بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سیاست‌های اشتباه بازارسوداگری را داغ کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت تلاش زیادی انجام داد تا مانع ریزش‌ها شود، اما توانش را نداشت و نتوانست.
کد خبر : ۲۲۸۰۵۹

زور دولت به بازار سرمایه نرسید

غلامرضا سلامی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: همه انتظار داشتند در هفته جاری با توجه به حمایت‌هایی که صورت گرفته هفته خوبی داشته باشیم، اما پیش‌بینی رفتار‌ها کمی دشوار شده است.

کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل ریزش شاخص افزود: بی‌اعتمادی که به دلیل وعده‌های داده شده ایجاد شد و همچنین میزان افزایش قیمت در بورس در مقایسه با دلار و تورم بیشتر بود، اینکه پشتیبانی صورت گیرد تا ریزش صورت نگیرد مشکل است.

وی گفت: دولت تلاش زیادی انجام داد اما؛ توانش را نداشت و نتوانست، تصور بسیاری این بود که با حمایت این ریزش را می‌توان به تاخیر انداخت.

سلامی بیان کرد: دولت می‌توانست با یکسری از سیاست‌ها این ریزش را عقب بیاندازد تا شرکت‌ها خود را بازسازی کنند و ارزش ذاتی خود را به قیمت‌های بورس برسانند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تنها راه بازسازی شرکت‌ها نیز این بود که به جای اینکه نقدینگی به بازار سوداگری برود، وارد شرکت‌ها و صرف توسعه آن‌ها می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اشتباه موجب شد پول در بازار سوداگری بچرخد در حالی که باید به سمت بازار اولیه و شرکت‌ها سوق داده می‌شد، اما به حدی همه سرگرم سوداگری شدند، فراموش شد که تقویت بورس به تنهایی هیچ اثری بر روی اقتصاد ندارد بلکه هنگامی تاثیرگذار است که زمینه ساز بازار اولیه قوی باشد.

سلامی گفت: رقم عرضه‌های اولیه، رقم افزایش سرمایه ها، افزایش سرمایه از محل آورده بسیار پایین بود و نتوانست به اندازه ورودی بازار باشد.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: قانون افزایش سرمایه از محل صرف سهام مقداری می‌تواند کمک کند، اما دولت همیشه کار‌ها را با تاخیر انجام می‌دهداما مردم منتظر دولت نمی‌مانند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
زرشک