افزایش سرمایه آن‌ها شرکت کرده و از مبلغ ذکر شده ۲۶ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال مربوط به حضور در فرآیند افزایش سرمایه شرکت صبا تامین بوده است.

مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در پایان شهریور ماه به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که این مبلغ در پایان مرداد ماه به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. مشاهده می‌شود که تنها در عرض یک ماه در حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از ارزش پرتفوی بورسی این شرکت در نتیجه‌ی افت قابل توجه بازار سرمایه کاسته شده است.

۹۸.۴۰۰ میلیارد تومان از کل ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت در پایان شهریور ماه مربوط به سهام در اختیار شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین است.

نوسانات قیمت تاپیکو اثر قابل ملاحظه‌ای بر ارزش خالص دارایی‌های شستا دارد. صبا تامین، صدر تامین، کشتیرانی، سیمان تامین و سرمایه گذاری دارویی تامین دیگر زیرمجموعه‌های بورسی اصلی این شرکت به شمار می‌آیند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر