بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹

بازارگردان برای تمامی شرکت‌ها الزامی شد

کد خبر : ۲۲۷۸۷۶

 

معاونت عملیات بازار شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بورسی اعلام کرد:

با توجه به اهمیت روزافزون الزامات نقدشوندگی بازار و لزوم تنظیم عرضه و تقاضای بازار به موجب آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سرمایه گذاران و سهامداران، داشتن رکن بازارگردانی موثر از سوی ناشر و سهامداران شرکت ها جزء الزامات پذیرش شرکت ها است.

بر این اساس به قید فوریت ضمن معرفی بازارگردان دارای مجوز از سازمان بورس، درخواست رسمی ارائه خدمات بازارگردانی را از سوی بازارگردان منتخب آن شرکت طبق متغیرهایی و شامل نام شرکت، تاریخ شروع بازارگردانی، مدت بازارگردانی حداقل شش ماهه، نام بازارگردان، کارگزار بازارگردان، حجم سفارش انباشته یک بیستم حداقل حجم معاملات روزانه، حداقل حجم معاملات روزانه ۲۰ درصد میانگین حجم معاملات روزانه یک ماه گذشته (۲۰ روز معاملاتی گذشته) و دامنه مظنه سفارش ۳ درصدی، حداکثر تا ۱۰ مهر به این معاونت ارسال کنند.

رعایت بند ۷ در شروع عملیات بازارگردانی با ۵ درصد میانگین معاملاتی روزانه یک ماه گذشته بلامانع است. لیکن حداکثر طی ۴ ماه از ۱۰ مهر، رعایت دقیق بند ۷ تعهدات بازارگردان الزامی است.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:
سرخی؛ واکنش بازار به تردید سهامداران
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:
سیاست‌های اشتباه بازارسوداگری را داغ کرد
«بخش نخست» گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد؛
دارایی "ثشاهد" ۲۰ برابر شده است
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
ايمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
اين كار بايد هرچه سريعتر اجرا شود . چرا شركت هاي زير مجموعه بنياد نظير ستران نبايد بازارگردان داشته باشند كه حقوقي هاي كوچك سو اتفاده نكنند ؟؟
امروزه در روز روشن و جلوي چشم سرمايه مردم را به يغما مي برند.
ايمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
اين كار بايد هرچه سريعتر اجرا شود . چرا شركت هاي زير مجموعه بنياد نظير ستران نبايد بازارگردان داشته باشند كه حقوقي هاي كوچك سو اتفاده نكنند ؟؟
امروزه در روز روشن و جلوي چشم سرمايه مردم را به يغما مي برند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
اگر قراره بورس باعث رونق اقتصادی شود این قبیل اصلاحات خوب را بیشتر کنید و از همه مهمتر این پیش گشایش را بردارید یا حقوقی ها بعد از ساعت ۱۰ صبح اجازه خرید و فروش داشته باشند
ناشناس
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
داداش کاری به پیشگشایش نداشته باشین که نون آقازاده ها رو تخته میکنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
نباید این تصمیم باعث شود یه عده نمادها را حمایت کنن مابقی را حمایت نکنن باید کلیت بازار در دستور کار قرار بگیره تا همه نمادها به یک چشم دیده شوند تبعیضی درش نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
همش چرته باورتون نمیشه خوب صبر کنین ببینین.